• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Btw: försäkringskassa är outstanding! Hoppas det här kärleksförhållandet håller i sig

• Fru Bygg

Vad skönt att det såg bra ut på tillväxtUL, Villemoa! Tänk snart får du också snusa bebis!

• Villemoa

Det har gjorts ett Skolval 2010 runt om i landets skolor där över 1400 skolor anmält sig och uppskattningsvis 360 000 elever har röstat i valet. Det preliminära resultatet har nu kommit och SD fick 12,78% av rösterna jämfört med 4,31% 2006!! Så det behövs verkligen pratas om detta runt om i skolorna!

Källa: www.skolval.se

• Ninnnis

Hej fina vänner! Tusen tusen tack för alla hälsningar och kramar, det värmer verkligen.

Min lilla mormor somnade in i fredags kväll. Absurt nog var vi tvugna att dela upp oss mellan mormors dödsbädd och morbrors begravning (som också var i fredags fast 50 mil bort) men jag, mamma och min syster var kvar hela tiden och höll henne i handen in i det sista.

Mormor blev 90 år och har levt ett fantastiskt liv, men omständigheterna gjorde det riktigt tungt. Hon var pigg och frisk fram till stroken.

Min morbror gick bort för tre veckor sedan och hans exfru nio dagar senare. Min kusin förlorade således båda sina föräldrar. För tre år sedan förlorade hon dessutom sin syster. Även hennes mormor gick bort nyligen. Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan, han och hans sambo hade det riktigt tufft både på begravningen och sjukhuset.

Jag är så glad att jag var där hela tiden. Det var vackert, sorgligt och surrealistiskt på samma gång. Mormor sa att man inte ska behöva begrava sina barn, och det slapp hon nu...

Detta blev säkert ganska virrigt, men det är vad jag klarar att formulera just nu.

• Aleta

Kram Ninnis! Ni har verkligen haft det tungt i er släkt nu.

• Heloise
    Ninnnis skrev 2010-09-20 13:13:34 följande:
    Hej fina vänner! Tusen tusen tack för alla hälsningar och kramar, det värmer verkligen.Min lilla mormor somnade in i fredags kväll. Absurt nog var vi tvugna att dela upp oss mellan mormors dödsbädd och morbrors begravning (som också var i fredags fast 50 mil bort) men jag, mamma och min syster var kvar hela tiden och höll henne i handen in i det sista. Mormor blev 90 år och har levt ett fantastiskt liv, men omständigheterna gjorde det riktigt tungt. Hon var pigg och frisk fram till stroken.Min morbror gick bort för tre veckor sedan och hans exfru nio dagar senare. Min kusin förlorade således båda sina föräldrar. För tre år sedan förlorade hon dessutom sin syster. Även hennes mormor gick bort nyligen. Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan, han och hans sambo hade det riktigt tufft både på begravningen och sjukhuset.Jag är så glad att jag var där hela tiden. Det var vackert, sorgligt och surrealistiskt på samma gång. Mormor sa att man inte ska behöva begrava sina barn, och det slapp hon nu...Detta blev säkert ganska virrigt, men det är vad jag klarar att formulera just nu.
    En stor varm kram till dig och hela din familj, så mkt sorgligt som hänt!
  • Villemoa

Ja, kram Ninnis! Fy vad tungt ni har det inom släkten nu. Många kramar till dig och din familj!

• Daa

Ninnis: många kramar till dig och familjen. Så tungt när allt sorgligt sammanfaller sådär. Tänker på din kusin.

• ingenjörsbruden

Ninnnis skrev 2010-09-20 13:13:34 följande:
    Hej fina vänner! Tusen tusen tack för alla hälsningar och kramar, det värmer verkligen.Min lilla mormor somnade in i fredags kväll. Absurt nog var vi tvugna att dela upp oss mellan mormors dödsbädd och morbrors begravning (som också var i fredags fast 50 mil bort) men jag, mamma och min syster var kvar hela tiden och höll henne i handen in i det sista. Mormor blev 90 år och har levt ett fantastiskt liv, men omständigheterna gjorde det riktigt tungt. Hon var pigg och frisk fram till stroken.Min morbror gick bort för tre veckor sedan och hans exfru nio dagar senare. Min kusin förlorade således båda sina föräldrar. För tre år sedan förlorade hon dessutom sin syster. Även hennes mormor gick bort nyligen. Min andra kusins svärfar gick bort för två veckor sedan, han och hans sambo hade det riktigt tufft både på begravningen och sjukhuset.Jag är så glad att jag var där hela tiden. Det var vackert, sorgligt och surrealistiskt på samma gång. Mormor sa att man inte ska behöva begrava sina barn, och det slapp hon nu...Detta blev säkert ganska virrigt, men det är vad jag klarar att formulera just nu.

Så fint att få vara med henne den sista stunden på jorden.
    Våra kondoleanser till hela er släkt....förfärligt mkt på en gång.

*kramar massor*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans