• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Villemoa

Daa: men HUR tänkte de egentligen?!?! Jag håller med Flamman, ring och fråga om de verkligen har läst allt. Det låter ju inte klokt att de avslagit din ansökan!! Såg de överhuvudtaget att du väntar tvillingar? Nä, jag blir inte klok på FK ibland! KRAM

• lanovia 08

Villemoa helt rätt inte långt kvar snart har ni er lilla tjej hos er. Jobbigt med foglossning. Men skönt att det inte är lika illa hela tiden.

• lanovia 08

Daa jag blir så förbannad så jag vet knappt om jag vågar skriva något här.
    Iof får vi ju inte glömma att gravidet inte är en sjukdom *muttrar*
    Du kanske skulle ringa och fråga FK om de verkligen har läst din ansökan. Om både du o chefen är eniga om att du inte kan klara av ditt jobb tycker jag att det borde väga TUNGT!!

• lanovia 08

Just nu håller Es farmor på och lägger henne. Vi har varit på möte ikväll o farmor o farfar har varit barnvakter. Jag har bara ammat nu efter jag kommit hem sedan får farmor lägga.

Måste erkänna att jag börjar bli mer vän med svärmor nu igen när E blir större, jag inte är gravid och vi inte planerar bröllop.

• Soldemor

Börjar med att krama om Daa för puckade människor på FK. Verkar som de rätt ofta sätter sig på tvären, oavsett om man har ett läkarintyg som bevis för hur dåligt man mår på olika sätt. Skit!

Vilken våning vi såg på igår! Den ligger på 4 och 5 vån med utsikt över Lunds takåsar i väster och Allhelgonakyrkan på andra sidan. Helkaklat badrum och toalett på övervåningen, stavparkett nästan över allt. Nytt kök sedan förra året, med keramikspis och diskmaskin. Odh MASSA garderober och skåp. Jag har redan utsett rummet som skall bli min "gå-in-garbderob". Fötuom att ha garderober längs väggarna, får jag plats med strykbrädan vid fönstret och ett bord i mitten där jag kan sortera och lägga tvätt. I stora rummet finns en spiraltrappa upp till övervåningen som är ett enda stor ljust rum åt väster. Det är högt i tak, så man kan ha en golv-till-tak-klös där och en smutt som kan vara läshörna eller arbetsrum. Där kan man också gå direkt ut till sitt vindskontor.
    Ja, just det, vi skall bara få den också, tydligen var det ett par till som hade sett på den. Blir en låååång helg att vänta på besked. Vill ha den! Kommer att ta fem minuter att gå till träningen därifrån, istället för att köra en och en halv mil.

Loppan var duktig att ta sin p-pilla igår, nu är det bara att fortsätta med dem och avvakta.

• Daa

Tack för uppmuntran.
    Har inte försökt ringa FK ännu, har lite för mycket att göra på jobbet. Däremot har jag fått tag i chefen. Han blev lite förbryllad och kan inte komma ihåg på rak arm vad han skrivit. "Men jag vet att jag tänkte bara kopiera det du skrivit. Kan jag ha rört till det med siffrorna? Jag vet i alla fall att jag skrev att de ska läsa din arbetsbeskrivning, för den stämmer till 100%."

I brevet från FK kommenterades inte alls att det är en tvillinggraviditet, så jag känner mig ganska säker på att hela genomläsandet stannade vid 5-10 kg.

Nu stämmer ju inte det där med 5-10 kg, men varför denna fixering vid antal kg? Idag släpade jag runt med en plastskiva, 1*1,5 meter, och det var riktigt besvärligt och tungt. Fick ett infall och vägde den: 7,5 kg. Inte ett tungt lyft enligt FK, men ändå så svårt på grund av formen.

Rutinmässigt avslag, kommenterade en kompis det hela.

• Daa

Solde: åååh, så fint det låter med våningen! *hoppas*

Lanovia: skönt att det blir lättare att vara vän med svärmor under dessa omständigheter.

• Heloise

Morgon!

Daa: överklaga och se till att din chef skriver en bättre inlaga. FK ringde mina chefer 2 ggr, och tog enbart beslut( vad det verkar) utifrån vad de sa. Föreslå att FK ringer och pratar med chefen. Jag är rätt säker på att de knappt läste min inlaga utan bara läste chefens och sen ringde 2 ggr för att ställa kompletterande frågor.

Panzer skickade en länk till mig på msn nyligen ang graviditet är inte en sjukdom. Läs och förfasas!

arbetarbladet.se/ledare/1.2376075-sjuk-eller-kvinna-

• Aleta

Lycka till med flytten Fru Bygg!

Jag håller alla tummar och tår för att ni ska få lägenheten Soldemor!

Grrr FK! Det är klart att de inte kan ha läst, eller åtminstone inte läst och förstått!
    På dem Daa!
    Väldigt tänkvärd artikel Heloise!

Visst är det skönt att få ledigt från läggningen ibland Lanovia?
    Eller är det bara mina barn som försöker hålla sig vakna till varje pris? 

• Daa

Heloise: att FK ska förmås ringa chefen är min plan. Och numer även chefens plan. Själv ska jag börja på att författa ett brev där jag begär omprövning, utifall att det inte räcker med telefonsamtal.
    Varför ska man göra en arbetsbeskrivning om den inte ens läses?

Ja, det är skrämmande det som står i artikeln. Om det stämmer att män blir sjukskrivna för dessa symptom är det utan tvekan diskriminering så det stänker om det.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans