• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

I vår kommun fick rasisterna 3,6% Jag är chockad!

Hur kan de ens få EN röst???

Sossarna fick 59,1% i vårt illröda län.

I kommunvalet fick sossarna 43% drygt och näst största parti är MP med 17% Det var intressant faktiskt.

• Norrskensflamman

Sorry, 59,1% i vår illröda kommun skulle det vara.

Ja, ja, det får vara hur det vill med den saken, det värsta har hänt och det är att SD är inne i riksdagen och får en vågmästarroll. Tvi vale! '*ryser*

• Norrskensflamman

Villemoa; glömde tidigare att önska lycka till på UL. Håller tummarna att allt är okej!

Nu väntar jag på att min invandrare till make ska återvända "hem till Sverige" som han själv brukar säga. Det blir ett kallare Sverige han återvänder till

• Villemoa

Tack för lyckönskningar till ul!

I min kommun har SD hittills fått 3,6% av rösterna och det är inte färdigräknat än. Jag blir chockad! Ännu mer chockad blir jag av att 5% av invånarna i det område jag bor i har röstat på SD i riksdagen!!

Jag är mycket bekymrad över att SD kommit in i riksdagen. Vad betyder det för Sverige nu och i framtiden? Åkesson själv säger att de har en retorik kring invandringspolitiken och att man ska skilja den från befintliga invandrare i Sverige. Men vilken är deras retorik kring de invandrare som redan bor här? Blir det skillnad på 1:a generationens invandrare och 2:a? Jag tillhör ju själv kategori två och vad kan det komma att betyda för Moa och Flammans barn te.x?

Det viktiga nu, tycker jag, är hur de båda blocken ska agera. Det viktiga borde vara att samarbeta över gränserna och göra ALLT för att SD inte ska få nåt att säga till om! Skulle blocken komma överrens, ja då kan vi snacka om solidaritet för alla människors lika värde oavsett hudfärg, religion, sexuell läggning och politisk tillhörighet.

• Aleta

Håller med dig Villemoa.

Och vi bör alla ta exempel av lilla T och gå fram och säga "hej" och "välkommen" till någon som behöver det!

• Aleta

För övrigt snackar ni småsiffror i era distrikt här var det riktigt illa, på värsta Skånenivån. Min mammas reaktion var, men är folk här dummare än andra?

Jag hoppas på okunnigare och jag ska göra vad jag kan för att ändra på det.

• Villemoa

Aleta: då blir jag genast nyfiken på var du bor! Jag tror också att SDs intåg i riksdagen beror på okunskap, nåt annat vågar jag inte tänka på!

Har en kompis som på fullaste allvar tror att det är FPs fel att folk röstat på SD bla pga deras förslag till burkaförbud. Att det var en invit liksom..iaf jag blir mörkrädd för jag tror inte alls att FPs intention är att förbjuda religionsfrihet i det här landet. Snarare att ge invandrarflickor samma möjlighet som svenska flickor har och har de en lag att stödja sig mot kanske det blir lättare för dem att inte behöva ha burka. Många blir ju påtvingade att ha det. Detta är förstås en mycket komplex fråga. Vad säger ni Heloise och Panzer som är mycket mer insatta i FPs politik än mig?

Tror att SD blivit inröstat pga okunskap men också pga de båda blockens ovilja att diskutera invandringspolitiken öppet och att SD inte fått något utrymme i debatterna. Man har inte fått höra eller kunnat syna SDs politik på samma sätt som de andras. Det tror jag är den största bidragande faktorn.

Lyssna på mig, sitter och håller på med amatörpolitik mitt i natten. Förstår om ingen orkar läsa min svada Nä, var tvungen att få ur mig lite frustration kring SDs intåg i riksdagen.... 

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans