• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Skrämmande än så länge, men väldigt bra journalist.

• Heloise

Åh vad tragiskt att så många är så missnöjda med sina mufflor! Jag har aldrig ens tänkt tanken att göra ett vaginalt ingrepp, så vida vi inte pratar om något som blivit fel, typ efter Jullans födelse. Inte för att göra den "finare" utan för att återställa den!

Jag som oroat mig så för att det ska hända nått med min, just för att jag gillar den så mkt!

• Heloise

Hmm undrar om det är normalt att äta smörgåstårta kl 7 på morgonen? Äsch va f-n jag är gravid, så länge det inte är lekakulor, betong eller jord så är det väl lugnt.

• Heloise

Nu har jag spammat lite och kikat klart och ätit onyttig frulle, så nu går jag och lägger mig igen!

Underbara kort ifrån dopet Bruttan, ni har så fina tjejer! <3

Realistiskt sett pallar man med en weekendresa i v34? till typ Prag/Rom/Paris/ Liverpool( inte mitt 1a val dock)? Eller är det bara önsketänkande? Vi fick runt 12000kr mer den här månaden än vi räknat med och har alltså råd med en liten resa innan Jullan kommer, men vi kan inte åka förrens v44 då Panzer har höstlov. Man får flyga fram till v 36, utan intyg om man flyger SAS, men jag har hört att det är bäst att ha intyg med iaf eftersom de inte kan se hur långt gången man är, tja såvida de inte har Stålmannen anställd då

Så vad tror ni, är det bortslösade pengar,eller fungerar det?

• passionsblomman

Jag hade pallat en weekendresa då-fast inte med så värst långa promenader.
    Jag tror ngnstans där du kan ligga och bada lite i någon relax skulle vara väldans skönt för dig när du är såpass långt gången.
    Romarna har väl rätt schyssta badtraditioner tex?

• Ninnnis

Fjällbruttan skrev 2010-09-22 15:00:35 följande:
    Ninnis, kramar extra till dig med, tycker du är otrolig som ens orkar vara in hit!Men jag blir glad varje gång jag ser snobben.  

• Ninnnis

lanovia 08 skrev 2010-09-22 22:42:23 följande:
    Ninnis förresten hur mår du? Hur känner du dig?

Jotack, det går bättre nu. Men jag är konstant trött. Har nog blivit lite dränerad på energi och ork känns det som. Jag tror vår Kretaresa kommer väldigt lägligt. Sen blir det nya tag med både det ena och det andra när vi kommer hem.

Hur är det själv?

• Ninnnis

Gullvovven verkar ha fått en flickvän på dagis... De delade box igår och lekte ihop hela dagen både ute och inne. Sedan somnade de i varandras korgar

• Aleta

Jag såg också programmet och visst är det hemskt!
    Så himla onödigt. Den där hantverkaren som sa att om mufflan är ful, då vill han inte ha tjejen...AAAARGHHH varför finns det så många idioter i världen???

Hela historien om tjejen som måste operera tillbaka mödomshinnan var så tragisk, men det är en annan historia, det har med kultur att göra. Killen som vägrade gifta sig med annat än oskulder men tyckte att det inte gällde killar ville man ju bara...jag vet inte vad, men det är ju inte bara hans fel, han är uppfostrad så och tror att världen ska se ut så.

Där kom jag på en sak som säkerligen har stärkt SD, många är upprörda över hedersmord och kvinnosyn och känner sig maktlösa. 
    En kurs för alla som kommer hit i jämställdhet och lika värden samt att förklara att lagen faktiskt ser ut så här kanske skulle undanröja en del missförstånd. Dessutom så borde vi nog vara tydligare med detta i skolorna tidigt så att inte alla barn tappar detta. Jag tycker mig märka i många debatter att väldigt många tar det så otroligt för givet att de lättvindigt slänger bort allt som hittills har uppnåtts.

Förlåååååt! Nu har ni fått en massa föreläsningar till frukost.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans