• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Hej på er! Tillbaka i byn igen. Tack, Villemoa och Andbeyond, för igår kväll. Det var verkligen supertrevligt. Så häftigt hur man bara klickar ihop sådär utan att någonsin ha träffats live. Tyvärr var det ju som vanligt: tiden tickar iväg alldeles för fort och det blir dags att bryta upp. Och då har man ju bara hunnit börja prata. Men så roligt det var att få träffa er! Nu ska jag få mig något att äta och sedan se om jag orkar läsa ikapp innan liggdags. Det tycks mig som om ni varit ganska så aktiva här...

• Fjällbruttan

Läst, läst i kapp, HEJ LANOVIA

Och nu vaknar Grodan och vill ha mat... as usual

Pöss på ji!!

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-09-29 20:23:27 följande:
    Alltså, ni måste bara läsa vidare i den där tråden med Pullan och amningschocken.
    Jag är på väg... fast ärligt talat där måste det ju fattas ett par hönor.
  • Daa

Blommis, från mig också: du är inte äcklig.

Snarare är det konsigt att folk tycker sig ha rätt att lägga sig i sådana saker.

Själv hoppas jag det ska fungera bra med amningen överhuvudtaget och att vi kan fortsätta så länge det känns bra för hela familjen, men det finns ju inte skuggan av en chans att förutse hur det kommer att bli.
    Vi har inte heller bestämt hur vi ska fördela föräldraledigheten och det kommer ju också att spela in.

• Heloise

Jag kan inte ta en sådan människa på allvar, dessutom kan jag nog inte formulera ett konstruktivt inlägg utan skulle antagligen sjunka till en lägre nivå. Så det är lika bra att jag går och äter lite plommonkräm och läser i den Stora namnboken.

Blomman, du och Aleta och många fler har skrivit otroligt sansade och bra inlägg, en stor eloge till er för att ni orkar diskutera med nått dylikt!

Vad härligt att ni klickade Daa!

• Heloise
    Daa skrev 2010-09-29 20:55:00 följande:
    Blommis, från mig också: du är inte äcklig. Snarare är det konsigt att folk tycker sig ha rätt att lägga sig i sådana saker. Själv hoppas jag det ska fungera bra med amningen överhuvudtaget och att vi kan fortsätta så länge det känns bra för hela familjen, men det finns ju inte skuggan av en chans att förutse hur det kommer att bli. Vi har inte heller bestämt hur vi ska fördela föräldraledigheten och det kommer ju också att spela in.
    Jamen precis, jag vill mest att det ska fungera, sen tar vi det som det kommer Ska ringa imorgon och boka tid på BB där pratar de tydligen en hel del om ammning.
  • Hvidbrud

Läst! Jag har idag lärt mig att det fins folk som tycker det är äckligt att se på ammande kvinnor. Ja ha. Jag har dragit upp juverna både här och där utan att ens tänka övet att det skulle vara opassande. Har hört om amnings förbud på cafeer och butiker i Danmark men inte trode jag att det var så här. Jag märkte iallafall inga vibbar... Ja, sexualiseringen av brösten ät ju ett faktum, men inte är det sexuellt när en bebis ska ha mat?

• passionsblomman

Heloise skrev 2010-09-29 20:53:32 följande:
    Jag är på väg... fast ärligt talat där måste det ju fattas ett par hönor.

Fullt av tomma hjul i full snurr, inte en hamster så långt ögat kan skåda.
    Jag kanske skulle donera en slipsten, till knivarna i lådan?

• Daa

Jag följde till Stockholm med några jag jobbar med ibland. De ville att jag skulle vara med och prata lite på ett tjugominuters-seminarium som de skulle hålla i. Visst, tänkte jag och gick med på det. Det var först idag jag fick veta att tjugominuters-seminariet skulle hållas sex gånger på raken. Helt slut efteråt. Och väldigt less på det vi hade att säga.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans