• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-08 14:03:05 följande:
    Mitt i allt ropar lilla K att hon har bajsat och att jag ska komma och torka henne. När jag kommer till toan säger hon: "Mamma jag ÄLSKAR dig när du kommer och torkar min rumpa"  Eh?!

• Norrskensflamman
    passionsblomman skrev 2010-10-08 14:05:47 följande:
    Flamman, jag vet att du vet. Det är därför jag törs säga det. Och du är en sådan kämpe som inte ger dig i allt detta. Att nystandet börjat är SÅ viktigt-inte minst för dig och DIN sinnesfrid och hälsa.Att sortera ut vad som är vad är ju skitsvårt! Jag hoppas ni får alla rätta verktugen för att det ska klarna så långt det är möjligt, och att även din make ser det som nödvändigt och eftersträvansvärt att komma vidare.
    Blomman! *nickar instämmande*

Han har nog förstått hur viktigt det är för mig att barnen att få hjälp med detta. Han har gått med på att rota i detta pga att han älskar oss över allt annat ochinte vill mista oss eller att vi ska må dåligt. Önskar att han kunde inse att det även är för HANS skull, för att HAN också ska må bättre i slutänden. Leva ett fullvärdigt liv liksom på lika villkor. Men någonstans, fast han inte vill erkänna det, så tror jag nog att han inser att det behövs hjälp utifrån, därför gör han det här.

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-08 14:05:54 följande:
    ja fy vad jag hade halsbränna, särskilt mot slutet. Till slut fick jag sitta och sova. TAr du nåt mot det, hjälper Samarin?  

Samarin är det äckligaste jag vet men jag äter Novalucid. Hjälper so so.

• Fru Bygg

Tack så mycket för alla förslag! Ni har så rätt i att de är knepiga, det kände jag direkt när de sa så. Jaja, tror nog att det får bli en dvd och en musikskiva. Hittade inget bra pussel i affären. Men DVD har de ju inte nämnt.

• Fru Bygg

Jobbigt med halsbränna Villemoa! Hoppas det blir bättre. När var det dags för nästa besök hos BM? Hoppas pyret vänder sig innan dess.

• Fru Bygg

Fru Sy, mysigt med en helg hemma hos föräldrarna! Ta det bara lugnt på resan så går det säkert bra!

• Fru Bygg

Skönt att maken har varit så duktig och tagit tag i allt, flamman! Härligt med ny bil också!

• Norrskensflamman
    Villemoa skrev 2010-10-08 14:15:28 följande:
      Samarin är det äckligaste jag vet men jag äter Novalucid. Hjälper so so.
    jag blev rekommenderat GAviscon tror jag och det höll jag på att spy av! Jag gillar dock samarin Rennie och Novalucid brukar också vara bra.

Men tillslut hjälper ju ingenting om man måste ta det alltför ofta.

Men SNART så har du en liten bebbe och då är halsbrännan "botta"

Har Moa frisknat till nu

• Villemoa

Fru Bygg: nästa besök hos BM är 21/10 så än finns det tid.

Flamman: Gaviscon åt jag med Moa och jag höll på att kräkas av det varje gång! Det är det äckligaste jag vet! Tabletterna var så vidriga så jag drack flytande och det var om möjligt ännu äckligare!

Moa sitter bredvid mig och tittar på Bolibompa genomtäppt så än är det inte bra men hon slipper feber iaf. Maken är också hemma genomförkyld så jag väntar på min tur.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans