• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-09-29 09:32:41 följande:
      Det var helt underbart! En vecka hade inte varit nog med tid för att hinna prata om allt. Mycket bebisprat blev det förstås men vi hann med lite annat också

Härligt!

Aleta, grymt bra inlägg föressten, i den där tråden. Som vanligt är du saklig och belyser fakta. Jag är mycket imponerad

Igår var det FM på dagis, jag blev vald till föräldrarådsrepresentant.
    Sen bakade jag en chokladkaka/tårta (färdig mix från Kungsörnen, superlätt och gott hoppas jag. Perfekt när man inte har någon tid alls).
    Ikväll kommer familjen och uppvaktar i efterskott och vips så råkas det bli så att några väninnor också kommer. Så champagnen ligger på kylning

Först ska vi bara till länssjukhuset 7 mil bort på återbesök med makens ben.
    "Pappa har tappat hälsenan" har lilla K berättat på dagis. Någon frågade mig försynt om vi hämtat hem hälsenan från Ry ännu...

På samma sväng ska vi prova en bil, en Toytoa Prius hybrid, som jag är sugen på.
    OCH så ska jag åka till en mässa där vårt företag är med och stå i montern ett tag medan maken går på Gubbdagis (Claes Ohlson och Biltema).

Kram till alla !

• Villemoa

Norrskensflamman skrev 2010-09-29 09:33:27 följande:
    Och allra käraste Blommis, du är inte alls äcklig! Hör du det?!

Word!

• dfk

Godmorgon!

Hihi..Heloise, då har du haft lite njutning utanför köksfönstret!
    Hoppas att det går bra hos barnmorskan.

Aleta, vår granne har äntligen hittat ett annat hus att bosätta sig i med sin familj. Så det hela löser sig.... För oss iallafall.

Villemoa, åh! vad mysigt med tjejkvällen!

Passion, Jag förstår att det har satt spår, att bli utsatt för hot och våld på arbetet, usch vad läskigt!

Jag har bara haft så svårt att sätta ner foten mot honom för våra småtjejer har lekt med varandra i flera år.
    Jag har tyckt lite synd om familjen, då mamma o pappa alltid har jobbat mycket, stressat och haft svårt att få ihop sitt livspussel.  Vi har hjälpt dom med allt från barnvakt, hämtning-lämning av barn till dagis-skola, lånat ut saker mm.
    Man märker inte på en gång, utan det kommer krypande det där med att gå över gränsen. Han var inte så i början, utan blev så med tiden, att han gjorde sig hemmastadd hos oss. Han har lånat skottkärran, gräsklipparen, verktyg mm utan att fråga. Fast där bet faktiskt min man ifrån och sa att han inte ville springa och leta efter våra grejjer på derass tomt utan förväntade sig att man måste fråga först.
    Han lånade alla möjliga saker och låste sen in det i sitt förråd. Det kan man kalla stöld!

Det är ju inte klokt att man ska be att få tillbaka sina egna prylar. Man förväntar sig att de ska stå där man har lämnat dom.

Jag snodde in mig själv i ett spindelnät, men man ska vara rakryggad och bita ifrån bara. Jag låser numera dörren och det har han ju märkt eftersom han inte längre bara kan kliva rätt in. Han har tom kommenterat det. Jag har sakta börjat att markera att vi inte uppskattar hans självklara besök. Säger ifrån om de ber om barnvakt, för jag kanske inte vill slösa en hel lördag på att vara deras barnvakt när de ska till Ikea och sedan inte kommer hem som avtalat! Om våra tjejer leker så är det ju inga problem, då har dom ju kul tillsammans. Det jag menar är om vår flicka är borta på kalas eller inte hemma och sen kommer hem o granntjejen då leker i hennes rum , kammar hennes barbies och sitter i hennes säng så känns det inte bra. Jag tycker att mina flickor har rätt bestämma om de vill ha besök på sina rum.
    Oj, nu har jag bara bläääää....på grannarna. Sorry!!
    Nu är de ju på väg till ett annat hus långt från oss.... 

Kram på er!!

• Aleta

Flamman! Jag blev uppringd igår och tackade ja till att sitta med i föräldraföreningen här! Snacka om sammanträffande:
    Champagne! Mmm, maken överraskade mig med en flaska Taittinger i lördags som vi drack till lunch! 

Gubbadagis!

• Villemoa

Åh, champagne!! Det kan jag riktigt längta efter, att få njuta av ett glas kallt Moet & Chandon. På nyår ska jag dricka ett glas, även om jag måste pumpa ett dygn för det!

• Norrskensflamman

Vi dricker Sovjetskoje sjampanskoje (eller numera heter den nog Rossiskoje sjampanskoje). Alltså inte "äkta" champagne, men lika god, minst!

• Villemoa

Moet dricker vi bara till nyår och speciella tillfällen, annars blir det ofta mousserande. Som är minst lika gott!

• Villemoa

De där kakorna/tårtorna från Kungsörnen brukar jag också ha hemma, så himla smidigt! Läste på text-tv för nån vecka sen att de återkallar alla pga fem konstaterade allergifall i Danmark. Det var nåt ämne i kakan som var allergiframkallande. Ville inte skrämmas Flamman!

• Aleta

Oj dfk! Vilken granne! En del är ju dessvärre så, man är lite snäll, erbjuder lillfingret och vips så har de tagit hela handen.
    Skönt att de flyttar, hoppas ni får nya trevliga grannar.

• andbeyond

Var jättetrevligt igår, tack för sällskapet Villemoa och Daa!

Gick alldeles utmärkt att ta T-banan hem också, men var skönt att jag hade mössa när jag skulle gå sista biten hem från tbanan!

Nu ska jag till skolan och ha en helt sanslöst tråkig lektion helt utan betydelse eller innehåll. Riktigt taggad... hmpf..

dfk: vilken otäck granne! huuva! håller med Aleta, skönt att de flyttar!

Blommis: du är så fin! inte äcklig - FIN!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans