• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Nu ska jag äta frukost/lunch och hoppas att mjölken inte skär sig när jag öppnar kylskåpsdörren eftersom jag är så jäkla sur...

Var skönt att vräka ur sig lite...

F-låt!

• Daa

Aleta: Så klart att er lille pojke ska finnas hos er. *torkar tårar* Många kramar till er.

• Daa

Flamman: du skriver både roligt och fint om din muffla. Jag vill också ha en relation med min och kalla den "hon" istället för "den"
    Hoppas du hittar dina recept.

Hvidis: hur har det gått att vara boss?

Åh, Ninnis: njut av solen och den lugna (?) tillvaron.

Bruttan: besvärlig karl, svärfar. Att bara stövla in och ta förgivet en massa saker och sedan skuldbelägga dig när det inte fungerar som han vill. *morrar*

Jag köpte min menskopp här: http://menskoppen.se/
    Det kan vara lite besvärligt innan man lärt sig, men oj, så mycket fräschare det känns än binda och tampong.

Blommis: åh, så fint det låter med lampetterna.  Var har ni satt upp dem någonstans?

Jag känner mig gnällig och ynklig. Trots en god natts sömn är jag slut och förstås täppt i näsan fortfarande. Det är så mycket som jag känner att jag borde göra och måste göra och skulle vilja göra (vi har en fantastisk höstdag här, varför i hela friden är jag inomhus?), men jag tycks inte kunna resa mig ur soffan. Som tur är kommer små tröstbuffar inifrån magen lite då och då. *hjärtar*

• Fjällbruttan

Daa, hmmm... tycker det låter som ett solklart fall av:

Gåutisolenochsättdigiensolstolmedenvarmfiltöverknänaochnågotgottattätaochdricka!!

Tror att det är precis vad du och småb:na behöver

Tack för tipset om menskopp, ska kolla bums!

Och tack för att du förstår vad jag menar när det gäller svärfar, bara att nån fattar gör att livet känns enklare!

Kram

• passionsblomman

Daa, jag har satt dem på väggen i salen som vetter ut mot hallen så att säga. Där vi småningom också vill ha en skänk. Just nu står gungstolen där, mittemot kakelugnen.
    Det innebär att när man sitter med ryggen mot fönstret så ser man lampetterna istället för bara ett kalt hörn utan någon ljuspunkt alls, och elden i kakelugnen.
    Det där med ljus i ett rum är väldigt viktigt.

En vacker dag vore det coolt om man hade kunnat dra om all el i hela huset, fixa uttag där man själv vill ha dem och i tillräckligt antal, och sedan gå loss med stämningsbelysningar för allt vad tygen håller.

VARFÖR ringer aldrig den där postkodmiljonären?

• Hvidbrud

Hej! Daa: det kör på bra. Idag är det lugnt men igår rök det ur mina öron. Logistik logistik. Har lite kärvigt hemma just nu så jag ligger lite lågt. Kram på er alla gulltanter!

• Fjällbruttan

Åh vad vackert det måste vara med lampetterna på den väggen!
    Tänker på hur mysigt det var att sitta där med Grodan och amma

Postkodmiljonären borde ha hittat ditt nummer för länge sen!!  

• Fjällbruttan

Hvidbrud skrev 2010-09-26 12:19:31 följande: Idag är det lugnt men igår rök det ur mina öron. Logistik logistik. Har lite kärvigt hemma just nu så jag ligger lite lågt. Kram på er alla gulltanter!

Kramar tillbaka och hoppas det ljusnar på kärvfronten!

• Soldemor

Aleta skrev 2010-09-24 18:11:57 följande:
    Vi har lite special här med förvaringen, en familjegrav typ. Tydligen så får jag hämta ut askan själv, så då skulle man ju ha kunnat ordna någon annan förvaring själv. Kyrkan kan säkert hjälpa till annars, eller vad tror du Soldemor? Han hade inte överlevt till förlossning, de inre organen blir undanträngda och kan inte utvecklas när det blir ett sådant här stopp. T ex finns det ingen plats för lungor. Tack för kramen.

Nu skulle jag kunna vara riktigt  hemsk och mocrbid och säga att du måste skynda dig och dö, men det säger jag ju naturligtivs inte! Usch! Men urnan måste, om jag inte har helt fel för mig, gravsättas inom ett år. Rätta mig om jag har fel, men tror att det är så. Men har ni famlijegrav får ju den lille vila där, i väntan på er andra.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans