• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Daa

Vant-premiär i morse. Minusgrader och ganska hårt islager på bilrutorna.

Nu ska jag ta mig lite lunch. Efter gårdagens middagsmiss ligger jag lite efter och har tänkt på mat hela förmiddagen.

• Fru Bygg

Hej Daa!
    Hur mår du nu? Fortfarande förkyld?

• Daa

Fru Bygg: lite förkyld fortfarande. Men idag har jag inte tagit nässprej alls, inte ens koksalt-varianten, och andas obehindrat genom näsan. *klang och jubel*

...och intresseklubben antecknar. (men jag är glad)

• Villemoa

Nu har jag varit hos BM; BT:120/80 Vikt: +2kg på tre veckor, totalt +6kg. Hb:109 så nu blir det till att äta två tabletter om dagen. SF: 30, har ökat med 3. Ligger fortfarande lite under kurvan. Socker: 5,6 Bebisen har inte vänt på sig och har hon inte gjort det när jag ska tillbaka om tre veckor så bokar hon in ett vändningsförsök på spec.mödravården. Lyckas inte vändningsförsöket, bara hälften av alla försök gör det, så blir det planerat kejsarsnitt. HUJEDAMEJ!! Hörrdu bebis, VÄND på dig snart!

• Villemoa

Solde: hoppas pillrena fungerar!

Fru Bygg: javisst kan man känna av ägglossningen! Det brukar jag göra och får de där flytningarna Aleta pratar om.

Daa: imorse var det kallt här också, -2grader! Det var mycket frost på backen så jag ville utbrista i "Hej mitt vinterland...".

• Villemoa

Villemoa skrev 2010-09-30 12:22:51 följande:
    Nu har jag varit hos BM; BT:120/80 Vikt: +2kg på tre veckor, totalt +6kg. Hb:109 så nu blir det till att äta två tabletter om dagen. SF: 30, har ökat med 3. Ligger fortfarande lite under kurvan. Socker: 5,6 Bebisen har inte vänt på sig och har hon inte gjort det när jag ska tillbaka om tre veckor så bokar hon in ett vändningsförsök på spec.mödravården. Lyckas inte vändningsförsöket, bara hälften av alla försök gör det, så blir det planerat kejsarsnitt. HUJEDAMEJ!! Hörrdu bebis, VÄND på dig snart!

Men hallå, vart tog radbrytningarna vägen?!

• Hvidbrud

Altea: jepp! Tre grav på två år tack vare de där flytningarna... Kan tyvärr inte ha det där fiffiga prev du testar. Kan inte nå livmodertappen... (mitt första besök på ungdomsmottagningen innehöll barmorskan Mats, en spegel och komentaten: titta så lååång du är!)

• Heloise

Tittar in och säger hej!
    Solde tråigt med missen, men p-piller kanske rättar till det?
    Själv har jag nära på( och då menar jag att hon var timmar ifrån att dö) mist en av mina i livmoderinflammation och steriliserar nu alla honor snabbt som bara den. Desto trevligare med lägenheten, låter som en dröm!

Villemoa: vad bra att allt så bra ut hos BM, hoppas bebben vänder sig, H gjorde vändningsförsök med Elsa, men förgäves. Elsa är född i sätesbjudning med 1 ynka styng som resultat Själv oroar jag mig lite för Jullan, hon vänder sig aldrig( mig veteligen) utan har befunnit sig på samma plats så länge hon rört sig( så jag känt) sparkar enbart på ett ställe( urinblåsan) min BM sa att man kan prova lägg ett glasspaket om de sparkar intensivt på ett ställe, jaha vad ska jag göra då? Köra upp ett par piggelin i mufflan?

Nu måste jag jobba, det är massor att göra, men om 2 timmar sticker jag med mannen till sthlm och göta lejon. Dessutom har jag köpt ett skötbord till badkaret idag

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans