• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Norrskensflamman

Jag fick det jag önskade mig i present (eller det som jag inte VÅGADE önska mig för jag tyckte det var för dyrt)
    I vinter slipper jag frysa; jag har sytt om morsans gamla minkpäls (lång) och så har jag denna dunjacka som går nedanför rumpan. Åh vad härligt

Kramar till Aleta. Du är så stark och klok.

Jodå, tårtorna gick  åt som smör i solsken Ingen märkte att marängtårtan var trasig
    Faktiskt så är det flera av grabbarna som brukar komma med hembakt. Då vet jag inte om de är de själva, frugan eller mamma som bakat förstås.

Bruttan; impad av dina tjejer! Men så har de ju en klok mor också

Daa: Blev så arg igår när jag läste om din puckokollega!! Du är då verkligen ingen som sitter på INternet och dräller på arbetstid!!!
    Hur gick hos BM? Allt okej? Sammandragningarna beror med stor sannolikhet på din stressiga situation på jobbet, både fysiskt och psykiskt (kollegan bl a). När åker du till Hufvudstaden? Vi är ju i dina krokar imorgon.

• Norrskensflamman

Hoppas inga djurrättsaktivister hoppar på mig när jag har min päls...
    Den är typ 20-25 år gammal, och när den nu ändå finns så är det väl synd att den bara hänger där... Tycker jag. Då dog ju minkarna förgäves liksom. Sen så är det klart det varmaste plagget att ha när det är riktigt kallt.

• Aleta

Hoppas att det går bra hos BM Daa, klokt att inte stressa till jobbet först!

Bruttan, vi hade gärna argumenterat och ätit tårta!
    Jag är jätteimponerad av dina döttrar! Mina vaknar inte ens om väckarklockan står på i trekvart.

Flamman, vad härligt med varm och go jacka! Det skulle inte vara så dumt. Jag håller emd dig om pälsen. Om den redan finns så är ju skadan skedd. Jag har en kort minkcape som var min farmors, den är nog 80-90 år gammal. så den är också preskriberad.

Läste förresten i tidningen i morse om en fräck kupp. Det var en man som insåg att SD antagligen skulle få fler mandat i kommunfullmäktige än namnen de hade på sin lista. Han skrev helt enkelt dit sitt eget namn och röstade på sig själv. Nu har han kommit med i fullmäktige och har alltså jobb i fyra år framåt. Fast han har inget med SD att göra. "Jag såg min chans." Lär han ha sagt.

• Soldemor

passionsblomman skrev 2010-09-27 15:34:28 följande:
    : - D  glömde jag ju, det är ju för tusan den bästa!

Min favorit!

• Soldemor

Heloise: Ett litet tips: Man kan gå ut med sina snuttemissar i långt koppel med sele. Då händer inget och du har stenkoll på henne!

Blomman: Testa Feliway, ett sorts kattens ansiktsferomon  (tror jag det heter). Vi har det för att vi slipper konflikter då, men funkar visst även på innekissande katter.

Igår talade jag med en veterinärpolare om p-piller till loppan, för att hon löper så ofta. Men han ville inte skriva ut några, tro0dde att det kanske var ett ägg som fastnat någonstans och nu satt och puffade ut hormoner. Så på torsdag skall loppan och jag till doktorn. Och naturligtvis sätter min fantasi igång med allt det värsta...

Slut från katthörnan!

• dfk

Soldemor, hoppas det går bra hos vetrinären.

Daa, vilken osjysst arbetskompis! Fyyyy.

Fjällbruttan, det låter bra att du nu kan gå fritt i ditt eget hem!
    Vi hade en granne som gjorde så. Väldigt olustigt. Han kom dessutom gärna in när maken var på jobbet. Väldigt obehagligt. Helt plötsligt kunde han stå i köket när man snurrade runt från spisen. Eller så kunde han vara i vadagsrummet helt plötsligt om jag satt i telefonen, då kunde han avbryta mig i samtalet genom att harkla sig eller knacka på axeln för att han ville något. En gång satt vi och åt frukost, jag o tjejerna(det här var en sommar) och fast han ser att vi sitter i morgonrockar och myser vid bordet, så klämmer han sig ner på en stol och vill ha frukost han med.
    Ja jag kan berätta om många fler gånger men jag ska inte låta honom ta all plats, för jag blir fortfarande arg när jag bara tänker på det. Inte för att en släkting har rätt att göra så men att en granne också beter sig så?
    Skönt hur som helst att ni sätter gränser. För man gör ju inte så.

• Soldemor

Grattis i efterskott på födelsedagen, Flamman! *räcker över virtuella blommor och dito god choklad* Kläder är alltid roligt att få i födelsedagspresent. Iaf om man är intresserad av det.

• Villemoa

Bruttan: vilka härliga tjejer du har!! Lördagen passar jättebra för då kan jag få skjuts också så slipper jag åka kommunalt Jag inboxar dig mitt nummer så kan vi höras av när det närmar sig och bestämma en tid Ska verkligen bli roligt att träffa dig!

Flamman: vilken snygg jacka!!

dfk: men vilken jävla granne, så obehagligt!!  Hur fasen kan folk bara stövla in hos nån annan utan att knacka eller plinga på först?! Helt obegripligt!

Aleta: kramar om extra hårt!!

Ikväll ska jag träffa Daa och Andbeyond och det ska bli så härligt! Har dagen till ära bakat kärleksmums som vi ska mumsa på *bjuder laget runt också*

• Daa

Flamman: snygg jacka! Jag tycker nog också att skadan redan är skedd om pälsen är så gammal och man fått den på det viset. Bruttan: jag tror dig när du säger att döttrarna är så fina. Inte helt fel att de vill kliva upp tidigt, men jag förstår att det känns konstigt. dfk: vilken läskig granne! Solde: Hoppas att det blir bra besked hos veterinären. Aleta: det var en fräck kupp! Men mycket påhittig. Vad anser SD om sin nyfunna arbetskamrat, tro? Hos barnmorskan gick det bra. Fina värden, fina hjärtljud och rörelser, fin mage med bra storlek. Bakläxa vad gäller järnvärdet. Nej, det är inte okej att bara köra med blutsaft... Tillsägelser om att ta det lugnare på jobbet (igår var en väldigt stressig dag och jag hann inte vila alls på eftermiddagen). Jag ska inte oroa mig för sammandragningarna, men absolut ta dem på allvar. Det går inte att jobba i gårdagens tempo. Och så ska jag skita i arbetskamrater som inte vet vad de pratar om. Jag åker till huvudstaden ikväll och hoppas att allt går smidigt så jag kommer till hotellet så tidigt som möjligt, för där ska jag träffa Andbeyond och Villemoa! Imorgon går jag dessvärre miste om chansen att träffa Flamman.

• Daa

För att spara på utrymme skippade jag alla radbrytningarna... Grr...

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans