• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Och nu har han åkt iväg och köpa bil åt mig

Ber om lite tumhållning nu att bilen ska vara precis lika fin som på bilderna och som de beskrivit den, att det inte ska vara några fel som uppdagas och att det blir ett lyckat köp.

Bilen står i Örebro, så det är en bit för maken att åka. *orolig*

Idag har T och jag varit hemma sjuka. Ögonen är fortfarande rödmosiga och hon har 37,5 i feber, även om det kanske inte är feber direkt.

Lilla K fick också vara hemma för hon kom på morgonen till mig och sa "Mamma, min näsa är full med SNOR"   Själv var jag så dålig imorse att jag inte orkade föra henne till dagis, och maken sov så gott att jag inte hade hjärta att sparka honom ur sängen. Så lilla K har varit hemma med oss idag. Mys.

• Norrskensflamman

Nu känner jag mig mycket bättre ikväll. Men halsen gör ont. Få se hur det blir imorgon.

Tror inte att jag kan skicka T till skolan, ögonen är lite för röda. De är ju livrädda för ögoninflammation påskolan. Så då blir jag hemma och passar på att bli helt frisk själv. För imorgon kväll är det ju TJEJFEST

Just det, ryggen Blomman, hur är det med ryggen?! Har du nåt som du kan smörja, typ liniment eller nån smärlindrande kräm? Tigerbalsam?

Daa: Hej, hej, läget?

• Daa

Flamman: just nu känner jag mig vansinnigt trött och har lite ont i ryggen. Ett bakslag, eftersom jag idag gjorde ett tyngre jobb som mot förmodan gick ganska bra (Har fått mig en härlig gördel: det är som att ha på sig en BH, fast för magen.  ). Uppmuntrande, men inte så länge för redan någon timme senare tröt krafterna. Borde inte ha blivit så förvånad över det.
    Har skrivit om brevet en aning. Gjorde om lite klumpiga meningar som stack mig i ögonen och lade till lite av det vi pratade om. Chefen filar på sitt utlåtande, så imorgon tänkte jag få iväg begäran om omprövning.

• Daa

Norrskensflamman skrev 2010-10-07 19:12:44 följande:
    Nu känner jag mig mycket bättre ikväll. Men halsen gör ont. Få se hur det blir imorgon. Tror inte att jag kan skicka T till skolan, ögonen är lite för röda. De är ju livrädda för ögoninflammation påskolan. Så då blir jag hemma och passar på att bli helt frisk själv. För imorgon kväll är det ju TJEJFEST Just det, ryggen Blomman, hur är det med ryggen?! Har du nåt som du kan smörja, typ liniment eller nån smärlindrande kräm? Tigerbalsam? Daa: Hej, hej, läget?  

Skönt att du börjar känna dig bättre. Besvärligt med ögoninflammation för T.

• passionsblomman

Tack tjejer som frågar! Huvudvärken ingår tydligen för min del i spray-paketet, så den lär jag få ha de här dagarna.
    Ryggen är faktiskt väsentligt röligare nu än i förmiddags, även om den gör väldans ont ännu.
    Jag ska precis gå upp och få hjälp att massera in tigerbalsam. Just nu är det sonen som är under behandling, för han fick kramp i foten/vaden nyss, det lär väl bero på dagens omkringkutande i spöregnet.

HEJJA Daa på utlåtandet! Och krya på dig Flamman!

• dfk

Panzer, tack för att du delar med dig. Det var väldigt gripande och så avskalat där man kan sätta sig in alla känslor som du hade. Jag skickar återigen kramar till hela familjen!

Är så trött efter ett dubbelpass så jag rundar av redan nu med att önska alla en godnatt!

• Norrskensflamman

Daa: håller tummarna att FK tar sitt förnuft till fånga nu.

T är sur, för hon vill påskolan imorgon. De ska åka skridskor nämligen.

Och K är hur pigg som helst. Har inte hostat eller snorat mer. Hon kanske får gå på dagis imorgon om snoret inte kommer tillbaka.

Men jag och T blir hemma.

Jag ska till frissan imorgon e.m. så jag får nog ordna barnvakt till T.

• Fru sy

Hon är helt underbart söt er lilla flicka H och P. Roligt att vi får se ännu fler bilder.

• Hvidbrud

Solde: pröve kontakta p-huset under Malmborgs! Det är ju inte så långt och de brukar ha lediga platsen man kan förhyra pplats!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans