• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

I morgon skall vi titta på en liten lägenhet i Lund...typ en etagelägenhet på 126 m2! Jo, det är sant! Undrar bara hur många miljoner kr det är i månadshyra. Tydligen renoverad förra året. Låter bra för oss alla!

• Soldemor

Undrar i all stillhet varför en del har sådant bry med andras amning? Det är väl upp till  förälrdar och barn vad som fungerar bäst för dem och vad de trivs med. Jag ammade bara i tre månader och det fick jag höra i alla öron. Suck!

• lanovia 08

Idag är vi alltså hemma själva skall bli skönt. Maken har ställt in sin träning för det. Och det behövs nog. De senast dagarna har det varit bättre, men ihelgen var det mycket gnabb emellan oss. Då önskade jag att man bara kunde skicka hem pappa en sväng så vi kunde få vara själva och prata ordenligt. Var ju aldrig något allarligt vi bråkade om bara missförstånd och lite olika syn att se på vissa saker som gäller E. Måste säga att jag kan tycka att det är jobbigt med alla extra "bråk" nu förtiden när vi är trötta och ev oeniga om något kring E. Maken säger bara lugnt att det är sådant som hör till och att han älskar mig lika mycket ändå. Själv får jag panik och blir livrädd för att han skall ledsna och lämna mig (dålig historia i mitt bagage)

• lanovia 08

Soldemor skrev 2010-09-29 16:48:20 följande:
    Undrar i all stillhet varför en del har sådant bry med andras amning? Det är väl upp till  förälrdar och barn vad som fungerar bäst för dem och vad de trivs med. Jag ammade bara i tre månader och det fick jag höra i alla öron. Suck!

För att folk måste tycka och tänka om allt som alla gör. Och då framför allt när det gäller barn.
    Trött kan man bli.

• lanovia 08

Föräldrar och gravida är allmän egendom där får man tycka och tänka vad man vill och gärna säga det högt.

• lanovia 08

Jag måste också erkänna att jag tyckte och tänkte (även om jag inte utsatte personen i fråga för mina åsikter) mycket mer innan jag själv blev gravid och fick barn o därmed fick ett annat perspektiv i livet.

• lanovia 08

Nu kom maken och thaimaten hem. Dags att äta.

• passionsblomman

Soldemor skrev 2010-09-29 16:48:20 följande:

Vänta nu lite här.....

har du BARN Solde?  Och varför vet inte vi det isåfall? Eller visste alla det utom jag?

Nu får du allt ta bladet från munnen!

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-09-29 17:10:56 följande:
      Vänta nu lite här.....har du BARN Solde?  Och varför vet inte vi det isåfall? Eller visste alla det utom jag?Nu får du allt ta bladet från munnen!

Precis vad jag också satt och funderade på. Hade ingen aning om att Solde har barn!

• passionsblomman

Solde, vart tog du vägen? du kan ju inte bomba tården med årets överraskningsnyhet och så ploppa ut dig!

Hoppas jag inte trampade i något känsligt här nu bara...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans