• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Ingis: skagensmörgåstårta mmmm *dregglar* hoppas det löser sig för systern, nu när hon har varit så stark och kommit så långt så ska väl inte fjuttiga 1500kr behöva stå ivägen?

Lanovia: hemskt att vara utan kök, men tänk sen... när ni kan njuta av att ha ett underbart nytt kök, då blir det värt allt. Att skåpluckorna sitter fast, att de är stängda när man sängt dem att inte kylen läcker vatten att... oj sorry det var mitt kök inte ditt jag syftade på Ja som är kockutb, och har jobbat med det ett par år, längtar mig sanslöst förtvivlad efter stålbänkar, stora hushållsmaskiner gigantiska kylar, ugnar, dregglar bara jag tänker på rader av stekpannor, grytor och knivar. Skärbrädor stora som  attan och tunga. Men eftersom smurfhuset har et kök stort som tja det i en husvagn så lär jag få nöja mig med att laga mat i Barbies kök, typ...

Daa: hur mår du idag? Är det fart på Axel och Fälga?

Fk har varit så snälla att de har räknat min SGI på juni resp Julis lön det här året, och på så sätt höjt min sgi med ca 200kr om dagen. De har fått alla uppgifter 6 år tillbaka men valt dessa två månader för att jag ska få så bra osm möjligt! Just nu älskar jag FK!

• passionsblomman

Ninnnis skrev 2010-09-20 13:46:07 följande:
    Tack så mycket, söta ni! Intressant att du tar upp det, Blommis. För att spä på det hela ännu mer är min moster riksdagsledamot (och har således haft sin mest hektiska period på fyra år de senaste veckorna...). Mormor förtidsröstade och hann lägga sin röst med kryss på sin dotter, hoppas den räknas.

Alltså, din moster-och hela din familj måste vara helt slut!
    Men Å vad fint att mormor hann lägga sin röst! *alldeles rörd*

• Daa

Heloise: Snällt av FK att räkna på det viset. Härligt att höra.

Jag har pratat med chefen idag om att skicka in utlåtandet om omplacering, för det hade jag missat att jag skulle skicka in samtidigt som ansökan. Pratet tog vi över telefon, för jag är sjuk idag med. Ingen överraskning. Lite trist att det känns osäkert även om morgondagen. Men chefen sade att jag inte får komma innan jag är frisk. "Tänk nu på att du är gravid." Stöd därifrån alltså. Skönt.

Det som stör mest nu är att jag råkade på ännu ett anfall av ögonmigrän. Det har nästan gått över nu (än en gång: TACK, Blommis), men jag undrar då: vad är problemet? Varför kommer det tillbaka hela tiden?

Småaktivt i magen nästan hela tiden. De blir väl inte vaggade på samma sätt nu när jag går från sängen till soffan.

• Aleta

Men vad bra att FK gjorde så, Heloise!

Härligt med stöd från chefen Daa!

Ingis, 1500 låter ju jättelite, går det inte att ordna?

Lanovia, hoppas att ni snart kommer i ordning, det blir väldigt jobbigt i längden med renoveringar.

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-09-20 13:41:11 följande:
    Ingis, Men vilken SIFFRA!!! Herregud! 16,7%!!!!

PINSAM är den siffran!!!! Trodde folket i byn hade bättre verklighetskontakt än så....

• ingenjörsbruden

Heloise: Härligt med bra kontakt med FK...annars hör man ju mest tråkiga saker! Håller tummen för Panzer!

Ninnis: Blev rörd när jag läste att din mormor hade hunnit förtidsrösta o även personrösta! *hjärtat blöder*

Villemoa: Skönt att allt så bra ut o att tillväxten ser kanon ut! 3,5 är precis lagom....huvudsaken är att huvudet inte är för stoooooort.....*aj*

Lanovia: Den som väntar på ngt gottt......förstår hur frustrerad du är....snart så är ni färdiga! *viftar med moroten*

Daa: Usch för migrän! Hoppas den har släppt! Säkert kroppen som påminner om att ta det lugnare o inte stressa nu.....*kastar puss till B1 o B2*

• ingenjörsbruden

Syrran vill bo kvar i huset för döttrarnas skull...de har ju precis blivit färdiga med ovanvåningen så att tjejerna har fått egna rum.....så tanken var att aset skulle ta med sig ett par hundra tusen av lånet för döttrarnas skull o syrran skulle kunna bo kvar....

O ja...1500 är vääääldigt futtigt....jag sa till syrran att plocka fram gamla lönespecar....kan bli helt galet stora när hon jobbat extra....pluss att det varit kunder länge....lite får ju banken tänja på sina gränser.....

• Hvidbrud

Finaste finaste ninnis, har inte ord för att uttrycka min medkänsla i din och er sorg. Fint att du fick hålla handen in till det sista. Det är vackert. Miljoner kramar och hållihanden till dig och din familj. Tänker på dig hela tiden!

• Hvidbrud

Blä blä blä vilket förlorarval! Usch och fy! Jag som flyttade från dk för att e i te skulle växa upp i ett land där höger exterma sitter vid makten och legaliserar främlingsfientlighet och inskränkthet. Pia kærsgård är en sluuuuug kvinna, som lyckat få större och större uppbackning av danskarna genom slug taktik. Hon vill ju gärna backa upp sd och det är läskigt. Så länge de etablerade partierna fattar vinken svenska folket givit dem i detta valet och börjar diskutera och hantera invandrarfrågor och integrationenmed annat än tång och silkesvantar så fins det en chans att det inte går som i Danmark. Shiiit det är skrämmande att så många röstade på dem.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans