• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Jaaa! Ett tantparti! Det måste bara bli Hur Bra Som Helst.

Bruttan: förstår att du är stolt över kloka I. Jag känner mig också lite stolt över henne.
    Tänkte häromdagen på det Flamman skrev om lilla T också: det finns hopp för framtiden.

Åh, choklad... Någon frågade mig om jag hade någon bisarr matvana nu under graviditeten. Jag svarade att det konstigaste hittills var att jag inte tyckte om choklad. Fast nu är det gott igen.

Andbeyond: ja, så kan saker slumpvis utveckla sig.

Heloise: stackars H. Hoppas de hittar en lösning på det där. Inte alls bra tendenser att hennes sambo vill göra henne mindre. Fram tills lösningen förtjänar han mycket riktigt stryk.

Villemoa: klart man måste lyssna på kroppen.

Blommis: härligt med sådan grannsamverkan. Visst har du varit produktiv idag.

Här innan middagen fick jag plötsligt något som påminner om panik över att sitta i mina slappa myskläder och ville genast byta till jeans och måla ögonfransarna. Det är ett friskhetstecken, så jag tänkte testa att jobba imorgon. Men det bestämmer jag definitivt vid frukosten.

• Daa

Så svårt det är att bemöta dessa facebook-kommentarer som utgörs av sarkasmer och antydningar. Man anar sig till en åsikt som inte kan stå oemotsagd, men ändå går det inte att angripa rätt på för personen ifråga har inte klart uttryckt åsikten.

Anar mig till att SD:s martyrskap håller på att växa sig starkt... Måste därför gräla lite med någon som står mig nära.

• passionsblomman

Daa, jag tror att vi alla har några sådana gräl/samtal/diskussioner framför oss, ifall vi vill  vara med och väcka andra tankar.

Skönt att friskheten håller på att köra ut sjukheten i kroppen!

Nu har jag Svensk fläskfilé med kantareller i gräddsås, färsk timjan och lite ost på toppen inslängt i ugnen. Potatisen är strax klar så då slår jag väl på broccolin också nu då.

Tänk, jag tror jag har en liten skvätt vin kvar i boxen från  när alla BT-tjejerna var här...

• Daa

Ja, det är väl så. Jag är bara inte så bra på att gräla... Fast när man tar det över nätet kan man ju först skriva av sig sina arga kommentarer, radera dem och sedan försöka knåpa ihop något konstruktivt. Så ni har middag på gång nu? Det låter gott.

• Daa

Just nu försvåras fb-diskussionen av följande: maken säger att han bara vill skriva ett meddelande. Snällt loggar jag ut så att han kan logga in istället. Han påbörjar sitt meddelande när hans telefon ringer. Det var ett tag sedan detta hände och han pratar fortfarande i telefon. Så kan det bli. *intresseklubben antecknar*

• Norrskensflamman

Hej hej! har suttit fast i kurser två dagar och nu är högarna på skrivbordet ENORMA
    Har skummat igenom tråden,men har glömt vad jag skulle kommentera. Förutom två saker: Ingis: Förfärligt med syrran och idiotmaken. Hoppas de spärrar in honom. Det där verkar vara ett sista desperat försök att få henne att ändra sig. Förhoppningsvis ger han upp snart. Och bra att andra än hon nu fått se hur det är, farbror Blå t ex. Min hotade också att ta livet av sig, t o m iscensatte ett självmord när han visste att jag var på G att hämta mina kläder från huset. Det var fruktansvärt. Tur som var hade jag folk med mig. Skickar massor med styrkekramar till dig och din syster. Hoppas hon och barnen får lugn och ro snart.
    Och härligt att höra att du och maken är back on track igen

Bruttan: Härliga, duktiga stora I som tar debatten och inte låter sig tystas ned ang en så viktig sak!

Här är full rulle med barndans, street dance och idag börjar barnkören. Puh, jag tycker jag hinner ingenting annat än att flänga runt och så sitta på kurs förstås :-S

Kram till alla!

• Soldemor

Vi hade personalfest igår, en sådan där "obligatorisk". Var inte hemma förrän efter 23, då jag normalt brukar sussa gott redan. Är totalzombie idag. Zzz....

• Norrskensflamman

Var kan man anmäla sig som medlem i tantpartiet

Måste börja spana efter bruna handväskor med blommor i alla färeger och diamantspänne. Blir en utmaning. Just nu har jag en vit i skinn och vita skinnrosor och strasspärlor. Hemma har jag svarta med nitar och metallspännen.

Idag börjar barnkören och jag ska passa på att ta en prommis i mina MBT:isar medan tjejerna är där. Otroligt vad mycket piggare man känner sig efter en promenad i rask takt i friska luften! Jag gjorde det i måndags när K var på barndansen. 40 min var tillräckligt för att ge mig massor med ny energi. Jag var som en zombie innan och ville bara sooooova

Daa, maken har lite frågor till dig, som jag inte vet om du kan hjälpa mig med men jag lovade att fråga dig ändå, så jag inboxar!

• Heloise

Jag funderar också på att köpa sådana dära MBT'isar som ni alla studsar runt i

Har för första gången på typ 3 år haft ett lugnt, sansat, produktivt samtal med min pappa om husethelvetet. Där vi pratade om mäklare, vikten av att inte ljuga( gäller honom) vitkten av att inte sätta på sig 40-talist gubbkepsen( han igen) och tillslut vikten av att betala tillbaka pengar man är skyldig sin gravida dotter innan hennes barn tar studenten( riktade sig återigen till pappa). Vet inte om det egetnligen vart så mkt bättre men han är med mig nu, inte tjafsar emot utan han kommer med förslag, visar nått form av engagemang.

Jag vill inte jobba idag, egentligen vill jag inte jobba alls, men det går ju inte... Är fortfarande sur över att min ena chef bara ger mig mer timmar utan att fråga, upptäckte i måndags att jag tydligen ska jobba söndag, min lediga söndag. Hon måste ju fråg amig om jag vill/kan jobba inte utgå ifrån att jag SKA jobba. Jag har ett fast schema, jag är itne timanställd, jag har haft det här schemat, samma j-kla schema i 6 ÅR! Klart att jag utgår ifrån att ajg ska få ha min alediga dagar och planerar mitt liv utifrån dem, men nej det ska jag tydligen inte alls kunna göra. Är väldigt väldigt frestad att ta min BM på orden och gå till läkaren för en sjukskrivning, jag har väldigt mkt sammandragningar och så har jag ju problem med karpaltunnel syndromet och tappar, slinter och fumlar med allt som är handrelaterat hela dagarna.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans