• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Ibland får jag liksom en gnutta hopp om pappa, men så säger han nått, som idag, och då är allt hopp borta.

Han ringer på fullaste allvar och vill låna pengarna som jag skrapat ihop för att betala en räkning i mitt namn( som han så klart förfalskat) som annars kommer att gå till kronofogden. Han vill låna de pengarna ett litet tag, ska betala tillbaka så klart... Är han helt jävla dum i huvudet? Räkningen ska betalas på måndag, men han tyckte att jag kunde dra över en vecka... Ibland vill jag bara gråta Hur kan han ha uppfostrat mig? Hur kan vi ens ha en jävla gen ihop?

• Soldemor

Villemoa skrev 2010-09-24 09:10:44 följande:
    Igår ramlade jag och Moa på bussen när chauffören tvärbromsade! Det var bara vi kvar. Jag skulle precis lyfta upp Moa för att sätta henne i vagnen när han bromsar in för att släppa fram en mötande bil, tre meter från hållplatsen. Moa ramlar på magen, jag håller henne i handen och "flyger" sidledes men jag klarar att hålla mig på benen. Det enda chaffisen säger är "förlåt" men han kliver inte ner från stolen för att kolla hur det gått för oss. När vi kliver ut känner jag hur himla ont det gör att gå! I vanliga fall gör det ju ont för mig att stödja på höger ben pga foglossningen men nu var det omöjligt! Det tog oss 10 min att gå hem, en strecka som vanligtvis tar 2-3 minuter. När vi kommer till uppfarten kan jag inte hålla mig längre utan börjar tokgrina för jag inte vet vad jag ska ta mig till. Ringer C och ber honom komma hem eftersom jag inte kan gå och inte kan ta hand om Moa. Jag hade så ont så jag inte visste vad jag skulle ta mig till!  Det var fixarkväll igår på dagis också och jag gick dit iaf, det var nog väldigt bra att jag rörde på mig för det onda släppte. Hade jag varit kvar hemma hade jag inte kunnat röra mig än på ett tag!Så, det var mitt ego för idag. Nu ska jag läsa vad ni andra skrivit.

Har mött en kollega till "din" chaufför. Han gjorde också en tokbromsning precis när jag rest mig och tagit en resväska jag hade med mig. Jag föll baklänges och skog ryggen i en trappa. Det gjorde så ont och han bara fånstirrade på mig. Inte ens ett förlåt. Det är sådana ägg som gör skit för duktiga och serviceminded chaufförer! Blä!

• Fru E

Ninnis-japp min nya maken förde en STOR övertalningskampanj och till sist kunde jag inte stå emot när han jämförde det med att en ny hojj var samma sak som att köpa nya dyra tajta jeans dvs att vi så klart skulle lyckas men vår nästa alien
    Den gamla (köpt billigt) ska få lite kärlek och säljas till våren vilket gör att det summa summarum inte bli så mycket dyrare

• Daa

Ååh, stolt ska du vara!

Fru E skrev 2010-09-24 13:15:24 följande:
    Daa-förra veckan fick jag kortet *stolt som en tupp*

Det är fullständigt logiskt, det din make säger. Vi kör på det.

Fru E skrev 2010-09-24 14:28:17 följande:
    Ninnis-japp min nya maken förde en STOR övertalningskampanj och till sist kunde jag inte stå emot när han jämförde det med att en ny hojj var samma sak som att köpa nya dyra tajta jeans dvs att vi så klart skulle lyckas men vår nästa alien Den gamla (köpt billigt) ska få lite kärlek och säljas till våren vilket gör att det summa summarum inte bli så mycket dyrare

• Daa

Jaha... utslängd men officiellt inloggad...

Det visade sig att dagens tunga jobb blev för tungt. Krafterna försvann och jag orkade inte mer. Nu har jag vilat, men har ändå ont i ryggen. Det hade varit skönt att bli klar nu, så hade jag sluppit ha det kvar på måndag. Nu blev det inte så. Inga fler jobb av det slaget för min del. *accepterar läget*

• Daa

Imorgon! Önskar er en fantastisk och energigivande resa. Ha det jättebäst. *kramar*

Ninnnis skrev 2010-09-24 12:53:14 följande:
      Kram tillbaks! Vi åker imorgon. Makens syster fyller år idag så vi ska på födelsedagsmiddag ikväll. Och jag jobbar till kl.17. Undrar när jag ska hinna packa?

• Soldemor

Snart tänker den här tanten hålla fredag. Jag skall hämta maken i Sjöbo för vidare färd till Tomelilla. Där ligger en trevlig klädaffär där maken har lagt undan en kavaj jag skall få i födelsedagspresent. Sedan hem och stryka burklädslar och packa utställningsväska. I morgon typ 047.30 el så åker vi till  Karlshamn med tjejerna och utställning där. Solde är headhuntad - det finns inga fler långhåriga huskatter med, så hon kan gå till panel om hon sköter sig, dvs inte är sur och förnäm dam, utan söt och trevlig. Och sår i öronen lär vi ha, för hon kommer tala om för oss hela vägen upp och ner hur hemskt hon tyckter det är att åka bil, att vi genast borde vända hem igen och lämna henne, att hon faktiskt inte alls vill åka längre och hur hemskt det är att det lilla spräckliga möget är i samma bil som hon. Och allt detta sagt med hög och klar stämma - halv fem på morgonen.

Ja, det var väl mitt egoinlägg det.

Heloise: när  tänker ni åka till Köpenhamn? Passerar ni Malmö på något vis? Bor ju inte jättelångt därifrån!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans