• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru Bygg

*vinkar tillbaka till Ingis!*
    Hur går det på jobb?

• ingenjörsbruden

Andbeyond: tycker det verkar väldigt läskigt med blödning för så lite.....skönt att allt är ok inne i magen!

Fru Bygg: Klart det är ok med cheesecake!

Sovkvällar är ett måste tycker jag!

BT-träff i fjollträsk låter mysigt....om än lite farligt....det smittar inte med fjoll-baciller va? ...*hihihihi*

Heloise: Var rädd om dig! Plommonkräm låter gott! Jobbigt när kalsas blir ett måste....

Nu hinner jag inte mer.....f----------n!!!

• ingenjörsbruden

Fru Bygg skrev 2010-09-16 15:53:10 följande:
    *vinkar tillbaka till Ingis!*Hur går det på jobb?

STRÅLANDE!!! Alldeles för mkt att göra.....hoppas det visar sig på löneöversynen om ett par månader.....ska gå lite kurser nu är det tänkt....entreprenadjuridik, ska bli KA o BAS-P nästa år är det tänkt!
    Känns superkul....hoppas bara att jag inte känner att jag itne hinner med busan bara.....*lite orolig*
    Men maken har alltid sagt att jag ska göra karriär o han va hemma!
    Nåja....måste kuta.....

• Heloise

Usch nu är jag jättetrött och måste sätta mig och vila, fan att kroppen inte hänger med. jag försökte verkligen ta det lugnt, men det verkar inte fungera. Maten är iaf klar och mannen ska dammsuga. Sen ska jag ta en dusch och klämma in mig och Jullan i nya klänningen och måla ögonen!

Gulaschsoppa med vitlöksbröd och gräddfil blir det i casa smurf, och till efterrätt köpe daimtårta

• Daa

Ingis: bra att det steget är taget. Skönt att din syster är stark. Jag tror att du har del i det, genom det stöd du varit för henne.

Heloise: Åh, så gott det lät med soppan! *kramar om*

*vinkar till Fru Bygg* Under de omständigheterna är det definitivt tillåtet att äta cheese cake mitt i veckan.

• Daa

Jaa! Kul!
    Tror framför allt att det kommer att se ganska kul ut. Ett gäng tröttisar inklämda i ett trångt hotellrum, pratsjuka nåt fruktansvärt, men för sömniga för att koordinera ihop munnen till begripliga ljud.
    Och så Idol på det.  

Heloise: jag följer inte heller idol. Det var mest för att locka in Villemoa till stan. Jag antar att det enda kriteriet som behövs är att man vid rätt tidpunkt befinner sig lämpligt till rent geografiskt.

andbeyond skrev 2010-09-16 12:26:59 följande:
     Men.. om det är en liten IRL-träff á la gravida kvinnor halvsomnar till idol här i stockholm. Får man vara med då?  

• Daa

Andbeyond, förresten: mitt BT-krångel verkar bero på jobbdatorn. När jag försöker posta det första inlägget blir jag utslängd. Ändå fortsätter min plupp att lysa grönt.
    Varför det strular för Blommis vet jag inte.

*vinkar till Blommis och kramar om henne*

• Aleta

Jubel för Ingis syster! 

Fru Bygg, flytt är superjobbigt, hoppas att du orkar/hinner med att slänga lite också. 
    Jag minns en flytt när jag tillslut tog en svart sopsäck och slängde ner allt som jag inte orkade sortera. Det var inte för att slänga utan, jag tog med det och trodde att jag skulle sortera det på nästa ställe. Allt åkte bara upp i högar på nya stället. Nåja, det såg ju inbott ut på en gång.

Vad mysigt det låter med gravida kvinnor slumrande framför Idol.

Idag har vi varit i simhallen. Och bläää vad äckligt. En unge bajsade i barnbassängen! 
    Jag trodde att man var tvungen att ha sådana där blöjbadbyxor på blöjbarn, men icke! De hade sladdriga boxerliknande saker eller badbyxor i något slags mjukt tyg som töjde sig.
    Föräldern smet dessutom bara därifrån! Det var vi som upptäckte det och sa till personalen som genast stängde bassängen för rengöring i flera timmar.
    Grrr, dels så märker man väl om en unge börjar bajsa och lyfter ut den ur bassängen och dels så har man väl riktiga badbyxor för småbarn som håller kvar allt!? 
    Kanske dags för en insändare i lokaltidningen? Eftersom det är valtider så får man väl efterfråga vilket parti som har i sitt program att införa krav på blöjbadbyxor.

• Villemoa

Ingis: BRA att papprena är påskrivna! Vilken stark syrra du har! Tror som Daa att du har väldigt stor del i den styrkan. Skickar över en massa styrkekramar så ni har så det räcker och blir över!

Fru Bygg: cheesecake får man lov att äta under sådana premisser (och många, många andra)
    Jag tror Moa förstår vad det innebär med syskon. En av grannungarna fick en lillasyster i juli och när vi träffade henne sa vi till Moa att så ser en lillasyster ut. Sen har vi köpt en bok som heter "Äntligen syskon" som vi läser mycket i. Häromdagen sa Moa "Jag väntar på att lillasyster ska komma ut"

Daa: jag BEHÖVER ju inte se Idol, jag överlever. Dessutom kan jag ju spela in och se i efterhand. Funderar på om jag ska fixa nåt gott fika till träffen, är du allergisk mot något? Är du det Andbeyond?
    Det lär ju inte vara något problem att känna igen varandra när vi kommer till hotellet; tre tjejer med magar Jag är aldrig för trött för att prata, jag lär nog prata hål i öronen på er

Aleta: pardon my French men FY FAN vad äckligt med bajs i bassängen och vad är det för jävla föräldrar som inte sätter på ungen en badblöja eller tätförslutande badbyxor?!?!? Fy vad lågt att bara smita därifrån utan att säga till! *muttrar*

Heloise: Gulaschsoppa som är så gott! Vi bjöd på det när Moa fyllde 2 i våras och det gick hem. Det bästa är att man kan förbereda dagen innan och så bara värma på sen. Vad sa Panzer om sin present?

• Daa

Ynklig idag. Igår morse när jag vaknade kände jag att förkylningen kommit tillbaka, men jag trodde inte att det skulle gå utför såhär snabbt. Någon gång inatt, när jag inte kunde sova för att det gjorde ont i halsen, bestämde jag mig för att det blir soffan idag.
    Så kan det vara.
    Födelsedagspresent-deckarna kommer väl till pass.

Hoppas ni får en fin fredag.

*Och så extra många tankar och kramar till Ninnis och hennes familj*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans