• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Blomman: vad tråkigt att sambon inte fick jobbet ,men jag tror som dig, klart det dyker upp en tjänst snart! Det är bara att ligga på så är hans namn de första som de tänker på när nästa tjänst kommer.

Härligt att du fick så bra kontakt med mammorna och det låter som en jättebra idé med fika möten

I natt har jag tydligen jagats av uffe buffar, ja jag vet jag är fanimig galen och dessutom pratar jag i sömnen, till Panzers oerhörda lycka.
    Jag vet att jag drömde väldigt väldigt konstigt i natt för jag vaknade flera gånger.

I dag ska jag åka  med äldsta missen till farbror vetrinären, hoppas att det inte är nått allvarligt med knölen i ögonvrån. Sen ska jag hem och dumpa katt och iväg och träffa ena systern av hjärta och hennes bästa kompis, samt hämta lite barngrejjor. Igår var ajg och bästa H på middag och förutom att vi fick den sämsta servitören någonsin så hade vi jättetrevligt och sa hejdå på vanligt vis, inte hejdå det är 8 veckor tills vi ses igen, för då börjar H (som inte alls vill åka) gråta och då gråter jag och då blir det så snorigt. Sen tog hon ett snack med Jullan om att hon måste stanna kvar i magen tills i slutet på november då de kommer hem.

Köpenhamn Hvidis, det har väl du koll på och Ninnis ocks kanske, funderar på att förlägga weekenden där, dels för att sas flyger superbilligt dit, och det är kort flygtur för jättegravid och så har jag faktiskt aldrig varit där, Helsingör har jag varit i men inte köpenhamn.

• Daa

Blommis: Skönt att föräldramötet var bra och att det blev så bra snack efteråt. Det låter som en väldigt bra sak att träffas på det där viset som ni kom överens om.

Förstår att sambon tycker att det blev tungt med avslaget. *fortsätter hoppas på en bättre tjänst med en bättre chef*

• Norrskensflamman

Villemoa skrev 2010-09-24 10:13:40 följande:
    Ninnis: nej, det är ingen fara tack och lov! Hade jag hunnit lyfta Moa så hade vi nog slagit oss rejält! Det var tur han körde rätt långsamt annars vet jag inte hur det gått.

*pustar ut* Men fy så otäckt!!

• Daa

"till Panzers oerhörda lycka" Vad kan uffe buffar vara?
    Krya på dig-hälsning till katten.

Min förkylning är lite bättre, tack. Inte bra, för jag blir fortfarande väldigt täppt i näsan och nu är det bara några dagar kvar innan jag måste ta uppehåll från nässprejen, men jag är på jobbet och kämpar på.
    Tyvärr är det lite tyngre jobb just nu och idag har det varit slitigt. Försöker vila så gott det går mellan varven, men det är risk att jag blir sittande om jag sätter mig.

• Daa

På tal om att bli sittande... lunchrasten har tagit slut igen. Varför blir jag så förvånad varje gång?

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-24 12:19:41 följande:
    "till Panzers oerhörda lycka" Vad kan uffe buffar vara? Krya på dig-hälsning till katten.Min förkylning är lite bättre, tack. Inte bra, för jag blir fortfarande väldigt täppt i näsan och nu är det bara några dagar kvar innan jag måste ta uppehåll från nässprejen, men jag är på jobbet och kämpar på. Tyvärr är det lite tyngre jobb just nu och idag har det varit slitigt. Försöker vila så gott det går mellan varven, men det är risk att jag blir sittande om jag sätter mig.
    Jag har dragits med nästäppa sen förkylningen som aldrig släpper riktigt, har för längesedan överskridit nässprejs doseringen men unnar mig ett "sprut" i varje borre på nätterna. Annars fungerar renässans den röda jättebra på dagarna, det är koksalt som verkar lite avsvällande och så rensar de upp lite grann, Man är lite täppt men man kan iaf andas...

Ja jag vet inte vad uffe buffar är, men deras själar bodde under träden och ju djupare ner trädet sjönk dessto mer själ fick deras rötter... Och nej jag knarkar inte

• Norrskensflamman

Blommis: Så trist att sambon inte fick jobbet Har hon satkärringschefen ett finger med i spelet?!
    Blir dock varm i hjärtat när jag läser om din kväll med andra föräldrar. Äntligen en öppning liksom. Så spännande! Jag blir jätteglad för din skull och förstår hur mycket det betyder som mamma OCH nyinflyttad på liten ort.

Daa: Jag håller med dig; varför fick vi inte se en massa mufflor på sexualundervisningen. Massor med kvinnor och tjejer bär förmodligen på en massa komplex (inkl. jag själv) pga att man inte ser ut som en porrstjärna där nere. Fuck, fuck, fuck vad arg jag blir *hornen växer ut i pannan* Varför är bilden av mufflor så himla stereotyp egentligen??

EA: Grattis till MC-kortet

Ninnis: Åh, vad skönt att ha en resa att se fram emot! Det är precis vad du behöver just nu tror jag. Och du är VÄL VÄRD den ♥

Heloise: Otäcka drömmar du har  !

Hvidis; minns inte vad jag skulle kommentera annat än att du är underbar

*springer på lunch och fortsätter workshoppandet*

• Norrskensflamman

Vet ni, båda gångerna när jag var gravid led jag av nästäppa, fastän jag inte var förkyld. Det har och göra med nåt hormongrejs och att något mer, förutom magen då, sväller när man är gravid. Renässans funkar bra. Och är inte farligt eller "beroendeframkallande".

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-24 12:25:08 följande:
    Blommis: Så trist att sambon inte fick jobbet Har hon satkärringschefen ett finger med i spelet?!Blir dock varm i hjärtat när jag läser om din kväll med andra föräldrar. Äntligen en öppning liksom. Så spännande! Jag blir jätteglad för din skull och förstår hur mycket det betyder som mamma OCH nyinflyttad på liten ort. Daa: Jag håller med dig; varför fick vi inte se en massa mufflor på sexualundervisningen. Massor med kvinnor och tjejer bär förmodligen på en massa komplex (inkl. jag själv) pga att man inte ser ut som en porrstjärna där nere. Fuck, fuck, fuck vad arg jag blir *hornen växer ut i pannan* Varför är bilden av mufflor så himla stereotyp egentligen??EA: Grattis till MC-kortet Ninnis: Åh, vad skönt att ha en resa att se fram emot! Det är precis vad du behöver just nu tror jag. Och du är VÄL VÄRD den ♥Heloise: Otäcka drömmar du har  !Hvidis; minns inte vad jag skulle kommentera annat än att du är underbar *springer på lunch och fortsätter workshoppandet*
    Undrar om det kan vara så som de pratade om i dokumentären att mufflorna varit inbäddade i hår under en lång tid och på så sätt undgått estetisk granskning? Nu när alla ska vara hårbefriade så blir ju mufflorna granskade på ett helt annat sätt...

Det är ju jättebra att det görs utställningar( som killen med avgjutningarna) och på så sätt kan kvinnor/flickor/ män/pojkar få upp ögonen för att mufflor kan ha så otroligt olika utseende!

En vän till mig hade hemska problem med sin muffla och dess läppar, så hon fick lov att göra en liknande operation som tjejen i filmen, men det var för att hon fick stora blåsor när hon cyklade och red, som sedan blev inflammerade och förstörde hennes sexliv. Det är en sak att åtgärda då, men hon hade aldrig gjort det pga estetiska skäl. Dessutom finns det muffanpassade cykelsadlar med en liten grop i mitten, sådan borde alla kvinnor ha!

• Ninnnis

Daa skrev 2010-09-24 11:55:45 följande:
    Fru E: kul att se dig! Men har inte du kört upp? Hurgickdethurgickdethurgickdet?

Oj, det var nog jag som glömde rapportera vidare... Jag fick sms av Fru E när hon hade klarat det, men jag hade inte tillgång till dator då. Sorry!

*läser ikapp*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans