• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • andbeyond

Jag blir så less... nu blöder jag igen. Inte massor och inte rött men fastän jag är rätt säker på att bebisen mår bra så gnager det ju ändå. Svårt att vara glad. Vilket inte direkt hjälper då jag som mest jobbar mig ur depressionen som har funnits hos mig i bra många år nu.

Känner mig helt omotiverad till plugget, har nog valt fel igen. Känns som ingenting är kul och är helt vilsen. Gillar inte dagar som denna, trots att det är fantastiskt höstväder. Men vågar inte gå ut för när jag blöder ska jag vila sa BM. Är ju lättgjort.. vila hela dagarna, hela veckorna och missar prov och sociala tillställningar. Jättebra för känslan att vara isolerad.. hjälper verkligen.

Så. Nu har jag spytt lite galla. Puss på er

• Soldemor

Heloise skrev 2010-09-22 11:37:01 följande:
    . Är väldigt väldigt frestad att ta min BM på orden och gå till läkaren för en sjukskrivning, jag har väldigt mkt sammandragningar och så har jag ju problem med karpaltunnel syndromet och tappar, slinter och fumlar med allt som är handrelaterat hela dagarna.

Klok barnmorska du har, lyssna på henne!

• Heloise

Andbeyond: skickar en stor kram till dig och minibeyond! Klart att det känns tungt, jag skulle vara så himla orolig även om alla sa att det ser bra ut, MEN försök ta det lugnt. Om du inte har läst den än så gör det : På Smällen, Hanna Rosander( vet inte vad hon heter nu när hon är skild) hade precis som dig blödningar genom hela sin graviditet, och hon skriver jättebra om det, om sin oro och alla besök på akuten. 

Det är inte lättgjort att koppla av prov, och skola och tillställningar, men å andra sidan, det här är ju så kort tid. Dessutom borde du väl kunna plugga lite i sängen etc. Ang val av utb, jag har snart klarat av en 5årig utb, och upptäckt att jag nog skulle ha valt en annan inriktning... Det är ju lite sent, men så försöker jag tänka att jag har ju iten kastat bort 5 år jag vill ju jobba inom information, men måste kanske läsa en kurs till för att känna att jag har ordentligt på fötterna. Det är ju så lätt att börja ifrågasätta alla val när livet gungar till och man blir osäker, men jag tycker inte att du ska tänka på det nu, tiden går så fort, det känns itne så men den gör det och gravid är man bara ett kort tag. Sen kan du reda upp skolan, när mini är ute

• Villemoa

Heloise: jag tycker också att du ska lyssna på din BM!!

Andbeyond: men fyy för mer blödningar!! Skickar alla styrkekramar jag kan!

• Norrskensflamman

Kram till Heloise o Andbeyond!

Heloise; Låter som att du ska lyssna på BM. Karpaltunnelsyndrom gör ju inte din situation lätter heller. Har du inte opererat det? Min make fick det för några år sedan och opererades. Sedan hade han tur och fick övergå från Industristäd (stå med högtryckstvätt och tvätta fabriskhall och maskiner i 6 timmar) till heltid i produktionen istället, och då besvärades han inte mer.

Andbeyond: Usch så jobbigt med blödningarna. Som du säger så kan det ju få vem som helst att oroa sig och bli nere, och man blir ofrivilligt "asocial" pga av det. Ännu jobbiare om man dessutom kämpar mot en underliggande depression. Vännen, här får du massor med stöttande kramar.

Nu: LUNCH!

• Daa

Andbeyond: KRAM! Åh, så ledsamt och påfrestande med de där blödningarna.

Heloise: en till som tycker att du ska lyssna på bm.

Men vad hände med lunchen? Den bara försvann! Sådär *poff!*

Önskar er en fin eftermiddag.

Jo, ifall det inte framgick: jag är på jobbet. En hel del att göra, men också några erbjudanden om hjälp.

• Heloise
    Norrskensflamman skrev 2010-09-22 12:13:53 följande:
    Kram till Heloise o Andbeyond!Heloise; Låter som att du ska lyssna på BM. Karpaltunnelsyndrom gör ju inte din situation lätter heller. Har du inte opererat det? Min make fick det för några år sedan och opererades. Sedan hade han tur och fick övergå från Industristäd (stå med högtryckstvätt och tvätta fabriskhall och maskiner i 6 timmar) till heltid i produktionen istället, och då besvärades han inte mer. Andbeyond: Usch så jobbigt med blödningarna. Som du säger så kan det ju få vem som helst att oroa sig och bli nere, och man blir ofrivilligt "asocial" pga av det. Ännu jobbiare om man dessutom kämpar mot en underliggande depression. Vännen, här får du massor med stöttande kramar. Nu: LUNCH!
    Operation är inte aktuellt än, eftersom jag fått det här nu under graviditeten, det är tydligen ganska vanligt när man är gravid. Blir det inte bättre när jullan är ute så blir det operation, men det tror jag det blir. jag har aldrig haft några problem tidigare. Ja vi får se, det kommer att ställa till det på mitt jobb om jag skulle gå hem tidigare... Dessutom ställer det till min fina utträknade budget

Ska prata lite mer med BM nästa vecka när jag ska dit.

• andbeyond

Tack för alla kramar

Håller med tidigare talare, lyssna på barnmorskan Heloise!

• Norrskensflamman

Aha, det där har jag nog hört faktiskt ang att man kan få besvär med karpaltunnelsyndrom vid graviditet. I makens fall konstaterade vi rätt snabbt att han INTE var gravid
    Men du, din chef, jag funderade, kan hon verkligen bara göra så där. Om du har ett fast schema måste hon väl ändå vidtala dig innan hon ändrar. Varför beter hon sig så där lumpet? Är hon sur för att du är gravid? Är det samma chef som fått på sitt uppdrag att fylla i alla dina timmar de senaste X åren, till FK? Tänkte om det har något samband...
    Hur som helst så beter hon sig sketet. Blä.

Daa: härligt att du fått erbjudande om hjälp Du får inte slita ut dig nu, även om jag förstår att det är stressande att komma tillbaka och se att man ligger efter och att folk väntar på att man ska få gjort sitt jobb... Men fint om du kan få hjälp! Så ska det vara.

• Aleta

Stor kram till dig Andbeyond. Så jobbigt med blödningarna och allt det medför. Vad gäller att plugga så är det ingen lugn tillvaro om man vill ha själsro. Jag tyckte att man alltid hade dåligt samvete för något. Vad man än gör så skulle man ju ha kunnat plugga istället. Du kanske kan dra ner på tempot?

Heloise! Klart att du måste ha dina lediga dagar! Behöver man inte vara hemma om man har mycket sammandragningar?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans