• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Spagetti o köttfärssås, låter det som en lagom avancerad fredagsmiddag

Heloise; Jag är mållös ! Din pappa är verkligen en sort för sig... *kramar om*

• Norrskensflamman

Dfk: Hej Kul å se dig!! Ja, här får man tolerera en massa bebis och bebisförsöksprat, bara så ni vet. Själv planerar jag ju inga fler, men jag har ju liiiiiite, lite erfarenhet av bebisar o graviditet för inte alltför länge sedan... hrm... *sneglar på K och inser att hon är 5, FEM, år redan *  Tycker det är kul att kunna bidra med lite tips, tricks och andra erfarenheter från livet i småbarnssvängen OCH framför allt medkänsla och förståelse i livets ALLA skeden.  Rubriken på tråden gäller verkligen! Plus, och det är det roligaste med denna tråd, här är så underbara människor

• Aleta

Nu har jag engagerat mig lite i bl a detta:
    http://brollopstorget.se/Forum-2-33/m3830780.html

Menskopp is the shit! Tänk om man hade haft den hela tiden istället.
    Jag har dessutom beställt FemCap, livmodertappspessar. Jag vill snabbt kunna sluta skydda mig ifall, ifall, ifall vi ändrar oss. (Det sista som överger en är hoppet.)

Hur som helst så inser man att dessa båda miljövänliga och bra-för-kroppen metoder inte har en chans i miljardindustrin med bindor/tamponger eller p-piller. Trist.

Vi har nu fått alla svar från obduktion och kromosomtester. Det var dessutom trisomi 21 (Downs) utanpå allt. En del inre organ var underutvecklade pga urinblåsans storlek. Idag kom ett brev att vi kan hämta ut askan också. Jag vill att vår lille pojk som inte blev får begravas med mig.

• Norrskensflamman

Åh Aleta Nu gråter jag en skvätt. Lilla liten... vilket jobbigt liv som väntat honom. Såklart att han ska ligga med mamma. Hur ordnar man det, typ förvaring av urnan och så. Där jag bor är det jätteovanligt med kremering, så jag vet inte hur det funkar. Du behöver inte svara om det känns jobbigt Aleta. *kramar om jättehårt*

• Hvidbrud

Detta blev visst min kvällsmat... Ljuuuuuvlig!! Måste prövas! Gör så här: Sätt ugnen på 175 grader. Smält smöret och rör ihop med alla andra ingredienser förutom äpplena. Dessa skalar du, kärnar ur, skivar och lägger i en smord ugnssäker form. Täck sedan med smeten och baka pajen i ugnen i ca 30 minuter. Servera med Gogreens vaniljvisp. Du Behöver: 6 äpplen 150 gram smör 3 dl havregryn 2 dl socker ½ dl ljus sirap 1 ½ dl vetemjöl Från Lantmännen

• Hvidbrud

Åh, aleta! Gråter också en skvätt . Kör också med menskoppen femcap ska kollas upp!

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-24 17:52:28 följande:
    Åh Aleta Nu gråter jag en skvätt. Lilla liten... vilket jobbigt liv som väntat honom. Såklart att han ska ligga med mamma. Hur ordnar man det, typ förvaring av urnan och så. Där jag bor är det jätteovanligt med kremering, så jag vet inte hur det funkar. Du behöver inte svara om det känns jobbigt Aleta. *kramar om jättehårt*
    Vi har lite special här med förvaringen, en familjegrav typ. 
    Tydligen så får jag hämta ut askan själv, så då skulle man ju ha kunnat ordna någon annan förvaring själv. Kyrkan kan säkert hjälpa till annars, eller vad tror du Soldemor?

Han hade inte överlevt till förlossning, de inre organen blir undanträngda och kan inte utvecklas när det blir ett sådant här stopp. T ex finns det ingen plats för lungor.
    Tack för kramen.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans