• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Leksi

Halloj brudar!

Susar in som hastigast för att gratta Flamman på födelsedagen - GRATTIS! Låter som du haft en jobbig födelsedag stackare. Vad tyckte de om tårtorna då?

Ett tips till dig Blomman. Ta bort gardinen helt och hållet ett tag, eller häng upp den så den inte går ner på golvet. Kanske ställ en möbel eller något annat stort där så hon inte kommer åt. Förmodligen sitter lukten kvar i gardinen trots tvätt och signalerar "toalett är det här". Du kan också skrubba golvet med rengöringsmedel som innehåller citron, det brukar de flesta katter inte gilla.

Kram till alla!

• Daa

Ingis: kramar till dig och din syster.

Heloise: det blir nog bra för lilla Tirza ute i stora världen, men jag kan förstå din oro över att något ska hända henne.

Bruttan: ja, så trist att känna att ni måste låsa dörren, men det låter ju som det enda ni kan göra.

• Daa

Men... nu glömde jag ju ett "godmorgon!"

Godmorgon!

(ifall någon undrar, så är jag inte på jobbet just nu: ska till bm om en timme, så det kändes som att det inte var någon större idé att börja jobba kring 7 och en trekvart senare byta om för att åka iväg. Mage ska mätas och så vill jag prata med henne lite om de många sammandragningarna jag hade igår, dagtid som kvällstid. Några även nattetid, följt av rediga bus-sparkar. Förmodligen var arbetsdagen alldeles för tung fysiskt, bortsett från att jag inte kunde släppa att jag blivit förorättad. Av-knapp för sådant, någon? )

lanovia: så skönt att höra att det går framåt och börjar vara nära nu.

Aleta: kan inte sluta skicka virtuella kramar till dig. Lille pojken... *kramar*

Flamman: hoppas du får vakna pigg och utvilad.

*vinkar till Leksi*

• Daa

Nej, han ska inte med. I ljuset av ditt inlägg måste jag lägga till ett "tyvärr", för det hade varit en skön syn. Inte för att han hade förstått varför han blivit tacklad, för han har ju, i sin egen lilla värld, rätt i det han säger och han själv jobbar nästan ihjäl sig. Faktiskt.

Villemoa skrev 2010-09-27 16:11:27 följande:
    Daa: men vad är det för jäkla gubbstrutt!! Ska han följa med på kursen? I sånt fall kan jag tackla honom  när vi träffas imorgon Hur har han mage att kläcka ur sig att du "sitter på internet" hela dagarna när han själv uppenbarligen inte jobbar särskilt mycket! Nä, nu blir jag ilsken på riktigt!
    Tack för peppningar och erbjudanden om sparkande ponnyer. Dessvärre tror jag inte att någonting av det hjälper. Ska försöka hitta den där av-knappen, bara.
  • Daa

Bäst att börja göra sig klar. Blir alltid så stressad när jag ska iväg till mvc, och alltid lika förvånad när det visar sig att det inte tog mer än (max) 20 minuter att ta sig dit.
    Har för övrigt bokat tid för nytt ultraljud: den rutinmässiga tvillingviktskattningen i vecka 28. Så mot slutet av oktober får vi se dem igen.

Ha en fin förmiddag.

• Fjällbruttan

Godmoooorning ladies

Här har barnen sparkat upp mig, vare sig jag ville eller inte, skolfoto idag....
    hårfixning *2 och mina vackra döttrar larvade nerför backen till skolbussen så fina så, tycker jag alltså

Sen är det nåt fel på dem, kan inte riktigt tro att jag fött dem...
    5 minuter över 6 var BÅDA ute och fodrade hästarna i morse!!!
    Att stora som rider gör det kan jag ju förstår (mest förundrad över att hon vaknar) men M?? Som är allergisk..."Det var så vackert ute i soluppgången och det frasade under skorna för det var -2 ute...
    Jag vart så paff!!

Jag kan sova hur länge som helst om ingen stör mig

• Fjällbruttan

Tack Blomman för gubbarna

Önskar jag hade haft dig vid min sida igår när vi hade föräldramöte!
    Hade en förälder mitt emot mig som snöt all energi och som skulle behövts argumenterats tillrätta och jag klarade det bara inte!

Att det dessutom emellanåt är min chef gör det inte lättare... BLÄ!
    Saknade dig och er andra där!
    Aleta, du skulle också varit med och Heloise, sen hade vi andra kunnat heja på och mumsa go´tårtor från Flamman

Så, nu blev min värld ljusare när jag såg det framför mig

• Fjällbruttan

Villemoa, vi kan gärna ta en fika på lördagen om det är lättare för dig, vi ska inte vara bort förrän vid 17-tiden, så förmiddagen och fram tills 14-15 är fritt

• Fjällbruttan

Aleta skrev 2010-09-27 17:22:07 följande:
    Jag har varit och hämtat askan idag. Nu ska jag försöka hitta någon lämplig urna. Jag vill inte ha en "riktig" utan en liten. Får se vad jag kan hitta på. På torsdag eller fredag ska vi försöka få till en gravsättning. Det kändes lite konstigt för jag fick askan i en stor kartong, som för en vuxen (det är en urna ritad på) men det var för att de inte hade något mindre och de ville inte lämna ut askan på något ovärdigt sätt.Nu när jag kom hem så började jag fundera, kostar det något? Inte tänkte jag på att fråga det.  Vad konstig man kan bli i sådana stunder. Jag tyckte att jag var samlad och lugn, men jag var uppenbarligen stressad. Jag tyckte att det stor Berit "Efternamn" med tryckbokstäver på kartongen + datum och något med sjukhus. Väl hemma så tittade jag äntligen på riktigt på den. Det stod givetvis Barnet "Efternamn". Förutom att jag inte kunde se vad det stod så ifrågasatte jag inte heller vem denna Berit kunde vara. Varken hjärna eller ögon fungerade som de skulle. Man kan verkligen förstå att det går att utnyttja någon när man sörjer. Det skulle inte vara så svårt att lura till sig underskrifter och annat som man sedan inte alls skulle minnas något av.

Kramar om! Extra mycket!

• Fjällbruttan

Lanovia, hoppas det lugnar ner sig för er snart!!
    Skickar över lite energi

Här är ytterdörren numera låst!
    Vi har ju en glasaltan utanför, den dören har varit låst så inte lilla Vild ska knata ut hipp som happ, men där sitter en nyckel i så man kan gå in utan att vi öppnar.
    Men sen har vi en "riktig" ytterdörr med ringklocka... och är den stängd så hör vi ju inte om nån kommer in på altan. Alltså tycker ajg att man knackar eller använder klockan,
    och nu får man föra det om man ska hälsa på oss

Mina väninnor i byn är informerade och hejja glatt på mig, och barnen blev glada!
    Äntligen behöver jag inte klä mig innan jag går ner sa I

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans