• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hej!

Panzer, fantastiskt inlägg!!
    Skrev ut det till maken som läste och han muttrade med tjock röst
    "-Fy fan, han hade det 100ggr värre än oss och jag tyckte vår vistelse på BB med hela neonatalteamet var nog jobbigt, och för oss gick det ju bra, stackars jävel!"

Det är stora ord från min ordkarge make...

Jag tror inte jag behöver skriva att tårarna strömmade ner när jag läste ditt inlägg, och jag kan bara förstå en yttepyttedel av er panik, för även om personalen är aldrig så underbar så kommer paniken i alla fall.

Jag sällar mig till de andra och tar över mantrat nu

DET KOMMER ATT GÅ BRA!!

Kramar i massor från hela familjen här till er tre!!

• Soldemor

ingenjörsbruden skrev 2010-10-07 14:28:26 följande:
      *poackpoack....pickar med näsan på tangentbordet o sprätter lite med foten* Jag är trött som ett ösregn....för Busan lekte ångvält mellan maken o mig i natt....o jag kan inte i skrivande stund komma på något som är mer irriterande än en skitunge som kör 360 graders snurrar var 5 minut! *zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz*

Gå hem och lägg dig!

• Fjällbruttan

Blomman

Maken alltså

Men fy för ryggen och skallbank!

Kramar om försiktigt och lägger in en varm vetekudde

• passionsblomman

*sjunger för Ingis*

Det var en kyckling som hette Gullefjun
    som skulle gå på promenaaad....

...och solen lyste på lilla Gullefjun
    och alla hönsen sa kaka kakaaaaa!

Eller hur den är.

• Fjällbruttan

Ingis

Tröttsamt är också när de gormar i sömnen och man inte får tyst på dem....
    Kan lika gärna vara maken som barnen som gör det...

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:35:39 följande:
    *sjunger för Ingis*Det var en kyckling som hette Gullefjunsom skulle gå på promenaaad.......och solen lyste på lilla Gullefjunoch alla hönsen sa kaka kakaaaaa!Eller hur den är.

• Ninnnis

ingenjörsbruden skrev 2010-10-07 14:06:30 följande:
      *ser små ägg med ben springa rundor på kliniken o småpicka lite här o var.....*Får jag gå hem nu?!

Gå hem!

• Fjällbruttan

Ingis, skönt att ni fått prata lite i alla fall...
    är så jobbigt, helst om den man vänder sig till går in i offerroll och bara känner sig anklagad... Det jobbar vi jättemycket med här.
    Mitt mantra i det håller på vara:
    -Jag säger inte att det ÄR så men min upplevelse är att......

Är faktiskt riktigt bra att reda ut en del hos familjeterapeuten, för hon är förbaskat bra på att översätta vad jag säger och vise värsa istället för att vi ska traggla..
    Men det är låååååååång väg att gå än..
    Men vi går i alla fall åt samma håll

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-10-07 14:09:49 följande:
      Visst är kvaliteten det viktigaste, men 14 ägg är ju en väldigt bra siffra, eftersom man ju då har många möjligheter att där finns jättefina i tillräckligt antal för både återförande och frys.I andra tråden pratar vi mycket om att "en ivf är ingen ivf och att genomsnittet är 50% som lyckas inom tre försök", bara för att man ju är så galet nervös inför detta, så man försöker tala om för sig själv att det lär ta ett par försök och så vidare.Fast det hjälper inte. För det är allt hopp på ett kort på just det försök man gör ändå. Hur man än resonerar med sig själv. Man hoppas fullt ut och blir lika fullt ut besviken. Det är väl så det är helt enkelt. Men, man behöver sina små positiva halmstrån i hela processen. Som att vi fick vårt enda lilla Eskimå-hopp till frysen, när nu det första inte lyckades.Nu hoppas jag att det åtminstone ska kunna bli samma igen, med ett tillbaka och ett till frysen. men skräcken är ju noll och inget alls.

På vår klinik säger de att det statisktikt sätt är 29 % chans att lyckas vid varje IFV, och att 70% av alla par lyckas inom tre försök.

Jag håller tummarna för att eskimån ska få kompanjoner både i frysen och i magen!

*håller handen*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans