• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Aleta

Passionsblomman. Vad bra att den du råkade få som jobbcoach är bra. Det är som du säger helt beroende på vem man möter.
    Allvarligt, fundera på om du inte skulle engagera dig politiskt. Det är visserligen fyra år till nästa gång det är dags, men tänk vad du skulle kunna göra i er kommun!
    Jag talade med en kommunpolitiker häromdagen och, ja, vad ska man säga? Inte världens smartaste om man säger så. Om många är på det viset så är det inte konstigt att det blir knasiga beslut.
    Du är ju en vettig person med språkets gåva. Tänk vilken nytta du skulle kunna göra!

• Soldemor

Nu har vi tackat ja till lägenheten, om vi får den! Hu! Har vi gjort rätt? Fast det är ju så mycket mer på +-sidan än på - -sidan.

Nu blir det en lång helg av väntan, fast inget hindrar att jag börjar sortera lite på vinden.

• Norrskensflamman

Springer in som hastigast innan det är dags att packa ihop och gå hem, hämta T från Fritte, fixa sig lite och dra på middag med bowling med grabbarna från jobbet.
    Är nära bilköp nu. I södra Sverige dock. Helt andra priser där. Bor någon nära Örebro

• Villemoa

Solde: hoppas att ni får lägenheten! Jag möblerade också lägenhet + hus i huvudet och shoppade möbler på IKEA istället för att göra viktiga saker när det begav sig

Blommis: härligt att jobbcoachen var bra!

Daa: helt IDIOTISKT att de inte ens ringt din chef!!!

Heloise: hur hade ni det igår?

• Villemoa

Flamman: vad spännande med bilköp!! Synd att det inte var närmare det här hållet! Jag bodde nära Örebro förut men det gör ju skitsamma nu

• Heloise

Hurra Solde, klart ni ska tacka ja, så länge +'en är fler än -'en!
    Flamman: spännande, nä vi bor tyvärr en bra bit ifrån Örebro

Villemoa: det var så himla coolt, typ 100ggr bättre än jag föreställt mig. Vi kom i grevens tid dock, de höll på att stänga dörrarna när vi kom då fuskade vi ändå och parkerade i solna centrum och tog t-banan in till stan. Alltså nog för att Sthlm är vackert och jag älskar att vara där, men helt ärligt jag skulle förlora förståndet om jag bodde där, köer in till stan, köer ut ifrån stan, köer överallt 

Panzer är med sin mamma och hämtar en grill, inte vilken grill som helst utan en grill som vi köpt, japp, och det är INTE bara en grill, utan en WEBERgrill, som på extrapris kostade hutlösa 2600kr( ordinare pris 3995kr) hur är det ens möjligt att en grill kostar så mkt? Nåja Panzer har drömt om en sådan grill i evigheter och lyckades övertala mig i ett svagt ögonblick. Hade nått att göra med Jullans namngivningsfest och bbq buffé
      Jag är ganska svag när det gäller Jullan och fester...

• Villemoa

Heloise: jag blir också tokig på alla dessa köer i Sthlm och av den anledningen är jag nästan aldrig inne i själva city. Vi har många köpcentrum runtomkring där vi bor som vi brukar åka till istället. Klart att det kan vara köer runtomkring men inte alls på samma sätt som närmre city.

Klart Panzer ska ha en WEBERgrill!! Du kan säkert övertala honom om nåt du vill ha sen när han befinner sig i ett svagt ögonblick, säg bara att det är till Jullan

• passionsblomman

Heloise, kö-helskottat är helt klart en sak vi slapp nu, som räddade lite av ffa sambons förstånd.

Å andra sidan kan folk här ta mig tusan inte köra de heller, så tur att de är så få för annars vore det kaos...jag menar, de KÖR ju inte. Hur fan kan man liksom köra Nästan och Litegrand när man exempelvis ska ur en korsning eller in i en rondell. Kör eller kör inte, bestäm dig och bestäm dig lite snabbt för här kommer jag! vill man ju ropa. Fast det är ju en konsekvens av att om man inte läsr sig det illa kvickt i Sthlm, så blir man helt enkelt påkörd.

• Daa

Heloise: det blir nog bra med en webergrill åt Panzer. Och Jullan
    Min make är på väg hem från södra Sverige med en häftig bil från förr i tiden. Det har jag gått med på. Tyvärr kan jag nog inte använda det för att få något eget vid senare tillfälle, eftersom han på något sätt har fått det till att det är min bil också. Och så är det ju. Hans egen häftiga bil har bara två säten och nu måste vi ju ha en familjevariant, anser han.

Blommis: det är så skönt att höra att det kändes bra med jobbcoachen! Ja, du är allra allra bäst på din väg. 

Flamman: hur är det? Får du ta det lugnt i helgen?

Ringde fk på morgonen. Eftersom jag laddat för en tid i telefonkö blev jag mäkta förvånad över att få prata med någon efter sisådär en två minuter. Däremot gav det väl inte så mycket, annat än en notering till min handläggare att ringa mig i början av nästa vecka. Försökte också fråga mer generellt om det finns rutiner för hur man ska göra när uppgifter från arbetstagaren skiljer sig från uppgifter från arbetsgivaren. Det kunde hon inte svara på, för hon handlägger inte havandeskapspenning.

• Heloise

Daa: Hoppas de ringer upp som lovat och att handläggaren har bättre svar. Klart ni måste ha en häftig bil från förr a la family style

Idag är jag less på att vara gravid, jag är less på att vara orolig för allt som är nytt( muff-snor, ont här och där, att Jullan inte rör sig som hon ska) just nu nojjar jag över att Jullan inte rör sig, har itne känt av bebben sen igår tidig kväll på jobbet, hon brukar alltid böka runt på kvällen innan jag somnar men inte i går och Panzer försökte väcka henne idag på morgonen men inget hände. Sen har jag ont precis överallt, rygg, knän, mage, och det bara rinner snor ur näsan, tårar ur ögonen och så det andra "snoret" då

Jag tycker att det är lite läskigt med alla dessa förändringar, de behöver ju naturligtvis inte alls vara"farliga" men det är iaf lite skrämmande när kroppen helt plötsligt beter sig på ett helt annat sätt än tidigare, och jag har inget att jämföra med, jag vet inte vad som är "normalt" eller "onormalt". Men som tur är ska jag jobba så jag behöver inte direkt oroa mig, jag brukar överge nojjorna til förmå för faktiskt smärta ungefär 2 timmar in i jobbet. Och ja jag gnäller och ä'r ego idag( med). Hoppas ni alla får en härlig lat lördag!

Vi ska in till stan och köpa bebispyjamaser

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans