• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fru sy

passionsblomman skrev 2010-09-23 10:57:45 följande:
    Förresten fick sambon inget jobb.

Trist att det blev så Blomman! Vi får hoppas att det dyker upp någon ny möjlighet snart...

• Ninnnis

passionsblomman skrev 2010-09-23 10:57:45 följande:
    Förresten fick sambon inget jobb.

Va?! Fick han någon förklang till varför?

• Daa

Blommis: åh nej, så synd med jobbet.
    Och vilka trista nyheter om skolan! Föräldramöte ikväll. *håller tummarna för bra och givande diskussioner*

Ninnis: sannerligen dags för härliga nyheter i er släkt! *kramar om*

Bruttan: vi kommer gärna och hälsar på er igen.

Lanovia: hej på dig! *skickar massa kramar*

Aleta: det var en bra frukostföreläsning, så du behöver inte be om förlåtelse. Den där kursen låter som en bra idé.

• Daa

Åh, hoppsan!
    Jo, så var det ju. Fastän hon brukar vara nyfiken brydde hon sig inte om att fråga vem du är, för hon tog förgivet att du är en släkting till mig.

Norrskensflamman skrev 2010-09-22 19:52:09 följande:
    Daa: Smickrare där Du är så himla snäll ♥. Du är själv en riktig sockertopp Men visst var det så att din kollega tyckte vi var lika?!  

• Daa

Ååååh... Fina gullvovven.

Ninnnis skrev 2010-09-23 08:58:28 följande:
    Gullvovven verkar ha fått en flickvän på dagis... De delade box igår och lekte ihop hela dagen både ute och inne. Sedan somnade de i varandras korgar

• Hvidbrud

Har sett dokumentären tidigare och fasat mig över hur kvinnor kan välja att utsätta sug själv för könssympning på det sättet! Hur läkare kan genomföra det och hur samhällets sexualisering av kvinnan kan vara så statk. Och värre verkar det bli. ( skulle inte vara så konstigt om motreakrionen, som ju alltid kommer skulle vara att dölja sin kvinlighet helt... Tänk dessa stackars småtjejer som redan på dagis ska gå i tajta kläder och korta kjolar och sminka sig och blir pumpade med swxualiserande bilder överallt, tv, reklamer, filmer, overallt visas det hur en kvinna ska vara, med lystfyld blick och lätt särade läppar... De lär sig snabbt som attan hur de ska spela på det. Min poäng är att tror no inte att de skulle tycka att det var befriande att vara fri från hela denna sexcirkusen när de blir stora. Att kunna välja fritt att säga, nej, nu är det sluttittat på mitt legme! Bara en tanke)(och kanske lite provokerande i dessa sd- dagar..) förresten kan jag rekomendera brasiliansk, för egen njutning...

• passionsblomman

Ninnis:

"ja nä, jag har fullt redan nu, men vill du stå kvar i vår ansökningsbank, för vi har ju en del omsättning på personal här"

De påpekade också att han ju tyvärr hade en månads uppsägningstid, vilket han dementerade, eftersom han som behovsanställd inte har ngn uppsägningstid alls, men han är säker på att hans chef sagt till dem att han har det. (hon finns ju på plats på stället om man säger så. Och förresten så skulle ingen som träffat henne bli förvånad ifall hon skulle lyckats klämma ur sig "och ni vet väl att han nyss var föremål för polisutredning va?")

Tja, en dag med endast positiva nyheter och input so far. Nåja, solen skiner iallafall.

• Hvidbrud

Kommer inte ihåg om det var i samm dokumentär, eller en annan, där en kvinna som var beredd på att göra en skönhetsoperation i muttan, träffade en konstnär som hade ett fittprojekt körande. Han gjorde gipsavgjutningar på alla möjliga kvinnor och gjorde en utstälni g med dem. Kvinnan i fråga, ställde upp på en avgjutning och när hon fi k se sin egen i ett annat perspektiv avlyste hon alla planer på ingrepp och tyckte att hon var fin! (ett sånt jobb att ha va?!)

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans