• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • passionsblomman

Fru Bygg skrev 2010-09-17 11:41:02 följande:
    Då tycker jag att vi bokar in en lååååånnnnggg kurs. Det tar ju säkert flera veckor att "lära" mig säga ifrån. Kan bli mycket god mat, drinkar mm under den tiden!

Taget!

• Norrskensflamman

Hej alla! Jag ruschar in här på lunchbrejket. Sitter i kurs/utbildning/ med en konsult hela dagen så jag har skummat igenom lite här på lunchen. Hinner inte skriva så mycket annat än KRAAAAM till alla som vill och behöver.

Jag vet hur jag ska rösta i kommun o landsting. Två olika partier där. Sedan tvekar jag fortfarande lite inför riksdagsvalet. Antingen ett tredje parti eller samma som i landstingsvalet. Dock vet jag vilket "block" det blir.

Bye, bye, försöker kika in i kväll!

• Aleta

Hör ni, de sa på radion att man kan ändra sig fastän man har röstat i förväg. Det hade jag ingen aaaaning om. Inte för att jag vill, men tänk vad bra vi  har det som förutom demokratin även har rätt att vela!

• Norrskensflamman

Hej, hej! Här var det stiltje *ser mig omkring* Inga gröna pluppar?!

Vilken hektiskt dag jag haft på jobbet. Mor o far fick rycka ut och plocka hem K från dagge och sedan utfodra kidsen, för vår intensivutbildning på nya affärssystemet drog ut på tiden

Nu är jag helt slut.

Men igår hade jag en skön kväll! En kvinna som jobbar på "godset" där jag jobbar, hennes dotter har gått på samma dagis som mina ungar, och går nu en klass över T på samma skola. De sjunger i kör tillsammans och, ja de känner varann rätt väl. Hon ringde iaf på e.m och frågade om de fick ta med sig T hem. Visst Sen ringde hon och sa att de hade jättemycket köttgryta o ris och att jag o K kunde väl komma och äta med dem också, "så slipper du stå och laga mat till bara dig o K, det är ju så trist" De har precis flyttat till ett hus i stan, så jag o K drog dit. Vi hade jättetrevlig och stannade en god stund. SEdan kom vi hem, gjorde ry-läxan, duschade, kröp ned under täcket kollade Idol och sen skulle jag se valdebatt, men när de började käbbla och prata i mun på varann då somnade jag!

VAknade 2 på natten och släckte och somnade om Hur skönt som helst och precis vad jag behövde. Annars hade jag inte fixat utbildningen idag. Har legat fetminus på sömnkontot. Nu ska jag kolla debatt ikväll och sen ska jag sova vidare. För imorgon blir det städa av.

• Norrskensflamman

MBT-skorna är supersköna ju!!! Men inte känner jag nån träningsvärk eller att de skulle ta extra bra på några muskler. Jag är en sån som går tungt, smäller i hälarna och går lite på utsidan av fötterna. BRukar få ont i hälarna lätt. Nu har jag inte promenerat så långt med MBT:isarna, men jag tror de kommer vara jättesköna för mig just vid prommisar

Och priset var ju tydligen bra. Hade dessutom hundra spänn i innestående bonus så jag betalade 1395. Länge sen jag unnade mig SÅ dyra skor, men jag tror det var värt det. Hoppas i alla fall.

Nu ska jag rota runt i kylen lite. Söka nåt ätbart och drickbart. Ska nog dricka nåt starkt, för jag FRYSER!!

• Daa

Fru Bygg: himla trist med sådana attityder från gubbarna!
    Kursen hos Blommis låter toppen, tycker jag.

Bruttan: Och vilken fin liten kompis. Det kan inte vara lätt att vara liten, när man har så mycket mage att ha ont i.

Flamman: tufft med så intensiva dagar. Ha en fin kväll. Kram.

Jag har inte helt och fullt bestämt mig för hur jag ska rösta. Det lutar åt att det kan bli tre olika partier.

Vet inte om min dag på soffan har gjort att jag känner mig bättre alls, men tvillingarna verkar tycka att det har varit mysigt, för det har småsparkats och duttats därinne större delen av dagen.

Som mest inne i min deckare och som mest nedgosad i mina kuddar hörde jag hur det ringde på dörren. Bestämde mig för att jag inte orkade och inte ville visa mig såhär, så jag låg kvar. Efter någon minut, kanske 2-3, ringde det igen. Tyckte det var märkligt, men hasade mig ner och öppnade dörren. "Oj, vad du skräms" blev den spontana kommentaren från främlingen på farstubron. De undrade om vårt släp var till salu, vilket det inte är eller kommer att bli. Tyckte fortfarande att det var märkligt att de stannat så länge efter första ringsignalen.
    Maken kom hem en stund senare. Han hade mött dem när de fort körde ut från vår gård, men de hade inte tagit någon notis om honom fast de såg att han svängde in. Det tyckte han var konstigt.
    När vi lade ihop våra intryck började jag undra om de velat försäkra sig om att ingen var hemma och det var därför de stannat så länge fast jag inte öppnade. Jag borde kanske låta bli att undra vad deras planer hade varit ifall de kommit fram till att ingen var hemma.

• Heloise

Nu måste jag bara få gnälla av mig!
    För 5 min sen ringer Panzer till jobbet och säger att ajg kan inte komma till O'Learys för ajg får inte plats, det är helt fullt, Han har varit där i 45 jävla minuter och vetat att det inte finns nån stol. Nog för att jag är fet men så jävla fet är jag INTE! Så jag kan väl gå till nån eller ringa nån eller nått, ja men verkligen det löser jag på 15 min, idiot! N'ä sa jag då åker jag hem, men det kan du inte säger han. för du ska ju köra hem mig och M. Men va fan de får väl ta bussen hem, nä det går tydligen itne, då sa jag att jag kan ta bussen hem, nä det går inte heller, för Panzer har tagit en öl. Så kortfattat, han vill att jag ska sitta i stan vart som helst med vem som helst och göra vad fan som helst tills HAN behagar vara redo att åka hem. Jo men tjen vem fan tror han att han gifte sig med, taxi stor och liten?

Så jag och Jullan tar bilen hem, köper lite kina på vägen och ser en tjejfilm. I nuläget skiter jag i om Panzer så ålar hem!

• Heloise

Och nä jag har inte alls fått ett anfall av gravidhormoner

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans