• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

Hvidbrud skrev 2010-09-24 21:10:20 följande:
    Flamman: nä, vi är inte så lättskrämda här inte..! Det finns ju sånna cykelbyxor med en platta i men det kanske bara finns för män? Eller?

Finns cykelbyxor för damer också, finns välsorterade sportaffärer och cykelbutiker. Skulle inte kunna köra spinning utan, hu nej!

• Soldemor

Måste säga att jag är rätt nöjd med gårdagens utdelning...Siena tog sitt andra certifikat som vuxen, dvs nästa gång blir hn champion - och Isolde blev BIS och utsedd till årets klubbkatt! Matte nöjd? Ja som en klockarkatt som just fått grädde! Så stolt över mina tjejer. Dessutom var Solde fröken charmig solstråle hela dagen. Många tittade på henne och hon blev fotograerad. Hon visade sig verkligen från sin bästa sida. Lillbönan däremot var sur och löpte. Hon vill nog mest hem och göra sköldpaddsfärgade kartonger med svans öreon tillsammans med sin älskade IKEA-kartong.

Idag hade jag gudstjänst med två dop - och 101 pers i kyrkan! Tänk att få ha det varje söndag!
    Nu är det snart dags för musikandakt, sedan åker vi med ungdomsgruppen till LUnd och går på bio. Och i morgon är jag leeeedig....och har ett hem där dammråttorna jagar katterna, så jag vet ungefär vad jag skall göra i morgon, typ

• passionsblomman

Hvidbrud skrev 2010-09-26 12:19:31 följande:
    Hej! Daa: det kör på bra. Idag är det lugnt men igår rök det ur mina öron. Logistik logistik. Har lite kärvigt hemma just nu så jag ligger lite lågt. Kram på er alla gulltanter!

Usch Hvidis, det lät ingé kul alls. Styrkekram!

• passionsblomman

Säsongsavslutningsmatch för sonens fotbollslag. Värsta ruskvädret och iskallt. Igår var det minsann så varmt att man kunde ha bara t-shirt och solen gassade. Idag krävdes det vikingablod för att vara fotbollsförälder. Huga!

Men de spelade en fantastisk match, samarbetade helt underbart och vann dessutom.
    Detta mot ett lag där det senast var oerhört irriterat och väldigt ilsket efteråt, så nu fick de ställa skåpet.

Mycket intressant samtal med deras tränare efteråt. Han berömde vår domare, vår laganda och vårt uppförande och berättade att han den här matchen lämnat fyra killar hemma, för att de dels inte sköter sig gentemot motståndarlagen, men också uttalar sig rasisitiskt på träningarna mot egna lagmedlemmar etc. De där samtalen ni vet, som jag tror är så viktiga. De som är demokratins förutsättning och det som gör att alla dessa värdegrunder blir mer än bara fina ord på papper.

Det är andra saker än hur många mål man gör som är det stora med lagidrott. Egentligen. Idag känns det gott i hjärtat att vara en del av verksamheten.

Nu ska vi åka och hyra en massa filmer och käka på MC Donalds, precis som vädret inbjuder till.

• Aleta

Blomman, vad bra att tränaren satte ner foten så tydligt. Ju tidigare de får veta var gränserna går desto bättre.

Solde, grattis till certifikat och BIS!

Hvidis, hoppas du får ihop logisitken, kram!

Daa, du måste inte göra något alls, du gör ju något hela tiden! Din kropp jobbar som besatt med att husera småbusar och se till att de växer. Soffan är en utmärkt plats.

Ja, varför ringer de aldrig från postkoden?

Nu är det i alla fall bestämt att jag börjar jobba den 15:e november. Det blir ett mycket välkommet bidrag till hushållskassan.

Bruttan förresten, när vi var på väg in till läkaren i torsdags för att få alla svar så började jag tänka så. "Tänk om hon säger att allt var ett misstag, det var inga fel, ultraljudet visade fel" osv. osv. då vet jag inte vad jag hade gjort!

Nu var ju allt så dåligt som det var, inga nyheter utom downs.

• Heloise

Bruttan: Det är samma räkning som förut, så han har inte gjort om det. Blir ingen polisanmälan, blir så jobbiga jular för jullan då, men däremot så blir det hårda tag och inga allmosor!

Jag är lite fjollorolig, Panzer hade dragit igång och städat klädkammaren när jag kom hem ifrån jobbet, naturligtvis var jag tvungen att lägga mig, för sån är jag Iaf så blev det så att jag hjälpte till och lyckades på nått sätt gå rakt in i ett hörn när jag bar en kartong, så den åkte rakt in i sidan på magen. Gjorde skitont, och jag vart jätterädd, men det är väl ingen fara så änge man inte blöder, eller har "ont", ont har jag men mer ont i blåmärket som blev, än ont i gravidmagen.

Nu ska vi in till stan och äta på en mellanöstern restaurang, liten belöning efter att vi båda slängt massor. Jag har slängt ALLA mina papper ifrån skolan( senaste 5 åren). Tänk att man har kunnat allt det där en gång

• Heloise

Jag menar inte att vara ego men jag är helt slut, får återkomma med feedback på både sviniga svärfäder och bra tränare!

• Norrskensflamman

Vet ni, man borde skriva in i grundlagen att det är förbjudet att inte skriva ut i recept om smöret ska vara smält eller inte!!!

Är det för mycket begärt liksom???

Grrrrrr

//Häxan Sur-Tant, även kallad B-bagar Berta.

• Fjällbruttan

Norrskensflamman skrev 2010-09-26 21:55:42 följande:
    Vet ni, man borde skriva in i grundlagen att det är förbjudet att inte skriva ut i recept om smöret ska vara smält eller inte!!! Är det för mycket begärt liksom??? Grrrrrr   //Häxan Sur-Tant, även kallad B-bagar Berta.

Förlåt, men jag skrattade just så tårarna rann
    B-bagar Berta

Är hon kompis med Miffade Muffins mamman

Hon har varit här hela helgen, men vid 4:e försöket lyckades jag

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans