• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Hvidbrud

Här har jag slutat amma! Maken har tagit e de senaste tre nätterna och jag har sovit i gästrummet. Snacka om konstiga drömmar nu när jag äntligen kan sova en hel cykel utan att bli väckt! Illamående till tusen. så var det inte sist, eller? Går och hulkar och hulkar värst är det att byta bajsblöja... Bara tanken... ledig i dag för e ska till tandläkaren. hon har dessutom fått ögoninflammation, så det blir nog inget dagis i morgon heller. Surgubben får vara hemma med henne.

• Villemoa

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS OCH HURRA för Flamman på hennes dag!! Hoppas du får en UNDERBAR dag trots bak-nedgångarna igår!! Kram

• Villemoa

Blomman: vilken bra tränare att markera att det inte är okej!

Solde: grattis till bra resultat!

Hvidis: hoppas det lättar på hemmafronten snart, kram!

Heloise: förstår att du blev lite orolig men som de andra sagt är Jullan bra skyddad. Hoppas du inte har alltför ont!

Bruttan: JAAAAAA träffas och fika vore jättekul!!! Pratar vi om fredagen den 22 okt då?

• dfk

Grattis Flamman!! Hoppas att du får en fin dag!

Heloise, Hoppas att det inte gör allför ont med blåmärket.

Känns att det är måndagsmorgon, ville inte upp ur min varma säng i morse och ut i kylan,brr....
    Det hade kommit snö någonstanns i norr. Redan!
    Får se hur denna vinter kommer att bli, Kanske lika mycket snö som förra.
    Nä nu måste jag rusa till jobbet, kram på er!

• Fjällbruttan

Vad är det för en dag, vad är det för en dag?
    Jo det är Flammans födelsedag, hurra hurra hurra!!!!!

Grattia på din dag

Tårtorna blir ändå bara mos i magen så skit samma, huvudsaken är att de är gott!
    Och även om utsidan är snygg på mina tårtor kan de ju smaka skit eller hur?

Tycker att du ska pika maken lite ang middag i dag så du blir bjuden!
    Även om det är blodpudding kan han ju steka den och barnen duka fint och tända ett ljus till världens bästa Flamma!

Kram kram kram

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-26 23:17:02 följande: Bruttan: Tack för hästhistorien! Ser det framför mig. Ja, det är viktigt det där med rangordningen i hästflocken. Jösses vilket liv det blir om man tar in hästarna från hagen i fel ordning t ex !  Skönt att det gick bra för I så att hon inte blev skadad. HUR vet ni vilken storlek ni ska beställa på menskopparna?! Ska man ta linjal eller sånt där mätdon och mäta diametern där inne eller  

I morse kom en bekännelse Mamma, jag är lite avundsjuk för att hon gillar dig bättre Skrattade igen och sa glatt att hon gillar inte mig bättre, hon gillar morötter bättre

Menskopparna... det står på sidan att antingen har man en liten och då har man inte fött barn och är ung.. eller så har man en stoooor och då har man fött barn och är gammal, alltså tog jag en stooor
    Det finns anviningar på www.menskoppen.se, det var lätt att beställa där!

• Fjällbruttan

Villemoa skrev 2010-09-27 09:14:35 följande:
    Bruttan: JAAAAAA träffas och fika vore jättekul!!! Pratar vi om fredagen den 22 okt då?

Kan du då?
    Annars går lördag eller söndag förmiddag också bra

• Fjällbruttan

Flamman, en liten sak bara, jag KAN INTE BAKA MARÄNGTÅRTOR!
    Jag och ugnen kommer inte överens.. har aldrig gjort när det kommer till maränger,
    men när jag har försökt så jag jag använt bakplåtspapper jag har smort med lite smör och så haft på mjöl, då lossar den garanterat, sen att min maräng är totalt blaj bortser vi ifrån

• Aleta

Hurra hurra HURRA!! För Flamman idag! ♥
    Det är säkert jättegoda bakverk!

Är det inte någon mer som fyller år i dagarna? Har för mig att det diskuterades för ett tag sedan:

Bruttan, underbar hästhistoria, men aj! Gjorde det inte ont?
    Kul att I ville testa också, när man väl har fått in snitsen är det otroligt praktiskt. Att simma t ex var ju inga problem längre trots mens.

dfk. neeeeej inte lika mycket snö igen, snälla! Här blåser det och stormar, så ut vill man inte gå, brrrrrr.

Hvidis, vad skönt att få sova igen ändå. Visst är det lyx med en och annan natt i gästrummet som omväxling!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans