• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Inte hemsk mamma, omtänksam ochkärleksfull sådan däremot! Heja Bruttan! (och pussa min grodprinsessa!)

• Fjällbruttan

Åhh... att bero på att intresseklubben antecknar, här är en grej till:

Grodan blev 5 månder i söndags och firade det hela med att pluppa upp sin första tand!!

Den var vass, det upptäckte jag i måndags då hon bet mig i fingret
    Det blev ett märke!!

Grodan, Surikat och nu en barracuda... kärt barn har många namn

• Soldemor

Fjällbruttan skrev 2010-09-22 15:00:35 följande:
    Andbeyond, usch och fy vad jobbigt för dig!Jag förstår precis din malande oroskänsla, blödde ju också en del från början men det gick över sen. Klen tröst kanske, men min kusin har blött genom 3 grav och alla gick bra. Kramar om extra.Ninnis, kramar extra till dig med, tycker du är otrolig som ens orkar vara in hit!Men jag blir glad varje gång jag ser snobben Soldemor, zoombin kan komma och umgås med Grodan Hon är mest ett lallande fån just nu.  

Jaa, så mysigt det hade varit, jag och Grodan. Men istället skall jag umgås med 14 andra zombier (läs: Konfirmander) i två timmar. Hade tänkt att åka på step ikväll, men håller på och omvärderar det just nu, trött så det snurrar och det är typ 4 mil till Lund härifrån och sedan dryga milen hem efteråt. Finns det inte bilar med autopilot, så man kan säga vart den skall köra och sedan fälla sätet bakåt och sooomna...

• Fjällbruttan

Soldemor skrev 2010-09-22 15:02:02 följande:
    Inte hemsk mamma, omtänksam ochkärleksfull sådan däremot! Heja Bruttan! (och pussa min grodprinsessa!)

Tack

Ska pussa henne när hon kommer in, maken har henne och lilla Vild med sig ute idag så jag får vila, skööööönt!
    Hon dyker bara upp när det är matdags, vilket i och för sig är ganska ofta

• Fjällbruttan

passionsblomman skrev 2010-09-22 15:15:33 följande:
    Har ni sett vad de visar på Tv4 ikväll?www.tv.nu/p/10092222402340tv4--pApropå hål att stoppa pengar i.

Jösses....dubbeljösses tom.!!!

Världen är bra konstig ibland!

• Fjällbruttan

I det här huset ska förresten stora I laga mat idag, det blir torsk med äggsås, ny rätt att lära sig Kul med barn som vill laga mat! Hon ska ändå ut med hästen en sväng så då kan hon lika gäran handla mjölk och potatis, kul att skicka ungen på affären med hästen

• Fjällbruttan

Jag spammar vidare... det märks väl inte att jag är barnfri just nu??

Det blir ingen foderhäst för oss i vinter... det har löst sig ännu bättre!!

Stora I rider ju makens kusins häst (som är stoooor, tycker jag) och han får ett rart envist litet gotlandsruss som är fet som en tunna och älskar barn som kompis
    Ett russ som mellan M kan pyssla om och som lilla Vild kan få åka efter (hon ska köras)

Sen har stora I´s ena kompis börjat gymnasiet, och hennes häst behöver ridas, så hon kommer att rida den också. Så våra kostnader i vinter blir att skjutsa stora I till kompisens stall (där jag gärna umgås med mamman medans hon rider) och så en vinterjacka, bra deal för oss

• Norrskensflamman

Fjällbruttan: TACK för konkreta tips ang barn och Internet. vi har datorn öppet, precis i mitten av huset, så jag både ser och hör när ungarna är på nätet. Det är bra tycker jag. Maken och T pratar om att hon skulle få en engen dator, men det vill inte jag... Då mister ju jag, mamma kontrollfreak, kontrollen!
    Jag ska ta ett snack med T när det blir mer tjat om chattande. Än så länge lyssnar hon mest på musik och spelar enkla spel på Bolibompa. Medan jag övervakar diskret.
    Vad är det för barnsäkerhetsprogram/spärrar? Hur funkar de

Så bra deal med hästarna Låter mysigt. Det löste sig ju jättebra, utan att ta en häst på foder!

Grattis i efterskott lilla Grodan, 5 månader *nynnar Maya Piraya* Första tanden Bits hon ännu när du ammar?

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans