• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-09-17 23:18:33 följande:
    Är sjuuukt sugen på päronsplitt (?) Varför har vi ingen i frysen??

För om du hade det skulle du inte vara sugen på det

lagen om alltings djävlighet...

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-17 22:41:23 följande:
    General Bruttan Bra jobbat där! Matplanering och familjemöte verkar jättebra. *imponerad* Måste jag snart införa här också. Tror ni det funkar med en 5 och 7 åring En bekant blev så förvånad när hon hörde att jag lärt mina flickor att bädda sängarna på morgonen. Är det nå fel med det? Lilla K måste man såklart hjälpa lite, med det viktiga är att hon försöker. Och nu går det riktigt bra faktiskt. Och T bäddar bättre än mig. Vet du att det är finns TRE bra saker med vodkan jag dricker: Den värmer, den är god OCH den är RYSK

Funkar skitbra med även yngre barn, jag har haft det sen tjejerna var små, då kan de nämligen inte klaga på maten, de har ju varit med och bestämt själva

Har vi mycket att göra på "att göra listan" så delar jag upp den i kolumner för tjejerna, markerar med deras namn, under står det som de ska göra och sen får de stryka eftersom eller kryssa, kul att se stolta barn när de gjort det som ska göras.
    Givetvis lägger jag in lite extra så de har mer att stryka... typ töm diskmaskinen som ändå alltid ska göras av dem

Vi bäddar inte sängarna, det är vi för lata för på morgonen, men tjejerna dukar, packar ur diskmaskinen, ska bära ner sin tvätt och lägga in ren tvätt.
    Ibland lagar de mat och så hjälps vi åt med städningen.
    Även lilla Vild har små uppgifter, tror det är viktigt att få känna att man är en del av gemenskapen och att man är BEHÖVD!
    Dessutom kan de städa toa ordentligt, det har vi lärt dem, även bakom och porslinet vid golvet ska torkas av, bra att ha med sig som vuxen

Och ibland byter vi så att de tar lilla Grodan och får mysa på soffan så städar jag av bordet eller tar diskmaskin, så skönt!

• Panzerfaust

Tjena!

Men norrskensflamman, anledningen att vi inte bör ha gas är inte så märklig och att vi absolut inte ska göra vår energiförsörjning beroende av Ryssland är denna: Ryssland har vid många tillfällen använt sina gasledningar som påtryckningar mot andra länder. Ukraina har t ex fått gasen avstängd mitt i smällkalla vintern över vad Ryssland påstår är obetalda räkningar. De använder helt enkelt gasen som påtryckningsmedel. De som styr Ryssland är otroligt opålitliga och är absolut inga vi bör göra oss beroende av, det har alltså inget alls att göra med Ryssland som land eller folket som bor där. Putin och hans stollar är ett tämligen farligt gäng som definitivt hyser nya stormaktsdrömmar, vi borde inte sitta i knät på dem.

Ang. taxi så hade inte H drabbats av gravidhormoner...alls...jag lovar

Men det är ju så klantar man sig får man be om ursäkt, anledningen till det hela var dock att det fanns gott om plats ända tilld et ramlade in 10 moderater 40 minuter sent som tog de platser som var kvar varvid jag ringde H och sade att det sket sig med platser.

• passionsblomman

Aleta, hihi, jag kan hitta saker åt dig med! Jag har tex redan hittat den här GALEN takkronan som definitivt behöver ditt hem isället för mitt: 1991221 är varunumret, och sajten som sagt Lauritz.com...

Daa, vadfalls, har ni tjyvar och banditer runt knutarna? USCH!

Bruttan, min sambo såg fånigt oskyldig ut med ett flin som gick runt HELA huvudet när jag undrade om han möjligtvis trodde att någon annan kvinna i tråden kanske kände igen sig i ditt inlägg.

Ninnis, min fina vän, jag undrar hur er morgon är idag. Tänker så på er. Det är svårt att ta farväl. Men det kan vara så fint också. (Om ni andra inte vet, så nej, det kommer inte att bli bättre med mormor.) STORA kramar!

Nu ska jag åka till stan och se om det är nå´ drag bland valstugorna, om det finns fina bollkryss och annt vackert hos torghandlarn och om det är öppet på ljusfabrikens försäljning. -Det går åt hiskeliga mängder stearinljus här, så när jag hörde att det finns fabriksförsäljning med lågpris så måste det ju kollas upp...

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-09-17 11:17:20 följande:
      Jag hör att det nog är tur att det är du som är på ditt jobb och inte jag just nu. För jag hade blivit så högljudd. Och mångordig. Och ful-ordig.

Helt säkert att vi inte är släkt någonstans?

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-09-17 11:28:31 följande:
    Har ni alla bestämt er för hur ni ska rösta på söndag förresten? Aleta hade väl redan röstat va? Fler?

Röstade 1/9...

• Norrskensflamman

Panzer: Jag vill inte sitta i knät på varken ryssarna eller amerikanarna. Det är inte bättre att vara beroende av USA, tycker jag. De använder sig också av olika påtryckningsmedel, på ett annat sätt bara, och har också en hel del stormaktsfasoner för sig titt som tätt.

Den bild av Ryssland och vad som händer där, och vad som händer mellan dem och deras grannar, t ex  Ukraina, som visas i västerländsk OCH svensk media är tröttsamt ensidig. Jag kollar ryska media varje dag, och det är ganska nyttigt att få lite mer info än bara den sanning som länder i väst trummar ut. Man måste oftast skrapa lite djupare på ytan för att få en helhetsbild om hur det är och varför. Nu försvarar jag inte allt som Ryssland gör, definitivt inte, men jag vet att den bild som visas i media här visar INTE hela sanningen. Sanningen ligger någonstans mittemellan. Ryska medier styrs av sina intressen och svenska av sina. Jag har själv förmånen att ha både ryska, ukrainska, vitryska, georgiska, kazakhiska vänner, och är ganska ofta både i Ryssland och Ukraina, och det är otroligt nyttigt och intressant att diskutera med dem, höra hur de människor som bor och lever i de länder man pratar om, upplever det som händer. Deras tankar, lära sig historien och kulturen. Det är otroligt berikande och man lär sig mycket som media aldrig visar, man får nytt perspektiv på saker och ting. Ett som jag har lärt mig är just detta att alla media, ryska, svenska, ukrainska, amerikanska, aldrig visar en fullt korrekt och rättvis bild. Det finns alltid två sidor av ett mynt.. Att Svergie skulle vara neutrala på något sätt i sin nyhetsbevakning/nyhetsförmedling är BS.

Jag förstår nog i sak vad Björklund syftade på, men så som han vräkte ur sig det så underströks den allmänna rysskräck/rysshat som råder. Inte alls trevligt när det blåser så mycket högerextrimistiska vindar och främlingsfientlighet i Sverige. Det gör mig ledsen och rädd.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans