• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise
    Villemoa skrev 2010-09-21 11:44:21 följande:
    Daa: bra att du kände efter och stannade hemma! Blommis och Aleta: klart ni ska bli politker, ni uttrycker er så bra och har kloka tankar och åsikter! Heloise: ååååh My So Called Life!!! Love it!! Kanske ska beställa hem boxen. Väntar för övrigt på att Dallas säsong 14 ska släppas, har de första 13 hemma.... Har massor av olika boxar när jag tänker efter, kommer komma väl till pass sen Kanske skulle börja om med Dallas från början....
    Jag har en lista på tvserier jag vill se men som jag inte hunnit se. Ex alla avsnitt av Weeds, älskar Mary-Louise Parker, Mad Men, ska vara kusligt bra. Jag har just gått igenom alla The Wire avsnitt och ligger i fas med The Mentalist, och Lie To Me( fast de har jag lånat av en kompis) Jag skulle lätt kunna bli en riktigt tvserie-junkie haha

Fast just nu kollar Panzer och jag på The Shield, sen blir det Black Books.

Min favorit serie alla kategorier är West Wing, "Vita Huset" på svenska, det måste vara den bästa serie som någonsin gjorts! Stark tvåa är Gilmore Girls som bara gör mig lycklig.

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-21 11:49:52 följande:
    *skrattar åt Heloises youtube-klipp* Heloise: inlägg 2222 är avklarat för länge sedan. Det börjar vara läge att plöja igenom Lost från början, så det kanske är något att köpa hem? Men om tvillingarna ska ammas genom många timmar av den serien kanske de får en konstig start i livet. Åt förresten din plommonkräm till frukost. Lätt att göra, god att äta.
    Visst är den! Sen hjälper det mot gravid/niferex-trög mage så där lagom utan att bli för mkt.

Jag ska göra en omgång nu, och koka lite jordgubbssylt, måste röja lite hemma innan jag med gott samvete kan bänka mig i soffan. Eller i mitt fall fåtöljen och fotpallen

• Soldemor

Här kommer kramar till alla som behöver!

och

*klappar försiktigt på bebis-magarna*

• Villemoa

Heloise skrev 2010-09-21 11:52:24 följande:
    Jag har en lista på tvserier jag vill se men som jag inte hunnit se. Ex alla avsnitt av Weeds, älskar Mary-Louise Parker, Mad Men, ska vara kusligt bra. Jag har just gått igenom alla The Wire avsnitt och ligger i fas med The Mentalist, och Lie To Me( fast de har jag lånat av en kompis) Jag skulle lätt kunna bli en riktigt tvserie-junkie haha Fast just nu kollar Panzer och jag på The Shield, sen blir det Black Books. Min favorit serie alla kategorier är West Wing, "Vita Huset" på svenska, det måste vara den bästa serie som någonsin gjorts! Stark tvåa är Gilmore Girls som bara gör mig lycklig.

Weeds, The Mentalist och Mad Men verkar bra, har de två första säsongerna hemma av den sistnämnda.

West Wing är också jättebra, vi tittade mycket på det förut när det gick på tv men så rann det ut i sanden lite grann. Gilmore Girls följde jag slaviskt Gillar också Gossip Girl. Lyssna på mig, låter som värsta tv-junkien

Måste bläddra tillbaka så jag hittar receptet på din plommonkräm, jag har sån där gravid/niferex-trög mage!

• Heloise
    Villemoa skrev 2010-09-21 12:11:38 följande:

Jag kollar oxå på Gossip Girl, och nya bevvan, äsch vem försöker jag lura, jag ÄR en tvseriejunkie

Vinkvink och kram soldemor!

Jordgubbssylt och plommonkräm here we go!

• Fjällbruttan

Hallåjsan....

Sjukläger här!

Snorig Groda och mamma med vansinnesont i halsen och lederna, soffläge hela dagen!
    Maken tog Grodan flera timmar i natt och sov på soffan med henne så jag skulle få sova, skööönt! och erbjöd sig vara hemma idag men jag skickade iväg honom för våra bästa kompisar ska byta tak och behöver hjälp... behöver jag säga att det ösregnar ute?

Heloise, ditt inlägg nr 2162 funderar jag på att skriva ut och sticka under näsan på stora I´s korkade lärare, den manlige idioten.
    Han hade nämligen mage igår att säga att alla skulle igonrerat SD mer så hade ingen röstat på dem!!! PUCKO! Stora I argumenterat vilt med honom och kom hem och var stolt,"jag VÅGADE säga emot och säga att det var livsfarligt, det är ju som att strunta i att man har cancer.. vad fan hjälper det, den finns ju där i alla fall!"
    Stolt mamma är jag

Ninnis, kramar om en extra gång och hoppas livet blir lita snällare mot dig och din familj.

Ingigs, stor kram till dig, skönt att maken har fått poletten att trilla ner!
    Men jisses, tappar inte farbror blå bort nykeln som kommer jag med traktorn!
    SGT säger vi här, Skjut, Gräv, Tig... håller på att vara dags för det nu, vilken jävla karl, att han inte fattar hur enromt illa han gör sina barn! Om han nu helt plötsligt hatar din syster kan han väl i alla fall ge f-n i barnen!

Aleta, dubbelkram! För att det är kul med jobb men svårt med barnbeslut!!

Och Blomman och Aleta, nr startar ni ert parti så jag får rösta på er??

Daa... jag plöjer alla morden i midsummer.. funkar ocså bra att amma till
    Skönt att chefen har förståelse för att det är läge att vila! Man blir faktiskt lite extra sjuk då man är gravid, immunförsvaret kan ju gå bananas, och du har ju dubbla innevånare

• Fjällbruttan

Heloise

F-n vad det gör ont att garva med ont i halsen
    Jag vill vara på ditt jobb!!!

Kan se hur du skär bort en bit falukorv för att kunden vill ha rabatt, undrar varför nån vill handla mjölk och knäcker nån´s ica-kort

• Fjällbruttan

Fnissar åt en annan sak också...
    Var just biggest looser på 5:an... Grodan´s knän har en enorm likhet med knäna som sitter på 150kg´s tjejen...
    Börjar förstå varför systrarna funderar på att anmäla henne till biggest looser..

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans