• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Fjällbruttan

Alltså, varför slår jag alltid fel när jag ska göra smileisar (och det kan inte stavas så, ser så fel ut)
    Lista nån? Hur man gör dem?

Ikväll är det föräldramöte och stora I´s klass ska sälja fika.. jag bakade i fredags!
    Och nu har jag hunnit duscha och fiffa håret och middagen är klar, ska bara koka potatis, biffar och sås är klara att värmas! *stolt*
    Och maken förstod poängen med att frysvaror ska vara tinade åt mig på morgonen för då hinner jag massor när Grodan är lugn!

Vi hade lunchdate idag förresten, så trevligt så över ett par tallrikar blodpudding med Lingonsylt

• Villemoa

Blomman: självklart var det Bruttans svärfar jag menade

Bruttan: jag kan lördagen också. Då kanske jag tar med mig både gubben och Moa, eller bara Moa eller så kanske jag kommer helt själv Lördagar har jag lite mer valmöjligheter så att säga Det skulle ju verkligen vara roligt om vi kunde få till en träff!

Ingis: förstår också din oro. På ett sätt är det ju skönt för henne att prata av sig med någon som gått igenom samma sak men å andra sidan är ju han själv ganska skör. Hmm...
    Det är så härligt när man får gräs på tomten! Det blir ju en helt annan tomt och en helt större frihet för alla i familjen.

Daa: men vad är det för jäkla gubbstrutt!! Ska han följa med på kursen? I sånt fall kan jag tackla honom när vi träffas imorgon
    Hur har han mage att kläcka ur sig att du "sitter på internet" hela dagarna när han själv uppenbarligen inte jobbar särskilt mycket! Nä, nu blir jag ilsken på riktigt!

Jamen visst är det någon mer som fyller år nu i veckan? Är det inte Andbeyond??

• Villemoa

Heloise: fy för att jobba 9 dagar på raken!! LOVA att sjukskriva dig så FORT du känner att du inte orkar!

• lanovia 08

Tittar in svintrött och vinkar.

Jag kan inte skratta, gråta och morra tillsammans med er för jag hinner inte läsa allt ni skriver.

Igår tapetserade jag och pappa, idag har vi lagt golv. Igår tog maken hand om E o idag har hon varit med oss, sittandes på rumpan eller isin gåstol. Hon har varit så snäll lilltjejen.
    Men så fint vi får det här.

Nu skall bara resten av golvet in, underskåp och vitvaror på plats + lite extra pill. Sedan kanske jag återfår ett liv.

• Aleta

Passionsblomman - Kattskrälle! Dina fina gardiner! Det finns väl någon spray som man kan spraya på gardinen, om den funkar eller ej är an annan femma. Katter följer inte alltid förväntade mönster...

Bruttan, klart ni måste låsa dörren, fy vad jobbigt! Vi måste alltid ha låst här, dels för turister och annat löst folk som kantar in annars och dels för att jag inte vågar låta ungarna gå ut ensamma. (Djupt, strömt vatten och bilväg.)

Ingis , vad fint med ny gräsmatta, är den stor så kan jag rekommendera självgående gräsklippare, den bästa investering som har gjorts till trädgården på det här stället.
    Jag förstår också din oro för din syster, båda behöver stöd och det är lätt att fastna i något man inte är mogen för. 

Lanovia, otroligt vad ni gör mycket! Jag blir matt bara av att läsa!

Heloise, jag ska prova FemCap och utvärdera, jag lovar. Maken är mycket entusiastisk (det är han alltid när det gäller sex ) och kan knappt vänta tills den kommer med posten.
    Det är ju väldigt miljövänligt åtminstone, jag råkade läsa alla utsläpp som blir av p-piller. Tydligen så går  t ex levonorgestrel (syntetiskt progesteron) ut i vattnet (trots reningsverk) och påverkar fiskarnas fortplantningsförmåga. Man börjar till och med misstänka att det kommer tillbaka i våra livsmedel och att allt tidigare utveckling av bröst och tidigare menstruation hos flickor + även tidigare utveckling av pojkarna kan bero delvis på detta.

• Aleta

Jag har varit och hämtat askan idag. Nu ska jag försöka hitta någon lämplig urna. Jag vill inte ha en "riktig" utan en liten. Får se vad jag kan hitta på. 
    På torsdag eller fredag ska vi försöka få till en gravsättning.

Det kändes lite konstigt för jag fick askan i en stor kartong, som för en vuxen (det är en urna ritad på) men det var för att de inte hade något mindre och de ville inte lämna ut askan på något ovärdigt sätt.
    Nu när jag kom hem så började jag fundera, kostar det något? Inte tänkte jag på att fråga det. 

Vad konstig man kan bli i sådana stunder. Jag tyckte att jag var samlad och lugn, men jag var uppenbarligen stressad. Jag tyckte att det stor Berit "Efternamn" med tryckbokstäver på kartongen + datum och något med sjukhus. Väl hemma så tittade jag äntligen på riktigt på den. Det stod givetvis Barnet "Efternamn".
    Förutom att jag inte kunde se vad det stod så ifrågasatte jag inte heller vem denna Berit kunde vara. Varken hjärna eller ögon fungerade som de skulle. Man kan verkligen förstå att det går att utnyttja någon när man sörjer. Det skulle inte vara så svårt att lura till sig underskrifter och annat som man sedan inte alls skulle minnas något av.

• Aleta

Flamman, jag glömde. Välj en som rymmer mycket om du brukar blöda mycket. De största rymmer 30 ml.

• Norrskensflamman

En trött. sliten Flamman tittar in. Har så ont i halsen så jag håller på att gå åt.

STORT TACK för alla gratulationer, mina kära vänner. Det värmer enormt och jag uppskattar det verkligen.

Jag har varit på kurs hela dagen, järnet hem, med lillan på dans, hem och vända och så på föräldramöte. Nu är den här 42-åringen SLUT... för idag!

Kram till alla som vill och behöver. *vinkar trött och stupar i säng*

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans