• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Nu har Grodan snabbtankat

Och maken fått sig en släng att en muttrande fru som låter som en kvävd Groda..
    denna hals gör fortfarande vidrigt ont, och vips så är en tvättback på väg uppför nästa trapp...

Jag undrade bara stilla om det var så att det alltid var jag som skiulle tömma backarna för i så fall fick han gärna säga det, då är det ok...

Men jag ska inte bara gnälla för idag har han faktiskt dammtorkat i köket och skurat golvet där, medans jag och Grodan sov och lilla Vild kollade på Disney.
    Fast å andra sidan morrade jag ju rätt bra igår och det hällregnar ute så det kan ha med saken att göra..

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-09-23 13:51:34 följande:
    Men jag ska inte bara gnälla för idag har han faktiskt dammtorkat i köket och skurat golvet där, medans jag och Grodan sov och lilla Vild kollade på Disney.Fast å andra sidan morrade jag ju rätt bra igår och det hällregnar ute så det kan ha med saken att göra..

!

• Fjällbruttan

Heloise skrev 2010-09-23 06:57:03 följande:
    Har skjutsats Panzer till jobbet, de ska på nån utbildning till Liljeholmen. Okristligt tidigt är det dessutom( har varit uppe sen 5:30) så nu äter jag frulle och försöker förstå vad det är för fel på alla mufflor?

Hmm... då kanske han springer på min pappa Stackars Panzer i så fall

Nä skojar bara, men mer frågvis och hypokondrisk pensionär får man leta efter, och han har ju flyttat till en lgh på liljeholmstorget med balkong och köksfönster mot torget, så nu kan han spana på ALLT

Men det är en jättefin lgh.

Hoppas Panzer får en trevlig dag och att han trivs på sitt nya jobb!

Smörgåstårta är nyttigt, brukar vara mycket grönsaker som garnering
    Bra frukost alltså, och du slapp ju bre en macka

• Hvidbrud
    fniss fniss fniss
    passionsblomman skrev 2010-09-23 13:16:42 följande:
      Tänkte också på det....mamma är död och barnen går igenom lådorna:-Åh här är mamma när hon var ung-Nähä är det verkligen hon?-Ja det ser du väl-Nä. men vad snyg hon var. Och smal.-Ja, och här är hennes och papaps kärleksbrev-Och här är armbanden från när vi låg på BB-Här är min första tand-Jaså, det var DÄR tandfén stoppade den-Här är alla våra morsdagsteckningar-Här är hennes opublicerade roman-Här är visst en sån där secret box-OJ nämen MAMMA!...och här är mammas muffla i gips
    när jag var ung och kåt tänkte jag att man skulle göra gipsavgjutningar av de penisar man mött på sin väg igenom livet, sätta upp dem på en sån där platta som man hänger älghuvud på (men mindre då, alltså ) och skriva nedlagt byte och datum.... Den samlingen skulle jag inte vilja att den kom i mina barns händer...
  • Hvidbrud

Krya på dig bruttan! Och tusan också med whiteboarden. Sånt tar tid att integrera tror jag. Det är bara att vara på den igen. Borde också tvätta... Inga rena strumpor kvar... Tror jag kör en maskin medan jag hämtar e på dagis.

• Heloise

Nu har Jullan och jag vaknat upp efter att ha sovit alldeles för länge, och sedan ätit mer smörgåstårta

Ninnis: livet, visst är det underligt. Kul att vovven har hittat en flickvän Håller alla tummar och tår från v41 mao.

Bruttan: Har du läst den där boken; Familjens projektledare säger upp sig?  Om inte så rekomenderar jag den, den borde alla kvinnor läsa!

www.bokus.com/b/9789137132174.html

Fru Sy: hur är det med illamåendet?

Aleta: det är aldrig för tidigt, eller sent för kloka ord ifrån kloka kvinnor!

Daa: hur är det i förkylningen? Bättre?

• Heloise

Jag och bästa H ska äta middag ihop, bara vi två. Vilken lyx att få rå om henne utan karlar och utan gullElsa. De åker till Australien på söndag så jag måste bunkra upp med extra mkt H tid. Elsa har ajg redan gullat sönder i bitar så det är bäst att det stackars barnet får vara ifred ett litet tag

Nu ska jag göra mat åt min man, så han får god mat när hon kommer hem ifrån kursen. Fick ett superbra recept på fläskfilé av kompisarna i Kinna, snabbt, enkelt och verkligen supergott.

I fläskfilé

1dl lingonsylt

1 msk soja

0.5-1tsk sambal

3dl grädde

1 tärning mörk oxbuljong

Putsa filén och gnid in dne med salt och peppar, lägg i en smal hög form( bakform a la limpa blir perfa) håll gräddblandningen över( måste täcka filén) in i ugnen 1 timme 175grader.

Ta upp fläskfilén och skiva den, sila såsen och koka upp och red av den, servera med potatisklyftor alt kokt potatis.

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-09-23 10:57:45 följande:
    Förresten fick sambon inget jobb.
    Åh nej! Skickar kramar till er båda. Vilken miss de gjorde där!
  • Aleta

Och nu läste jag lite till, kan hans hemska chef ha varit så ful att hon har gått och sagt en massa ljug!  

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans