• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Ninnis, oh vad rart sag av din mamma!

Villemoa, jag tänkte väl att du skulle bli ungefär precis så upprörd över den bänga kollegan! Och Ingis med! Vänta bara tills Aleta och Flamman kommer också!
    -Undrar om det är tur för lärarkårens stolpskott att vi är utspridda lite sådär lagom fördelat över landet, så inte EN av dem skulle drabbas av allas vår vreda samtidigt:

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-07 15:27:35 följande:
      Du kan få ha mig i koppel med nitar om det hjälper mer! *morrar o skäller o biter kärringjäveln i benet*

Asgarvar

Tack snälla underbara du för att du får mig att skratta åt eländet, det behövdes!!!

• Villemoa

Fjällbruttan skrev 2010-10-07 15:22:50 följande:
      Tack gumman!Känns skönt att fler tänker likadant...Mycket av in ångest blir också att OM jag inte går dit så säger ju hon att hon ska sluta, alltså är hon borta, men problemen är ju inte borta för det, för det är flera som är lösmynta,, fast hon är värst. OCH dum med barnen!Stora I´s korkade lärare har lyssnat på kritiken (rektor tog det med ALLA lärare) och han har skärpt sig enormt och helt ändrat attityd säger I, så det är positivt *Snor åt mig lite toscakaka *Mysigt med bebiskläder!

Hon spelar bara martyr genom att säga att hon ska sluta. Hon får gärna sluta men först behöver hon få höra ett och annat. Kan ju vara bra för de andra idioterna att få veta att rektorn inte släpper problemen utan tar tag i dem. Känns som om lärarna borde ha en studiedag om värdegrunden, lite repetition så där eftersom de uppenbarligen verkar ha glömt bort den...

Bra att den andra korkade läraren har tagit till sig av kritiken!

Jag finns med dig i tankarna när du är på mötet imorgon!

• Fjällbruttan

ingenjörsbruden skrev 2010-10-07 15:14:49 följande:
      Preciiiiiis! Jag känner mig som en hackig skiva för jag säger precis så.....jag säger inte att det ÄR så....bara att jag upplever det.....suck! Ja jag har verkligen allvarligt tänkt ringa till en familjeterapeut....o det blir nästa steg....för jag VET att vi kan kommunicera......vi ska bara hitta tillbaka....o gör vi inte det tämligen snart....så ska jag ringa terapeuten! Hur hemskt det än låter...så är det så skönt att höra att fler inte har "felfri kommunikation"Har en kanon bok hemma...."håll kärleken levande"...häfte på ca 100 sidor....lagom med bilder i osså! O där skriver författaren i början lite om varför vissa går på skilda håll osv.....o varför vissa förhållande håller.....o något som fastnade hos mig var: I de förhållanden söm höll så hade man inställningen ATT man skulle fortsätta tillsammans....no matter what. O den inställningen gjorde mkt!

Nä vem f-n har felfri kommunikation?
    Ingen i de här trådarna i alla fall, det är väl därför man verkligen känner att man inte är ensam!

Och vi har ju gått till familjeterapeuten just därför att vi ska fortsätta tillsammans, ingen av oss ser nåt annat alternativ, men vi kan göra varandra mindre illa på vägen när vi blir oense. För oense kommer vi att bli...

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-10-07 15:31:34 följande:
      Hon spelar bara martyr genom att säga att hon ska sluta. Hon får gärna sluta men först behöver hon få höra ett och annat. Kan ju vara bra för de andra idioterna att få veta att rektorn inte släpper problemen utan tar tag i dem. Känns som om lärarna borde ha en studiedag om värdegrunden, lite repetition så där eftersom de uppenbarligen verkar ha glömt bort den...Bra att den andra korkade läraren har tagit till sig av kritiken!Jag finns med dig i tankarna när du är på mötet imorgon!

Word, är precis så jag tänker!!!

Och det är med värdegrunderna rektorn har börjat jobba...

Arma rektor att hamna i det getingboet, hon gör det bra!

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-07 15:29:15 följande:
    Ninnis, oh vad rart sag av din mamma! Villemoa, jag tänkte väl att du skulle bli ungefär precis så upprörd över den bänga kollegan! Och Ingis med! Vänta bara tills Aleta och Flamman kommer också! -Undrar om det är tur för lärarkårens stolpskott att vi är utspridda lite sådär lagom fördelat över landet, så inte EN av dem skulle drabbas av allas vår vreda samtidigt:

Skolpartiet?? För handväsketanter?

• passionsblomman

Nu har min gyn återkommit med svar på tablettfrågan. Jag undrade vad hon tycker att man kan ta för smärtstillande när det är kombo ryggskottoch skallebank från sprayen.

Hon tycker inte att det ska vara något receptbelagt om det inte blir absolut nödvändigt.
    Inte heller Ipren och andra liknande preparat annat än i små mängder och kombination med tex Panodil om det går att undvika. Och absolut inte när man väl kommit till sprutstart. Helst inte alls. Det gäller även salvor som Zon och liknande.

Summa summarum; jag försöker nog klar mig med Panodil. Kanske ngn Ipren att somna på.

• Fjällbruttan

Tack för att ni finns, nu känns det lättare att ta tag i mötet imorgon!!

Nu ska jag mecka ihop en köttfärslimpa medans Grodan sover...
    hon har sovit sen jag kom in här

Fast lilla Vild har hunnit bajsa en gång, måste vara nåt med BT som gör att mina barn bajsar

• Villemoa

Felfri kommunikation? Det tror jag inte existerar ens. Vi pratade om varandra ganska mycket när Moa var mindre och det var jobbigt men vi tog oss ur det, tack och lov!

Blommis: såna lärare vill jag inte ens kalla kollegor för de drar verkligen skam över lärarkåren och jag skäms å deras vägnar! Jag blir arg dubbelt upp; som förälder och som lärare! Det är nog tur att vi är utspridda över landet....

• Villemoa

Nu ska här fikas! Både gubben och Moa är hemma genomförkylda. Hoppas jag slipper! Tjingeling så länge!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans