• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Ninnis: jag beklagar sorgen! Så fint att du ändå kunde vara med när hon gick bort. Jag var också med då min mormor gick bort. Många kramar Andbeyond: vad kul att få träffa dig också! Jag inboxar dig mitt mobilnummer så du har det. Funderar på att fixa kärleksmums till träffen, vad säger ni om det tjejer? Daa: trist med förkylning! Vet att det verkligen inte är lätt men försök att släppa jobbet! Koncentrera dig på Axel, Fälga och dig själv, de tre viktigaste! Det var mer jag skulle kommentera men jag kommer inte ihåg allt så kramar till er alla! Jag tycker också det är helt fantastiskt att vi bor i en demokrati och kan gå och rösta utan att va rädda för repressalier. Idag när vi var till vallokalen kände jag mig mäkta stolt över att min röst är viktig, att jag kan vara med och bidra till det Sverige jag vill bo och verka i. Jag hoppas verkligen att SD inte kommer in i riksdagen, det är jag faktiskt orolig för.

• Villemoa

passionsblomman skrev 2010-09-19 12:51:14 följande:
    Flamman, jag är as-nyfiken på hur din röst kommer att falla.

Å jag är också nyfiken

• Villemoa

Imorgon ska vi på tillväxt-ul. Är så nyfiken och också lite nervös. Hoppas sååå att vikten inte är mindre än -22%.

• Daa

Flamman: jajamen!

Norrskensflamman skrev 2010-09-19 12:49:20 följande:
    Flaggan i topp! Än finns det hopp för demokrati och jämlikhet, för ansvar och medvetenhet, allas lika värde och rätt att vara med, oavsett om du är svart eller vit, var du är född och hur du kom hit. Nu tar jag mina barn i hand och går och röstar för detta fantastiska land.    

Heloise: jag håller med det du skrev om SD. Jag vill inte att de ska komma in i riksdagen, men det ska vara rent spel och för att svenska folket helt enkelt inte vill ha dem.

Blommis: ja, fint skrivet om rösträtten. *vill också hissa en flagga*

Andbeyond: inboxar dig mitt mobilnummer och vad det är för ett hotell.

Villemoa: håller tummarna för att det ska gå bra imorgon.
    Kärleksmums!

Gänget: det är klart att ni har rätt att inget är vunnet på att jag stressar tillbaka till jobbet. Visserligen känns det bättre just nu, men det är bara för att nässprejen har kickat in och jag kan andas i ordning. Så nu lutar allt mot ännu en sjukdag. Annars kommer förkylningen bara att dra ut på tiden.
    Det svåra är att det är uppriktigt synd om dem som väntar på att jag ska bli klar med det jag ska göra.
    Vet inte om ni kommer ihåg att jag klagade på "för mycket att göra med dåligt samvete som följd" för ett tag sedan. Jag lyckades brotta ner en del av den väntande högen och sätta av dagar för att göra resten, så jag kände mig lättare om samvetet. Nå, det har ju raserats nu och därför är jag arg och ledsen över att förlora minst två arbetsdagar och dyrbara timmar. Fast det brukar ordna sig till slut. Det har det alltid gjort hittills.

• Daa

*skickar många varma kramar till Ninnis*
    Hoppas det gick bra att ta sig hem. *kramar om igen*

• Norrskensflamman

Måste berätta om lilla T idag:

Hon har pratat om en kille X i klassen som nyss har börjat. Han kom förra året från något annat land och har gått förberedelseklass på skolan och har varit med en del i T:s klass på sexårs och nu i ettan är han också med på en del lektioner. Han håller alltså på att slussas in i klassen. Hon har berättat att "han är kolsvart, har jättemysigt, mjukt krulligt hår och är BÄST på fotboll på hela skolan". "X och jag är kompisar" brukar hon säga.

I vår lilla kommun har vi precis börjat ta emot somaliska flyktingar och är inte så "vana" ännu. MÅnga stirrar nyfiket på alla svarta och särkilt om de har färggranna kläder och sjalar runt huvudet. Även om vi överlag är vänligt inställda till dem så håller folk än så länge en distans och man ser ju aldrig någon som pratar med dem.

När jag och flickorna gick in på ICA, efter att vi varit och röstat, så när vi kommer in och ska gå förbi kassorna springer T glatt iväg, fram till en svart kvinna med dotter i 12-årsåldern som står i kassan. Alla stirrar på kvinnan med dottern, men min blonda, blåögda lilla T går glatt fram och säger HEJ. Efter att hon bytt några ord kommer hon tillbaka till mig och förklarar att "det där var ju X:s mamma och storasyrra". Jag tror aldrig jag har sett någon bli så glad över ett litet HEJ som den kvinnan  

Det värmde i mitt hjärta!

• Aleta

Lilla T! ♡ ♡ ♡

Precis vad som behövdes för att muntra upp mig just nu!
    (Stirrar med bestörtning på SD:S stapel i valvakan.)

• Norrskensflamman
    Aleta skrev 2010-09-19 21:33:34 följande:
    Lilla T! ♡ ♡ ♡ Precis vad som behövdes för att muntra upp mig just nu! (Stirrar med bestörtning på SD:S stapel i valvakan.)
    Ja, vad är det som händer alltså !
  • Aleta

*Chock*
    Sitter och kippar efter andan efter att ha gått in på val.se och kollat hur folk i vårt lilla valdistrikt har röstat. Högsta procenttalet på SD mot vad de andra valdistrikten i kommunen har. (Och högre än riksgenomsnittet, let me tell you. )

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans