• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Tack underbara Heloise för kvällens gapskratt
    Taxi stor och liten!!! Jag skrattade så jag grät och hela familjen undrade vad som stod på... var tvungen att läsa upp ditt inlägg varpå maken stilla sa:
    Oj, han har en tuff helg framför sig

Här ska vi snart sova efter en lång dag, men huset är i alla fall ganska städat, familjemöte avklarat med matplanering för nästa vecka och att göra lista klar
    General Bruttan har delegerat ansvaret och nu är vi ansvariga en vecka var för att sammankalla möte och planera. Alltså är jag bara general var 4:e vecka
    Skööööööööööönt!!
    Ungarna ser fram emor det ansvaret och maken har inte en chans att glida undan!
    Bra tips från familjeterapeuten

Flamman!
    Kramar om och hoppas att vodkan var god

Blomman, vi måste nog komma förbi nästa sommar och kolla alla vackra fynd
    Själv fyndar jag barnkläder på tradera, men det blir lite dyrt till slut... finns ju så mycket fint!

Här hemma blir det tjejhelg i helgen, maken är och jagar, fast han kommer hem på kvällarna. Men imorgon är det hårfärgning som gäller

Kram till alla!

• Norrskensflamman

General Bruttan Bra jobbat där!

Matplanering och familjemöte verkar jättebra. *imponerad* Måste jag snart införa här också. Tror ni det funkar med en 5 och 7 åring

En bekant blev så förvånad när hon hörde att jag lärt mina flickor att bädda sängarna på morgonen. Är det nå fel med det? Lilla K måste man såklart hjälpa lite, med det viktiga är att hon försöker. Och nu går det riktigt bra faktiskt. Och T bäddar bättre än mig.

Vet du att det är finns TRE bra saker med vodkan jag dricker: Den värmer, den är god OCH den är RYSK

• Norrskensflamman

...och jag pratade nyss med min man... och med HONOM mina vänner finns det minst två saker som är bra: Han är rysk och han är MIN man

• Heloise

Jag missade debatten eftersom jag tjurade till The Proposal

Jag är iofs inte arg längre, och Taxi Stor och Liten var snällt intill stan och hämtade 2 folkpartister. Panzer bad så mkt om ursäkt, erbjöd fotmassage som bot. Jag har lite svårt att vara arg på honom när han är gullig, jävla karl, varför kan han inte bara var puckad så jag kan vara arg på honom istf! Nu sa han att det var så mkt han hade kunnat göra annorlunda, men inte gjorde annorlunda, och jag hade all rätt att var arg. Han är slipad min man

Så friden har tillfälligt sänkt sig över Smurfhuset och jag ska ta med mig Panzer och se ett avsnitt av The Shield, sen sussa sängen. Börjar förstå varför folk längtar efter förlossningen, vaknar prick kl 4 varje natt av halsbränna, får kväljningar, måste gå upp och dricka mineralvatten och äta novalucol, sen vaknar jag vid 5 av kramp i vader och BENHINNOR, det sistnämnda är alldeles otroligt smärtsamt. Sen somnar jag om och så sparkar Jullan sönder blåsan så jag måste gå upp och kissa vid 5:45.

Men jag är glad att jag kunde underhålla er så här på fredagskvällen

Fina väggprydnader Blomman, du köper så vuxna saker, jag köper mest wahlströmsböcker och porslin. Fast jag har lagt ett par bud på preggoklänningar och en åkpåse med fårskinn in uti.

Ankan! Det var längesen, hur mår lillankan? Visst använde du TNS vid förlossningen? Eller har jag blandat ihop dig?

Daa: scary med folk på gården, fast å andra sidan var de kanske bara lite knäppa, det finns många sådana som är knepiga så att man tror att de är knep-krim, men i själva verket är de bara knepiga!

Bruttan: Härligt att fam-terapi funkar och bra råd, ska lägga det i minnesbanken!

Flamman: Har bara ett ord att säga om ett sådant uttalande; MIFFO!

PUSS PÅ ER!

• Norrskensflamman

Puss Heloise!

Ja, ja, Panzer är väl förlåten då... Men han är fan slipad som en äkta politiker

Däremot har jag INTE förlåtit Björklund... Grrrrr.

Jobbigt med benvärken! Kramp hade jag men inte ont i benhinnorna. Var kommer det ifrån? Är det för att du står och går mycket kanske?

• Norrskensflamman

Daa: fy vad  läskigt med de där besökarna ! Det var så jag tänkte också när det plingade på vår dörr mitt i natten... Kanske de kollade om vi var hemma?

• Hvidbrud

Heloise: ha ha! Det ör bara att vänja dig vid de konstanta avbrotten på skönhetssömnen... Det slutar ju liksom inte vid förlossningen heller liksom... Eller efter ett år.... Men då har man ju de där underbara ögonen att mista all förnuft i och hjärtat låter dem slippa undan med allt från pruttar i huvudet, bajskanon över möblerna, sönderbitna bröstvårtor och våta morgonpussar.

• Hvidbrud

Fy vad obehagligt med alla objudna besökare! Fy! Tror nog att det får bli hund i huset om vi flyttar på landet!

• Hvidbrud

Blommis: nostalgi!!!! Morfar, älskade morfar, hade sånna vackra på väggen hemma. Skapar underbart ljus!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans