• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

En rolig sak! Gissa vad jag och min kollegia ska äta idag till lunch? PIZZA! Det bestämde vi redan igår.

• Fru E

Ingis-använd samma som till pizzan bara att kavla ut degen som vanligt och strö på allt man vill ha, rullar den som med kanelbullar och skär på samma sätt. Grädda som kanelbullar

• Fru Bygg

Har det hemma på datorn, så jag skickar det ikväll!

• ingenjörsbruden

Nä men om jag skulle ta o få lite gjort på jobbet osså.....*hrmmmmr*

*jag har ju suttit på axel o morrat o tuggat på kärringjäkeln* DET måste väl chefen förstå?!

på ett tag!

• Fru E

Ingis-vad bra att maken greppat lite vad du menar vi har blivit bättre på det där sedan vi började renovera eftersom vi insåg att vi måste samarbeta och inte bli ovänner för att orka

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-10-08 11:22:55 följande:
    En rolig sak! Gissa vad jag och min kollegia ska äta idag till lunch? PIZZA! Det bestämde vi redan igår.

hahahaha vilket sammaträffande!

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-08 11:23:08 följande:
    Ingis-använd samma som till pizzan bara att kavla ut degen som vanligt och strö på allt man vill ha, rullar den som med kanelbullar och skär på samma sätt. Grädda som kanelbullar

Tack för tipset!

mina pizzabullar borde bli GIGANTISKA m tanke på allt gott jag skulle vilja ha i dem....tror nog att tomat o sparris inte blir så gott om bullarna äts kalla....eller?

• ingenjörsbruden

Fru E skrev 2010-10-08 11:24:09 följande:
    Ingis-vad bra att maken greppat lite vad du menar vi har blivit bättre på det där sedan vi började renovera eftersom vi insåg att vi måste samarbeta och inte bli ovänner för att orka

Det är supervikigt!
    Problemet för vår del har ju varit att vår uppdelning med hus o hem har gjort att vi båda inte riktigt greppat hur jobbigt den andre haft det.....jag har så klart haft det jobbigast .....o inte kunnat förmedla det till varandra....pluss att det inte varit möjligt att turas om mht alla tunga lyft mm som haft med huset att göra....iofs är busan osså tung....
    Men maken hade DEFINITIVT INTE greppat hur jäkla enformigt o tradigt det blir att ALLTID städa, plocka undan efter andra(!!!!!!!), tvätta, handla, hänga tvätt, mata barn, byta på barn, laga mat....man BLIR koko om man inte får lite variation....iallafall jag!
    Men maken greppar det lite nu när han är hemma m busan!

• Fru E

de kan vara lite svåra att rulla med hela tomatskivor och sparris ev

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 11:08:12 följande:
      Ketschup kan man väl INTE ha på pizza! Finns det de som har det??? Urk!MmmmFärsk svamp ska vi ha def! O just ja...ananas...det är ju så gott...men blir så himla varmt....nåja...gottigott!Tänkte ha:Hemmagjord tomatsås med vitlök, lök o oregano/basilika. SkinkstrimlorMozzarellaKörsbärstomater i skivorFärsk svampOliver och/eller ananas beroende på vad töserna gillar......

Hur dags är det då lämpligt att kvista över för att hämta en pizzabit el två?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans