• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Tittar in och hoppar ut... skrikgroda!

Ninnis, KRAM!!

• passionsblomman

Fan, nu brände jag en kastrull igen, som jag glömde när jag skulle debattera...hur var det nu? Skulle vi kvinnor dessutom vara bra på att göra många saker samtidigt?

*öppnar alla dörrar och vädrar ut bränt ris*

• ingenjörsbruden

God morgon tjejer....eller god vet jag inte riktigt... Inatt så blev min syster knivhotad av sin make (när får man säga exmake...när papperna är påskrivna?)....sen hotade han även med att ta livet av sig o sen körde han kniven i madrassen...... Farbror blå var o hämtade honom o (hoppas de tappar nycklarna) pratade mkt med både syrran o töserna....stöttade dem mkt. Så nu blir han polisanmäld för misshandeln osså.... Känner mig frustrerad som inte kan göra så mkt för syrran....bara lyssna o stötta....så mkt hon måste fixa själv....nu vill hon inte bo kvar i huset längre....alldeles för mkt minnen.....jävligt skrämmande....de har varit tillsammans i 26 år....gifta i 15...... Rejäl tankeställare till mig o maken....så vi hade ett jättelångt samtal i förrgår...kl 23 i tvättstugan....o tillslut så insåg maken hur jävla dåligt jag mått.....han blev lite rädd....så nu känns allt mkt mkt bättre hemma.... Känner dock en kraftig dämpning av glädjen med tanke på syrrans situation.....

• ingenjörsbruden

passionsblomman skrev 2010-09-20 20:02:59 följande:
    Fan, nu brände jag en kastrull igen, som jag glömde när jag skulle debattera...hur var det nu? Skulle vi kvinnor dessutom vara bra på att göra många saker samtidigt?*öppnar alla dörrar och vädrar ut bränt ris*

Riskokare ska visst vara kanon.....bränner inte riset.

Du skulle kunna bli politiker, blommis. Du är så duktig på att formulera dig o pricka rätt!

• Villemoa

lanovia: snart, snart har ni ert nya kök!

Daa: skönt med stöd från chefen! Hur mår du idag, är du tillbaka på jobbet eller ligger du nerbäddad i soffan?

Ingis:     Stackars, stackars din syrra och hennes barn!! Vilken jävla galning, hoppas de låser in honom och slänger bort nyckeln för lång, lång tid! Skönt att de fick stöttning av polisen. Kramar till dig och din syster!

• Aleta

Ingis! Så fruktansvärt, många kramar till dig och din syster.

Och ja Blomman, kanske dags att bli politiker? Mamma brukar undra varför inte jag är det...

Nu har jag tackat ja till jobbet jag blev erbjuden. Det är ju ett jättebra erbjudande, men jag har gråtit också, för det här innebär att vi inte försöker få fler barn.
    Det största avgörandet blev ekonomin, maken äter filmjölk till lunch den här veckan för att ha råd att köpa födelsedagspresent till mig. 

• passionsblomman

Ingis! Åh vad ledsen jag är för din systers skull att hon och barnen får genomlida detta.
    Samtidigt kan jag känna en helt sjuk tillfredsställelse i att nu har han visat så även myndigheterna vet. Förstår du hur jag menar? Så länge saker ligger endast mellan de två makarna, så är detta med anmälningar som tas tillbaka och hela den härvanså himla svårhanterlig. Har det väl hänt något som inte går att snacka bort, så brukar det kunna bli LITE lättare att fortsätta processen bort sedan.

Så många kvinnor som bara förlåter och förlåter. Nu verkar hon ju ha kommit tillvägs ände med den här mannen och kan i framtiden välja nya, otrampade vägar för sig och sina barn.
    DET är jag glad för mitt i allt.

Bra att du och maken haft ett nära möte också. Ibland undrar man om det ska till katastrofer för att man ska nå varandra?

Politiker? nej, jag är så ARG av mig. Politiker måste vara mer slipat arga tror jag. Och följa taktiken som finns, så man spelar spelet väl.

• Villemoa

Aleta: grattis till jobbet men jag förstår din sorg också! Många, många kramar till dig!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans