Ja, vem är det som fyller år idag? Leksi??
Gud, vilket uruselt minne jag har...
Blommis; kramar om dig jättehårt. Har skrivit lite i den där tråden.
Laddat ämne det där med amning. Ammar man för kort är det inte bra ammar man ´"för länge" är det heller inte bra. Och vem bestämmer egentligen vart gränsen går? Barnet, barnets behov, kultur, möjlighet och förmåga att amma, ja det är ju många faktorer som spelar in. Att stirra sig blind på en viss åldersgräns t ex 12 mån är ju absurt! Barnet kanske börjar dagis i ettårsåldern och har nog många förändringar i sitt liv och behöver åtminstone få ha kvar tryggheten som amningen ger, åtminstone på kvällen, innan man även förändrar detta.
Så gjorde jag. När T började inskolas vid 11 månader fortsatte jag amma, även om jag började tycka det var jobbigt, för att hon skulle få ha kvar den tryggheten. När hon väl var inne i dagisrullarna vid 12-13 mån ålder så tappade hon själv intresset, började bitas osv. Då lade jag ner.
SAmma med K. Jag började jobba när hon var 9 mån. Till en början ammade jag morgon och kväll. Hade gärna ammat längre, eftersom hon varit så sjuk som bebis och hade nedsatt immunförsvar, men hon tappade intresset vid 10 mån och då slutade jag.
Heloise; ta upp flytningarna med BM. Jag tror inte det är något farligt, men är du orolig så är det bättre att få det bekräftat av BM.
Bruttan, jag hoppas också att jag ska kunna prata ledigt om sex med mina barn. Du är min förebild
Känns viktigt att de ska ha den kontakten och förtroendet till mig, eftersom jag själv inte hade det med min mor. Hon pratade knappt om mens med mig, bara svarade besvärat när jag frågade. Det var HEMSKT när jag fick mens och var tvungen att gå till henne och fråga om hon kunde köpa bindor. Så skämmigt, pinsamt och nervöst. Som att jag gjort nåt fel. Jag vill verkligen ha en närmare och bättre relation till mina döttrar än så!