• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • dfk

Aleta, en stor kram!!

Idag är det strålande sol,jag är så sugen på att gå ut i skogen o plocka svamp men det hinns inte med idag. Jag ska ta itu med att vinterbona verandan och flytta växter, om de inte redan har hunnit att dö ut, inte kollat så noga, stackarna!

Missade ju Idol igår då vi var ute och åt indisk mat. Vi var på Tre Indier på Åsögatan.

Det var en upplevelse må jag säga. Både positivt och negativt. Men hur som helst var det massor av mat för pengarna, det är man inte van vid. Det var så rejäla portioner så man orkade inte äta upp allt, himla gott var det!

Ikväll ska vi äta tigerräkor frästa i olivolja,vitlök,chili och persilja tillsammans med aioli och gott bröd med mumsig sallad. Båda barnen ska på kalas så vi blir själva ikväll.

Kram

• andbeyond

Stora Kramar till Aleta!

Tre indier brukar vi köpa med oss mat hem från, gottigott

Lycka till på jobbet hvidis!

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-25 11:32:53 följande:
    Rusar in och säger kram och vi ses nästa söndag! *mot solen*
    Njut! Kram
  • Heloise

Flamman: Min vännina har 3 egna hästar, 2 unghästar med massor av energi och en äldre som måste hållas igång hela tiden för att inte bli stel och dan. Mao hennes muffla fick aldrig vila, dessutom var det så illa( för hon väntade och led i år) att gynekologen talade om för henne att hon inte hade ngt val annat val än operation, annars så skulle det gå illla för hennes muffla Men nä har man inte så pass stora besvär som hon hade så rekomenderar jag ingen att göra det, för operationen och eftervården/läkningen var verkligen jättejobbigt, men nu är det bra och hon har inga som helst problem på det området.

Vad det regnar här, det bara öser ner. Panzer och jag har varit på Mediamarkt och tittat ut allt vi måste köpa( vi kommer bli FATTIGA) sen har vi varit på travet och fått trattisar av mamma och så på antik och samlar mässan här i stan. Nu har jag tagit en tupplur, och Panzer kollar på Liverpool, sen bär det av in mot stan och middag med vänner.

Igår var jag hem till ena systern av hjärta och träffade den andra systern där samt en god vän till oss. Vi hade en härlig kväll, jag skrattade så att jag har ont i magen fortfarande Ibland är det det enda som krävs för att man ska ha laddade batterier, en pizza, sallad och underbara vänner!

Hoppas ni alla har en underbar helg.

• Heloise

Aleta: får tårar i ögonen, stackars liten, klart han ska vara med er!

• passionsblomman

Hejom fejom!

Jag har haft turen att dels få med mig sambon ut i skogen och dels på en och samma lilla plätt hitta BÅDE trattkantareller, gula kantareller och svart trumpetsvamp!

Nu torkas här svamp i ugnnen för fullt, kalops är kokad och äten och snart ska vi ätaa kräftor-svenska som vi åkte och hämtade förut idag.

Sambon är visserligen deppig och både han och jag har haft ruggiga mardrömmar inatt, men jag tycker ändå vi haft en bra dag.

• Aleta

Tack alla gulliga!

Nu ska jag och maken strax iväg för kvällen. Ungarna är lagda och mamma ska vara barnvakt. Vi är bjudna på blueskväll vilket ska bli jättekul!
    Fast i annat fall hade jag nog kunnat somna jag med nu...småbarnsföräldrar!

Passionsblomman, vilket fantastiskt svampställe! svart trumpetsvamp skall väl vara en riktig delikatess?

• Villemoa

Låter som ni alla haft en bra helg hittills!

Vi har idag varit till Farsta Centrum som firar 50 år som centrum. Tror att halva Sthlm var där! *puh* sen åkte vi och tittade på mannen som hade innebandymatch. Moa hade med sig sin lilla klubba och sprang runt på planen i periodpaus. Bollen hade hon i handen

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-25 19:36:05 följande:
    Tack alla gulliga! Nu ska jag och maken strax iväg för kvällen. Ungarna är lagda och mamma ska vara barnvakt. Vi är bjudna på blueskväll vilket ska bli jättekul!Fast i annat fall hade jag nog kunnat somna jag med nu...småbarnsföräldrar! Passionsblomman, vilket fantastiskt svampställe! svart trumpetsvamp skall väl vara en riktig delikatess?

Japp, en riktig delikatess, precis som de andra två sorterna.
    de gula har vi nu glufsat i oss ihop med rostat lantbröd och svenska kräftor.

Jag måste bestämt gå någon mer sväng i den där skogen! De bara stod ju där, helt oplockade och utan att någon verkade bry sig.

Vad kul med blueskväll! Vi har sonens bästis här, för föräldrarna i det huset lyckades bli helt barnfria ifall han fick sova över här. så de skulle åka och bo på hotell, gå på bio...Vad kul det är att man nu är så inne i byn att man kan vara med och bidra tiill andras tvåsamhet sådär!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans