• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-22 13:14:38 följande:
      !!! Och Bolibompa som är i princip den enda sida mina barn får vara och "spela" ¨på! 
    Samma här, men jag antar att spelandet är säkert. Det är när det ska börja chattas, men mina är bara 6 och 3 så det är väl några år kvar innan de upptäcker den möjligheten (hoppas jag).
  • Norrskensflamman

Min T ville skapa ett konto och börja chatta på nån sajt. Men jag sa NEJ! Såg bara framför mig hur någon snuskgubbe skulle börja skriva till henne  Visst är det hemskt att det ska behöva vara så

• Ninnnis

Hej...

Vill bara säga att jag läser och tänker på er men har inte riktigt ork att skriva. på er!

• Aleta
    Norrskensflamman skrev 2010-09-22 13:24:06 följande:
    Hur vet man vilka sajter som är okej, vilka chatter som är okej osv? JAG vet det då inte.
    Experten på radio sa att där det finns barn, där finns de. Dvs på alla chatter. 
    Det han också sa var att de inte alltid låtsas vara barn utan kan presentera sig som vuxna och bli goda vänner med barnen. Detta kan pågå i månader innan de slår till.

Det är män ur alla yrkeskategorier och åldrar.

Och slutligen sa han att det inte finns några vuxna som chattar med barn för att vara snälla eller av intresse för barnets väl utan att det alltid finns baktankar.

• Fjällbruttan

Ett väs från halsflussens mecka!
    F-n i h-vete så dålig jag blev igår, tillslut fick jag messa efter maken (kan ju knappt prata till has stora lycka, öronen får vila några dagar ) och be honom komma hem, jag kunde nämligen inte bära ner Grodan från övervåningen där vi legat och sovit, hade så ont i lederna Snacka om att man känner sig ömklig och fånig!!
    PC kur påbörjad och på väg åt rätt håll tror jag.

Heloise!!!!!  Lyssna till din BM, SD redan nu kan ju göra att Jullan anländer för tidigt!!!!
    Annars måste en hel hög tanter komma och hjälpa Panzer att hålla fast dig
    Om BM pratar om sjukskrivning är det allvar, finns väl ingen som sjukskriver i onödan idag.

I´ll be back, om jag inte somnar igen... nu vill Grodan äta...igen

• passionsblomman

Aleta skrev 2010-09-22 13:35:19 följande:
    Experten på radio sa att där det finns barn, där finns de. Dvs på alla chatter. Det han också sa var att de inte alltid låtsas vara barn utan kan presentera sig som vuxna och bli goda vänner med barnen. Detta kan pågå i månader innan de slår till. Det är män ur alla yrkeskategorier och åldrar. Och slutligen sa han att det inte finns några vuxna som chattar med barn för att vara snälla eller av intresse för barnets väl utan att det alltid finns baktankar.

Precis exakt vad jag tänkte när jag såg ditt första inlägg. Bolibompa är väl deras förstaval.

Heloise: sjukskriv dig.

Bruttan: krya på dig!

Ninnis: Var rädd om dig!

Flamman: Stå stadigt med rak rygg på de där klackarn! I´m sure youré HOT.

Andbeyond: Håll ut! Kaos är granne med Gud.

Alla KRAAAAAAAAAAAAAAAAAM!!!!!!!!!!! #=== ===#

• Fjällbruttan

Flamman!

Du är säkert jätteläcker i höga klackar, jag brukar gå och sukta efter såna, men finns liksom ingenstans att ha dem här, vare sig i la´gårn eller på vedbacken

Vad gäller barn och det eländes internet så tycker jag att det som funkat bra här hemma är:
    1.PRATA med barnen, jag har varit brutalärlig om äckelgubbar osv.
     mao. mamma är pinsam MEN de har faktiskt pratat med mig när de blivit kontaktade av konstiga människor.

2. Lär dig språket... alla dessa mystiska förkortningar är bra att kunna.
       skaffa msn om de skulle vara där och var kompisar med dem på FB,
       nu är ju dina yngre än mina men jisses vad snbbt de fixar datorn!

3.Ha datorn öppet, vi har den i vardagsrummet... och sitt med!!
     Sen finns det program med hög säkerhet och bra barnspärrar, jag använder det,
    Nu har de egna laptops (som ärkeaset gett dem, totalt onödigt enl min mening!!) men de får bara använda dem här under premissen att jag har full access att gå inte och kolla alla, och jag gör det!! Så öven deras mobiler...

Hemsk mamma, javisst, men det är enbart för att ha trygga barn och de vet det...

• Fjällbruttan

Andbeyond, usch och fy vad jobbigt för dig!

Jag förstår precis din malande oroskänsla, blödde ju också en del från början men det gick över sen. Klen tröst kanske, men min kusin har blött genom 3 grav och alla gick bra. Kramar om extra.

Ninnis, kramar extra till dig med, tycker du är otrolig som ens orkar vara in hit!
    Men jag blir glad varje gång jag ser snobben

Soldemor, zoombin kan komma och umgås med Grodan Hon är mest ett lallande fån just nu.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans