• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Tack till er alla för alla uppmuntrande ord och minnesbilder att ha med mig imorgon
    Fnissar fortfarande åt Ingis

Panzer, tack för fler fina kort, hon är så söt!!
    Hoppas att både mor och barn mår bättre och bättre!

Flamman, hoppas bilen blir bra, och krya på er allihopa och tack för kloka råd.

Är helt disträ ikväll och magen gör ont för imorgon men det blir nog bra...
    Lärarskrället har bestämt sig för att jobba imorgon förmiddag när hon fick veta att det blir ett samtal, så M är förvarnad,och stora I tänker hålla koll på henne...
    -Jag slår ner kärringjäveln om hon är dum mot M!!!
    Jamen hallå, du brukar ju själv slå M när ni bråkar (om hon hunner ikapp )
    -Du, det är MIN syster, är någon dum mot henne spöar jag skiten ur dem!!

Opedagogiskt nog garvade jag åt henne, men det är skönt att hon vill försvara lillasyster

Aleta, önska jag hade dig med mig imorgon också.. skulle väl se bra ut:
    Först kommer jag som ett stort slagskepp med handväskan i högsta hugg och sen kommer ett gäng tanter och så vovven Ingis;.D

Kramen till er alla

• Leksi

Är lite deppig.  Min allra bästa kompis väntar sitt andra barn och de var på RUL idag. Där upptäcktes en vit prick på hjärtat och så var tarmarna lite större än normalt, båda dessa saker är tecken på Downs syndrom... Risken var bara 1 på 200 och de kommer göra fler tester men fy, inte alls det besked man vill ha. Tycker så synd om dem även om hon själv sa att det var ok. De tackade nej till fostervattensprov för de kunde inte tänka sig något annat än att behålla barnet oavsett vad det visade och då är det ju bara meningslöst att riskera ett missfall.

Lycka till imorgon Bruttan! Jag är jätteimponerad av att du orkar kämpa så! Heja heja!

Grattis Ninnis till alla äggen! Nu håller vi tummarna för att de ska dela sig så fint så fint, och sedan fästa så fint så fint...

Skönt att du känner dig bättre ikväll Flamman och det är nog bara bra att du blir hemma imorgon också så du hinner bli ordentligt frisk!

Hej Fru Sy! Fortfarande lika illamående? Stackars dig, det är verkligen avskyvärt att må illa. Skönt att du blev sjukskriven några veckor till så får vi hoppas att det gått över till november. Hur mår era får och lamm förresten?

Ingis, du är helt knäpp!

Heloise & Panzer - ni är urstarka! Tack för att ni delar med er. Hoppas allt fortsätter gå bra och att  ni snart får komma hem till Gävle igen.

• Leksi

Nej over and out för mig. Bäst att gå och sussa så jag orkar upp när A vaknar imorgon bitti...

Natti natti tråden!

• Norrskensflamman

God morgon i arla morgonstund!

Här är vi fortfarande lite rödmosiga i ögonen, småsnoriga i näsorna och sträva i halsen och kraxiga. Dessutom har jag fått mens 7 dagar för tidigt, så jag har skitont i magen dessutom. Varför ska vi pressa oss och gå till dagis, skola och jobb då?? Nä, det får bli en hemmadag i sängen.

Lycka till Bruttan idag!

• Norrskensflamman

Leksi, jobbig besked för kompisen. Men de vet i alla fall vill och har tagit ställning i den frågan. Alltid något. Vi får hoppas på det bästa. Kram!

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-07 15:37:42 följande:
    Nu har min gyn återkommit med svar på tablettfrågan. Jag undrade vad hon tycker att man kan ta för smärtstillande när det är kombo ryggskottoch skallebank från sprayen.Hon tycker inte att det ska vara något receptbelagt om det inte blir absolut nödvändigt.Inte heller Ipren och andra liknande preparat annat än i små mängder och kombination med tex Panodil om det går att undvika. Och absolut inte när man väl kommit till sprutstart. Helst inte alls. Det gäller även salvor som Zon och liknande.Summa summarum; jag försöker nog klar mig med Panodil. Kanske ngn Ipren att somna på.

Oj då. Hoppas jag inte har ställt till det nu då...

• Ninnnis

Bruttan, vilket pucko till lärare! Vilken tur att det finns sådana starka föräldrar om du som orkar ta kampen och fajtas för barnens bästa. All heder till dig och lycka till idag!

Flamman, krya på er allihop och hoppas bilen är fin.

Leksi, usch vilka jobbiga besked för din bästis. Hoppas det löser sig till det bästa.

• Ninnnis

Vad FIN hon är, lilla Elise! Tack för att ni orkar uppdatera och att vi får dela detta med er. Panzer, krama Heloise ordentligt från mig!

• Aleta

Leksi, det är verkligen jobbigt för dem. De har ju redan tagit det största beslutet, att barnet är välkommet i vilket fall som helst. Jag tror att nästa svåra steg kan vara att kanske inte omgivningen är lika positiv. Det kan nog kännas väldigt svårt.

Vi fick själva risken 1:2 nu senast, så jag läste på en del om Downs. I vårt fall behövde vi inte ta något beslut om just detta eftersom det även fanns en annan mycket allvarligare missbildning som innebar att barnet inte hade överlevt.

Det jag hann läsa på var att det finns väldigt många olika grader av Downs och att man fortfarande inte vet hur mycket de barnen kan lära sig. Eftersom de har behandlats som mindre intelligenta när det egentligen är så att de har stora problem med att lära sig.
    Här är en liten artikel om att man med olika tillskott från födseln kan hjälpa hjärnans utveckling.
    http://www.articlesphere.com/Article/Intelligence-And-IQ---The-Possibilites-for-People-With-Down-s-Syndrome/144608

Här är en japansk kille med Downs som är kompositör.

">

Här är en som är skådespelare:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chris_Burke_(actor)

Som sagt, ingen vet hur långt ett barn med Downs kan nå.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans