• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Aleta, berätta genast mer om jobbet!

Och jag undrar föressten som din mamma, du skulle säkert göra succé som politiker.

• Ninnnis

Ingis,

Men vad bra att tärningen är kastad, så att säga. Hoppas din syster orkar vara stark. Krama henne från mig. Vilken tur att hon har dig! Kram till dig också, såklart. Skönt att du och maken har pratat ut. 

• Ninnnis

Aleta, grattis till jobbet! Jag förstår att det medför dubbla känslor. *kramar*

• Ninnnis

Tack igen för kramar och tankar, ni är bäst!

Speciellt tack för den fina Snobbenkramen, Aleta

• Daa

Ingis: Åh, vilken fruktansvärd upplevelse för din syster.  Skönt ändå att hon och barnen får stöttning av polisen. Många kramar til er alla.

Bra att du och maken har kunnat prata ordentligt.

Aleta: ett Grattis till jobbet och en stor varm kram för det andra. Jobbigt steg.

Blommis: jag tror ändå på politiker. Eller någon form av skribent?

Villemoa: jag klev upp i jobbtid, gjorde mig i ordning, åt frukost, kände efter och ringde sedan mina samåkningskamrater och sade att de fick klara sig utan mig idag. För tillfället nyvaken och jättehungrig. Soffan har jag inte hunnit ta mig till. Med andra ord var det klokt att vara hemma.

Fru Sy: drömde att jag fick besök av dig. Vi fikade här och hade jättetrevligt. Så nu måste jag fråga: sysslar du med modellflygplan? För du var lite orolig över att det skulle hinna bli mörkt innan du kom hem, för då skulle du inte hinna provflyga din senaste skapelse.

• Ninnnis

Daa skrev 2010-09-21 11:08:08 följande:
    Hej, Ninnis. *kramar om*

Hej vännen. *kramar tillbaks och hoppas du kryar på dig*

• Heloise

Ingis: usch vilket helvete, hoppas sin syster orkar vara stark lite till, och det är ju jättebra att hon har dig! Men skönt att nått gott kommit ur det och att du och mannen kunde prata ut.

Aleta: jag blir också nyfiken på jobbet, men det är klart att jag förstår din sorg, det är ett stort beslut att ta det med.

Jag tycker att både Aleta coh Blomman ska satsa på politiken, det behövs smarta, vältaliga kvinnor som säger vad de tycker

Jag har en låg dag i dag, inte direkt för att jag är ledsen utan mer för att jag är hängig, känner mig sliten, trött och jävligt gammal. Funderar på om jag ska tillbringa dagen i soffan med My So Called Life dvdboxen och bli 15 för en stund och drömma om Jordan Catalano och hångel i källaren på skolan Jullan har varit väldigt lugn, antingen känner hon av att jag är sliten eller så är det läge att oroa sig... Hon har väl rört sig yttepytte lite men inga sparkar igår kväll som hon brukar fyra av.

Sen är jag trött på att jobba, allt går sakta, gör ont och mitt huvud är inte med och jag får en massa sammandragningar när jag jobbar. Vidare är jag grinig på en av mina chefer som bara ändrar i mitt schema till höger och vänster utan att fråga och sedan har mage att bli sur på mig när jag inte kan  jobba. Nä jag hoppas verkligen att de här 4 veckorna passerar fort som FAN!

• Heloise

Krya på dig kramar till Daa och kramar till Ninnis!

• Daa

Heloise: Kram! Hoppas att du får ta igen dig ordentligt idag. Den där valvakenatten kanske tar ut sin rätt nu. *håller tummarna för fyra snabba veckor*

*undrar varför jag inte har någon dvd-box i min ägo*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans