• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • ingenjörsbruden

Leksi: Massa kramar! Komplext och tungt beslut din väninna m man tagit...men som aleta skriver...man vet inte hur långt barn med downs kan gå. O vad  jag hört från föräldrar till barn med downs så ger de barnen tom ännu mer kärlek o glädje samtidigt som föräldrarna oroar sig för framtiden för barnen och så.

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-08 10:48:42 följande:
    Finns visst en vit sådan bok också!

Där finns jättemånga barnkammarböcker...ialla möjliga färger nästan...men vissa innehåller ramsor o så...så det är lite olika innehåll.

• ingenjörsbruden

Stolt mamma måste rapportera:

Satt igår o lekte med busan...bad henne ta giraffen...ungen tar giraffen o ger mig.....bad henne ta elefanten, isbjörnen, kossan o tuppen....o ungen tar ALLA rätt!!!
    Alltså jag blir helt chockad.....de där små busungarna fattar bra mkt mer än vad man tror....

O så glad fru:
    Pratade länge med maken i förrgår efter han läst mitt mastodont mail....o det känns mkt mkt bättre....han förstår nu att lägga prioritering på mig osså o inte bara huset eller busan.....idag ska de köra till tippen med allsköns bråte, maken o svärfar alltså....svärmor ska passa busan.
    O i morgon ska vi ha familjemys! Iallafall tills jag ska hämta guddöttrarna /systerdöttrana för övernattning o mys! Har tänkt göra hemmagjorda pizzor o äta hemmagjord chokladmousse till efterrätt, spela lite spel (även om jag HATAR spel...dåligt tålamod) o kanske se på någon film!

Så en liten allmän fråga på detta egoinlägg....
    Vad vill du/ni ha på eran pizza????

• Soldemor

Färsk svamp, stora skivor tomater stället för ketchup, stora kycklingbitar och MASSOR med ananas.

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-08 11:05:01 följande:
    Färsk svamp, stora skivor tomater stället för ketchup, stora kycklingbitar och MASSOR med ananas.

Ketschup kan man väl INTE ha på pizza! Finns det de som har det??? Urk!

Mmmm
    Färsk svamp ska vi ha def! O just ja...ananas...det är ju så gott...men blir så himla varmt....nåja...gottigott!

Tänkte ha:
    Hemmagjord tomatsås med vitlök, lök o oregano/basilika.
    Skinkstrimlor
    Mozzarella
    Körsbärstomater i skivor
    Färsk svamp
    Oliver och/eller ananas beroende på vad töserna gillar......

• ingenjörsbruden

Soldemor skrev 2010-10-08 11:05:29 följande:
    Oh, vad jag blev sugen på pizza nu. Undrar om de har det  på minnesstunden?

Men det vore väldigt smidig plockmat kanske....pizzabullar....

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 10:43:11 följande:
      *ser för mitt inre en städgubbe i gula gallonkläder som moppa snigelspår*

• Ninnnis

Soldemor skrev 2010-10-08 10:46:37 följande:
    Det finns en bok för barn som alla småbarnsföräldrar jag känner tycker är fantastisk, den heter den silvriga barnkammarboken. Skall vara underbar! 

Den köpte jag till min kollegas son

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans