• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

ingenjörsbruden skrev 2010-10-08 11:08:12 följande:
      Ketschup kan man väl INTE ha på pizza! Finns det de som har det??? Urk!MmmmFärsk svamp ska vi ha def! O just ja...ananas...det är ju så gott...men blir så himla varmt....nåja...gottigott!Tänkte ha:Hemmagjord tomatsås med vitlök, lök o oregano/basilika. SkinkstrimlorMozzarellaKörsbärstomater i skivorFärsk svampOliver och/eller ananas beroende på vad töserna gillar......

Vi brukar ju göra pizza i vår bakugn. Det är bestämt att vi ska göra det igen när jag kan äta bättre. Det är väldigt mysigt och blir såå gott! Vi vill inte äta köpepizza längre. Vi brukar göra italienska pizzor med lufttorkad skinka, många olika sortes oster (get och får för mig) och färsksvamp såklart. Sedan är det väldigt gott med kronärtskocka på! Håller med dig Ingis om att det skall vara hemmagjord tomatsås med vitlök och basilika

• Hvidbrud

Jag vill ha ansjovis, kapris och oliver på min pizza. Eller gorgonzola och parmaskinka... Muuuums! Pizza

• Aleta
    Fru Bygg skrev 2010-10-08 10:15:37 följande:
    Hej alla goa!Jag skulle behöva er hjälp! Ni har alltid så kloka tankar.Vi har ett par vänner som har en son i E:s ålder (ett år). För ett tag sen frågade de vad E önskade sig i present och jag rabblade upp att leksaker, kläder är ju aldrig fel. Givetvis vände jag sen frågan tillbaka till henne och då sa hon att H (hennes son) minsann inte ville ha varken leksaker, kläder eller böcker. Hon skulle fundera på om han önskade sig ngt.Nu ringde de precis och bjöd in sig på fika på söndag för att fira E. Och då måste ju även vi ha en present till H. Vad köper vi nu? Det står helt still i mitt huvud, nu när de verkligen itne vill ha kläder eller leksaker. Snälla kom med bra tips!!!!
    Musik!
    En riktigt bra CD-skiva med musik.
    Det finns massor att välja på såklart och en hel del är ganska dåligt, men det finns riktiga guldkorn också.
    T ex Longkalsong, min favorit är deras skiva "Djur på svenska"

">

Dan och Gullan Bornemarks skiva Fruktsallad 
    http://bornemark.com/fruktsallad/
    Jojje Wadenius Godá Godá
    http://dagensskiva.com/2001/02/10/jojje-wadenius-goda-goda/

Det här är skivor som jag och min man båda tycker håller i längden och är riktigt bra (vi håller på en del med musik). 

• passionsblomman

Fru Bygg,inte leksaker, böcker eller kläder? Nähä!
    -Köp en platta öl åt ungen då....

...eller en dvd-box med barnfilm. Det har de ju inte räknat upp. Räkhjärnorna.

Ninnis, don´t worry, du har säkert inte alls ställt till ngt.

Pizza? Sparris, färska tomater, färska champinjoner, breasola och mozarella eller parmesan (förutom den vanliga osten)

• passionsblomman

Fick sms från Heloise i morse:

"Idag blir vi förflyttade till neo i Gävle. Allt är under förutsättningarna jättebra."

Sedan ett nytt:

"Kontraorder Akutteamet som skulle åka med Elise måste åka på ett annat uppdrag, ingen hemkörning idag. Men så fort teamet är ledigt så åker hon."

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-10-08 12:39:44 följande:
    Blommis, hur är det med ryggen och huvudvärken idag?

Under kontroll. Samons massage igår hjälpte väldigt bra mot det skärande i ryggen, men det är ont fortfarande. *mycket försiktig blomma går omkring*

• Villemoa

Lilla pluttan att ändå vara så bra att hon kan åka hem till Gävle! Hoppas teamet snart blir ledigt så de får åka hem!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans