• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Så till en stilla bekännelse...

Hrrrmmm... harkel... ehhh

Grodan är född till HIGHWAY TO HELL (nästan i alla fall, gubben stängde av sista 4 minuterna)

Ha med blandat lugn och rockigare musik.. är lite olika tycker jag vad man vill höra ibland

Gudrun Abascal Rules!! Läs den NU!!!! OMGÅENDE!! För den är inte alls läskig!

Och andning, JA JA JA!!! Ladda hem Signekursen om ni inte får lära er på föräldrakursen, för ju mer du lyckas syresätta dig så kan du parera smärta bättre!
    Och det har funkat bra med fyra barn

TENS tycker jag du ska prova omg, har funkat jättebra för mig mot foglossning, och sen på förlossningen, akupunktur var bra också, och lustgaaaaaaaaaassssssssss
    EDA gick åt h-vete, tyvärr, är sammanvuxen i några ryggkotor, tror ni jag blev snopen

Nu ska jag bada Grodan som är kräkig... och potatisgeggig.. vi har börjat med smakisar

• Villemoa

Daa: jag skulle jättegärna vilja träffas om det finns möjlighet!! Du kan väl inboxa mig när du vet vilken dag det gäller. Min man har redan erbjudit sig att jobba hemifrån så han kan ta Moa hon går ju bara på dagis till 14 tis-tor så det går fortare för mig att ta mig till stan själv. Hur många dagar är du i stan på kurs? Jag har BM inbokat den 30:e kl.11.

• Norrskensflamman

Ninnis; skickar många tankar och kramar till dig och din familj. Hoppas mormor klarar sig igenom detta!

Daa: Va inni... Fjollträsk?! VAD har du gjort för ont för att bli skicka dit?! *duckar för Villemoas föremål som förmodligen kommer flygandes genom cyberspace, åt mitt håll*

Sorry! Kunde inte låta bli

Ikväl MÅSTE jag gå och sova i tid. Men jag har så svårt att sova när det är höst, och mörkt och blåser och regnar och det knakar och låter överallt och... och .... och... ja, ni vet!

Tomt är det i sängen också. Flickorna ville sova i sina egna sängar ! Hoppas någon av dem kommer vandrandes lite senare till mig. Lilla K gör det fortfarande ganska ofta.

• Villemoa

Flamman: äh jag kan tycka att många fjollträskare är jäkligt dryga och otrevliga!! Men, det finns många härliga också. Är ju själv inte härifrån från början. Stockholmare är i mitt tycke svala människor, de har väl storstadshybris

• Villemoa

Tycker heller inte om att sova själv när det blåser, regnar, knakar och allt det där. Du kanske kan sova med en lampa tänd? Flickorna tassar säkert in ska du se

• andbeyond

Villemoa: Det är inte många av oss Stockholmare som faktiskt ÄR Stockholmare "egentligen". Har bott här i 10 år men när någon frågar var jag är ifrån så säger jag ändå Sundsvall. Om 6 år har jag bott lika länge i Sthlm som i Sundsvall... vad ska jag då säga tro?

• andbeyond

*Noterar Gudrun Abascal*

KRAMAR till Ninnis! Tänker på dig!

Här blöder jag igen, det är ju roligt - verkligen. Så att man känner sig riktigt lugn och lycklig.. eller.. ja. Vet ju att bebben mår bra, men ändå. Att det ska blöda så fort jag nyser känns lite frustrerande Borde vara slut på ytliga blodkärl som kan gå sönder kan man tycka.

• Norrskensflamman

andbeyond skrev 2010-09-16 09:51:50 följande:
    Villemoa: Det är inte många av oss Stockholmare som faktiskt ÄR Stockholmare "egentligen". Har bott här i 10 år men när någon frågar var jag är ifrån så säger jag ändå Sundsvall. Om 6 år har jag bott lika länge i Sthlm som i Sundsvall... vad ska jag då säga tro?

Jag skulle säga att jag är från Sundsvall Ev. med tillägget "men bor i Stockholm"

Vad trist att du ska hålla på och blöda hela tiden. Jobbigt, jobbigt!

Ninnis, hur är det? *orolig*

Igår hade jag en riktig sovarkväll; somnade medans ungarna såg nåt barnprogram. Vaknade, såg Idol, nattade kidsen, gick och la mig för att se Utfrågningen på TV4, somnade och sov till 02:20 !
    Alla lysen tända i hela kåken och tv:n på.
    Jag gick runt och släckt, borstade tänderna och gick o la mig igen. Jag orkade inte ens vara rädd i mörkret och stormen.

Vaknade 5:30 och kände att jag kunde gärna ha fortsatt att sova!

Ska ta en sovarkväll ikväll också tror jag. Har en hel del att sova ikapp känns det som och imorgon är det en lång o jobbig dag på jobbet med utbildning.

• Heloise

Andbeyond: jobbigt med blödningarna, men så länge bebben mår bra så är det ju ingen fara, även om jag förstår att det är jobbigt( jag kollar hysteriskt toapappret varje gång jag torkat mig efter minsta lilla blodspår, och då har jag inte blött en droppe på 27 veckor)

Flamman: Härkigt med en sovkväll!

Idag är det Panzers födelsedag och jag har varit duktigt eller jag planerar att vara duktig på min lediga dag, först upp med tuppen och lra Panzer till jobbet. Sen handla på kvantum, sen hem och nu ska jag vika tvätt, tvätta sängkläder, diska, sammsuga, torka golven och plocka undan. Sen ska jag göra gulaschsoppa till 10pers( Pazners familj firar varje liten födelsedag som om det vore en jämn födelsedag) och göra plommonkräm.

Plommonkräm rekomenderar jag till alla gravida som har lite kinkigt med magen, dels är det jättegott, lätt att äta och sätter lagom fart på magen!

Plomonkräm

500gr Plommon( urkänade och bitade med skalet på)

4dl vatten

1dl socker

1 kanelstång

3msk potatismjöl utrört i vatten

Koka upp vatten, socker, kanel, ha i plommonbitarna och koka på svag värme i ca 15 min, ta av plattan och vispa ner potatismjölet i en tunn stråle, ge krämen ett snabbt uppkok och strö lite socker på ytan för att slippa snuskigt krämskinn!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans