• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Ninnis: undrar också hur det är... Fler kramar och tankar till dig och familjen.

Villemoa: det verkar som att vi kommer fram till hotellet vid 20-tiden den 28, alltså en tisdag. Kursen är dagen därpå och taxin plockar upp oss tio minuter efter kursslut. Det blir tight, men teoretiskt sett skulle man ju kunna hinna fika någon timme där på tisdagkvällen. Är du lika kvällstrött som jag?

Andbeyond: så irriterande och onödigt med blödningen. Ja, bebben mår bra, men ändå...

Flamman: kör på ännu en sovarkväll. Det gör gott.
    Vad jag har gjort för ont... Vet inte riktigt, men några jag arbetar med ibland konspirerade mot mig och chefen hakade på. De vill ha med mig till Fjollträsk den där dagen. Bakom deras rygg sade chefen att jag förstås gör som jag vill. Det blir nog intressant. Hoppas bara att det inte sammanfaller med en dålig dag.

Bruttan: berättade för maken att hans kompis Grodan är född till Highway to hell och han blev lite imponerad, men tror inte att Grodan anser honom vara hennes kompis. Än en gång återupplevde vi stunden när jag höll Grodan kvällen efter hennes dop: hon hade ont i magen och var lite gnällig så jag vyssjade henne enligt Bruttans instruktioner. När gullegrodan verkade somna slutade jag, bara för att en mycket liten stund senare se rakt in i hennes misstänksamma ögon. Hur vågar du sluta vagga?! tycktes blicken säga. Sedan fick hon syn på maken och blängde på honom. Den minen... Skepsismen personifierad. Vad tusan är det här? Vem är det där? Ska jag behöva acceptera det här? Nej, det tänker jag inte göra! Buäääääh... Det såg för roligt ut och fortfarande får det oss att le. Efter en stund blev kom hennes pappa och räddade henne från de där otäcka människorna. *hjärtar lilla Grodan*

• Daa

Aleta: hurra!

Heloise: Var lagom duktig och lyssna på Julle och fogarna. Hälsa och gratta Panzer.

Tack för receptet, det ska jag testa. Hur länge håller sig krämen?

• Heloise

Daa: ett par dagar, blir ungefär 4-5 portioner om man äter till frulle/mellis.

• Villemoa

Andbeyond: ja, verkligen hemskt med blödningarna! Jag gör som Heloise och tittar efter blod på pappret fast det här heller inte kommit en droppe på 31 veckor.
    Visste inte att du bodde i Sthlm!! Jag bor söder om stan, du?

Daa: OM jag är kvällstrött! Vad synd att ni kommer så sent på tisdagen och åker direkt på onsdagen. Teoretiskt skulle det funka men praktiskt så brukar jag ligga under täcket i sängen med Moa snusandes bredvid mig och kolla Idol just den tiden du landar på hotellet Men vet du, jag inboxar mitt mobilnummer utifall att.

Heloise: hälsa Panzer och gratta så mycket på födelsedagen! Det låter onekligen som du har mycket att stå i idag, du lyssnar väl på Jullan och kroppen om den säger stopp?!? Lite skit här och var kan nog familjen stå ut med.
    Plommonkrämen låter jättegott!

Flamman: kör på sovarkväll ikväll du också! I älskar sovarkvällar

Aleta: hurra, hurra

Idag är Moa ledig från dagis. C skulle på ett jobb långtbortistan så Moa och jag passar på att hälsa på mina föräldrar som bor på vägen till långtbortistan Vi kom redan igår kväll och så funderar vi på att stanna nån dag till. C åker hem till Sthlm ikväll igen för att jobba imorgon och så kommer han hit igen på eftermiddagen. Då kan vi åka hem på lördag istället. Bara win-win-situation för alla parter inblandade

• Daa

Det låter fint.

Heloise skrev 2010-09-16 12:01:41 följande:
    Daa: ett par dagar, blir ungefär 4-5 portioner om man äter till frulle/mellis.

• Daa

Villemoa: vi kan ju höras. Det vore ju riktigt roligt att ses. Vi kan kolla idol på mitt hotellrum om inte annat? Sitta och gäspa och klippa med ögonlocken. Sedan får din make komma och hämta dig.

Kul att hälsa på föräldrarna. Bor de långt borta från er då?

• Heloise

Ja jag rekomenderar det verkligen, speciellt när man måste ta till järntabletterna Krämen blir mer lite söt/syrlig än så där köpesliskig. Ska koka äppelkräm till mormor och morfar också, och så ska jag försöka hinna med att göra en sats köttfärssås till dem. Mormor har ju lagt ner det där med matlagningen totalt och morfar kan i sann gammal gubbe-anda inte laga mat. Dessutom är han både mjölk och glutenintolerant...

Jag blir alldeles matt när jag kommer hem till dem och kollar i kylen, där det finns tyo soya och mjölk(en bra dag)! Alltså jag tänker inte stå på sidan medans de svälter ihjäl för att de är för dumma för att fatta att de måste äta iaf en ggr om dagen!

• Heloise

Och ja då jag lyssnar på Jullan, hon är just nu upptagen med att rocka loss till MUSE, har ni inte upptäckt dem än så är det på tiden jag är alldeles superkär i Muse, jag har varit på många konserter men inget band/ artist har någonsin fått mig så lyrisk som Muse, sanslöst läckert, underbar kreativ musik och snygga brittpop killar, kan inte bli bättre

• andbeyond

Villemoa: Bor västerort, grönalinjen :)

Men.. om det är en liten IRL-träff á la gravida kvinnor halvsomnar till idol här i stockholm. Får man vara med då?

• Heloise
    andbeyond skrev 2010-09-16 12:26:59 följande:
    Villemoa: Bor västerort, grönalinjen :) Men.. om det är en liten IRL-träff á la gravida kvinnor halvsomnar till idol här i stockholm. Får man vara med då?  
    Dammit jag vill också vara med fast jag har iofs 2 fel 1: Jag tittar inte på idol och 2: jag är inte speciellt kvällstrött Ja och så fel 3 då, jag är inte i Sthlm den 29, utan den 30e september
Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans