• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-10-08 13:40:06 följande:
    Tack för att du förstår. Tänk dig då att vara invandrare ovanpå detta med taskig svenska...

Ytterligare ett berg att bestiga...

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-08 13:18:38 följande:
    Fick sms från Heloise i morse:"Idag blir vi förflyttade till neo i Gävle. Allt är under förutsättningarna jättebra."Sedan ett nytt:"Kontraorder Akutteamet som skulle åka med Elise måste åka på ett annat uppdrag, ingen hemkörning idag. Men så fort teamet är ledigt så åker hon."

och lite

Men för att Elise är redo för förflyttning, även om inte teamet är det.

• Norrskensflamman

Just det: på pizza vill jag ha tomater, ost, räkor, krabba, ananas. Eller tonfisk, champinjoner. Eller kyckling.

Åh jag ÄLSKAR pizza.

Den godaste är den som jag brukar beställa: Kebabpizza med extra mycket orientdressing. Flottigt och fett som fan, men himmelskt gott

• Ninnnis

Fru sy skrev 2010-10-08 13:22:35 följande:
    Idag har jag gått in i v.13, alltså har vi klarat av de första 12 veckorna Känns som en bra bit påväg iaf.

Skönt!

• Norrskensflamman

så glädjande att Elise är redo för hemfärd till Gävle. Synd att det inte blev idag, men det viktigaste är att hon är stark nog att åka hem. Fatta vad härligt You go girl

• Norrskensflamman
    Norrskensflamman skrev 2010-10-08 13:44:21 följande:
    så glädjande att Elise är redo för hemfärd till Gävle. Synd att det inte blev idag, men det viktigaste är att hon är stark nog att åka hem. Fatta vad härligt You go girl  
    Alltså åka hem till neo i Gävle, hem till hemma blir väl så småningom det också!

• Ninnnis

Heja Herr Flamma! Klart att det är ett stort steg för honom. BRA att han övervann sina "rädslor"!

• Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-08 13:47:09 följande:
    Men vad trist att ni inte är friska, Flamman. Tråkigt att missa tjejfesten.
    Ja verkligen Men det går nya tåg. det är ändå inte kul på fest om man inte är i form och kan ge järnet (vilket jag brukar göra på fest )
  • Norrskensflamman
    Ninnnis skrev 2010-10-08 13:46:19 följande:
    Heja Herr Flamma! Klart att det är ett stort steg för honom. BRA att han övervann sina "rädslor"!
    Hihi, och nu har han haft problem med sitt kort och fått gå in på banken i Örebro och fixa en postväxel. Och så blev han tvungen att ringa telefonbanken och beställa ett nytt kort för hans chip är löst på kortet. För man är tvungen att beställa kortet själv. Oooops, så tråkigt Bara sdet där att prata på telefon och knappa in koder och personnummer och hinna höra vad alla säger, automater som levande personer, och särskilt om någon i andra änden skorrar (ursäkta ni som bor i södra landsändan, mend et är jättesvårt för min man att förstå när någon skorrar. Betänk att därifrån jag kommer pratar man dessutom slääääpigt och vi är ganska fåordiga )

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans