• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Fru E skrev 2010-10-07 09:48:12 följande:
    Soldemor-ok då låter vi kartongerna stå kvar i carporten ett tag till. När vi fått upp köket har vi några fler kartonger liksom i arbetsrummet . Säg bara till!Vill ni ha blommor så har jag en hel djungel som ska förändras

Tackar och bockar/niger. Skall meddela detta vidare till maken, så får vi se när vi tar en sväng och hämtar dem. Jättebra!

• Daa

Ninnis: hoppas det ser bra ut idag.
    Måste erkänna att jag blev lite förvirrad när jag såg lyckönskningarna och tänkte "Men är inte det på måndag?" Men då var jag inte så fel ute.

• passionsblomman

Nä de tär ju JAG som är helt fel ute! Jag hoppade liksom över det där VUL:et och gick rakt på ÄP´t. Sorry!

Men då väntar vi ju rapport från detta VUL nu då istället!

• passionsblomman

Jag har fått något slags ryggskott.
    Har haft ont i ryggslutet ett bra tag, men när jag kl 6 i morse rusade upp för att sambon skrek rakt ut nere i köket, så knyckte jag uppenbarligen till något. Nu kan jag inte vare sig sitta, ligga eller stå utan att det gör skitont.
    Jag som tyckte huvudvärken, som redan på spraydygn 2 har infunnit sig, räckte gott och väl. *pip och gnäll*

Varför sambon skrek?
    Jo, för igår stängde han ena halvan av dubbeldörrarna mellan köket och salen (fråga mig inte varför-den har alltid stått öppen)
    Imorse när han med raska steg och i mörkret gick ut i köket, hade han alldeles och helt förträngt denna stängning. Med en rejäl smäll och en redigt schysst bula i pannan som följd. Och ett avgrundsvrål.

Joråsatte, så kan man också starta sina dagar. Man känner ju att man lever iallafall.

• Heloise

En liten uppdatering: Elise har fått slangarna som gick till naveln bortplockade så nu kan hon ligga på mage. Läkarna tycker hon gjort sådana framsteg att vi eventuellt får åka till Gävle ganska snart. Elise får lite snusk upp ur lungorna fortfarande men mycket mindre. Liksom de flesta prematura knattar så har hon ett blåsljud på hjärtat som ska kollas idag.

• passionsblomman

YES! Hejja Elise! Å vad gött med några slangar mindre!
    Vart mer går det slangar till egentligen? Sond och något mer? dropp?
    Och hur mår DU Heloise?
    Och hur snart tror de att "snart" är?

• Daa

Heloise: så fantastiskt skönt med framsteg! Hur är det med dig?

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-10-07 12:04:31 följande:
    Jag har fått något slags ryggskott. Har haft ont i ryggslutet ett bra tag, men när jag kl 6 i morse rusade upp för att sambon skrek rakt ut nere i köket, så knyckte jag uppenbarligen till något. Nu kan jag inte vare sig sitta, ligga eller stå utan att det gör skitont.Jag som tyckte huvudvärken, som redan på spraydygn 2 har infunnit sig, räckte gott och väl. *pip och gnäll*Varför sambon skrek? Jo, för igår stängde han ena halvan av dubbeldörrarna mellan köket och salen (fråga mig inte varför-den har alltid stått öppen) Imorse när han med raska steg och i mörkret gick ut i köket, hade han alldeles och helt förträngt denna stängning. Med en rejäl smäll och en redigt schysst bula i pannan som följd. Och ett avgrundsvrål.Joråsatte, så kan man också starta sina dagar. Man känner ju att man lever iallafall.

Gnäll på, det är bl a därför vi är här!

• Soldemor

Heloise skrev 2010-10-07 12:04:47 följande:
    En liten uppdatering: Elise har fått slangarna som gick till naveln bortplockade så nu kan hon ligga på mage. Läkarna tycker hon gjort sådana framsteg att vi eventuellt får åka till Gävle ganska snart. Elise får lite snusk upp ur lungorna fortfarande men mycket mindre. Liksom de flesta prematura knattar så har hon ett blåsljud på hjärtat som ska kollas idag.

Oh, lilla pusstrollet! Så vi tänker på henne och er!

• Daa

Blommis: så jobbigt med ryggen. Och den där huvudvärken...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans