• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Varma kramar till dig och din familj Ninnis! jag kan inte göra hjärtan eller lägga in kramar men jag kramar på ändå!

• Heloise

Ang röstandet, så måste jag hålla med dig ltie flamman, jag gillar Göran, men och det här är ett stort men för mig Kd tar inte avstånd ifrån Ja till livet och det är en deal-breaker för mig. Jag kan omöjligt rösta på ett parti som inte är för abort.

Energi tycker jag att vi ska producera själva. vi borde inte importera vare sig gas, kolkraft eller nån annan form av energi oavsertt land. Vi borde inte dra ner på kärnkraften och sedan importera kolkraft, fullständigt ologiskt!

Nåväl nu ska jag gå och reda upp i röran som vår senaste kassörska ställt till med, hon har jobbat i 4 månader och gör fortfarande msistag som om hon började igår, inga små jäkla misstag heller. Ibland bli jag rädd för hur det ska gå i framtiden, hittils har vi itne haft en enda sen 80-talist/tidig nittiotalist som haft någon form av arbetsmoral eller en gnutta sunt förnuft. Naturligtvis finns de, men inte hos oss!

• passionsblomman

Jag ska hälsa tråden med kramar tillbaka från Ninnis. Hon har suttit och hållit sin mormor i handen medan hon somnade in igårkväll. Nu ska de till mormors lägenhet och sedan ska hon köra hem ikväll. Jag har sagt att hon måste ta det jättelugnt i trafiken. man är i ett så himla speciellt känsloläge sådana här gånger.
    Hon får berätta själv om allt när hon kikar in igen, men jag vet ju att nu undrar hur allt är.

Kram igen Ninnis!

• Daa

Hvidis: söta lilla E

Aleta: Usch för mardrömmar. Hoppas du slipper dem i natt.

Heloise och Panzer: skönt att gårdagens vedermödor är lösta och förlåtna.

Angående våra skumma besökare. Ja, kanske var de bara lite konstiga. Det som talar mot att de hade skumma planer är tidpunkten. Visserligen förekommer ganska fräcka stölder mitt på ljusan dag, men vi har många grannar varav en del är pensionärer och ofta hemma. Har man något fuffens för sig är det ganska stor risk att bli upptäckt.
    Men ändå, hur länge väntar ni på farstubron efter att ni har ringt på och inte hör minsta ljud inifrån?

• Heloise

Ninnis! Kör försiktigt och varma kramar till dig!

• Heloise

Måste kanske förtydliga mig, jag har inga som helt problem med att människor är emot abort. Bara att jag inte kan rösta på ett parti där man bla lägger fram förslag om abortregister, där man vill samla information om alla kvinnor som gör abort.
    Alla vill ju naturligtvis minska antalet aborter, men det får inte införas register, kontroller etc. Det ska vara fri abort och det är alltför många inom Kd som är emot just fri abort.

Enough politik, jag är lite ledsen fpr att jag inte kan hitta en barbapapa-vagnmobil... Alla har vi våra i-landsproblem

Daa: jo det är väl klart som tusan att det är ett väldigt märkligt beteende, de kanske var skummisar eller så var de bara väldigt tålmodiga Hos oss får folk ringa på, knacka, dunka på fönstren etc innan vi öppnar, de kanske är vana med sånt folk

• Aleta
    passionsblomman skrev 2010-09-18 14:18:50 följande:
    Aleta, joho, för den där takkronan vet jag en av dina familjemedlemmar som skulle gilla att sitta på!
    Menar du mig?
    Liten Gunde.jpg
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans