• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Soldemor

*Sitter och möblerar lägenhet och shoppar på Ikea istället för att förbereda för begravning och gudstjänster*

• Daa

Lätt hänt.

Soldemor skrev 2010-10-01 12:24:10 följande:
    *Sitter och möblerar lägenhet och shoppar på Ikea istället för att förbereda för begravning och gudstjänster*

• Heloise
    Daa skrev 2010-10-01 12:23:06 följande:
    Heloise: att FK ska förmås ringa chefen är min plan. Och numer även chefens plan. Själv ska jag börja på att författa ett brev där jag begär omprövning, utifall att det inte räcker med telefonsamtal. Varför ska man göra en arbetsbeskrivning om den inte ens läses? Ja, det är skrämmande det som står i artikeln. Om det stämmer att män blir sjukskrivna för dessa symptom är det utan tvekan diskriminering så det stänker om det.
    Jag tror nog att du får igenom det! Vad jag itne fattar är varför det är så olika, ex han som handlade mitt ärende ringer 2 ggr, h*n som handlade ditt ärende ringde inte alls. Borde de inte ALLTID ringa? Det är väl det som är så konstigt med FK, att en del är supernoggranna andra lite so so.

Klart du ska shoppa möbler Solde, låter som en härlig lägenhet!

• passionsblomman

Jag är så himla glad för att jag har den här jobbcoachen!

Skitbra möte. Jag känner mig full av hopp om att jag ska kunna bli "det mesta jag kan bli av mig själv" och att jag ska kunna hitta kanaler för min potential och få använda det jag bär på, har med mig och kan.

Att det sedan är en väg att gå, som innehåller svåra kurvor, halka och gupp-och kanske ett och annat dike, det ingår. Men det är MIN väg. Och ingen annan kan gå den bättre än jag.

• Heloise
    passionsblomman skrev 2010-10-01 13:01:53 följande:
    Jag är så himla glad för att jag har den här jobbcoachen! Skitbra möte. Jag känner mig full av hopp om att jag ska kunna bli "det mesta jag kan bli av mig själv" och att jag ska kunna hitta kanaler för min potential och få använda det jag bär på, har med mig och kan.Att det sedan är en väg att gå, som innehåller svåra kurvor, halka och gupp-och kanske ett och annat dike, det ingår. Men det är MIN väg. Och ingen annan kan gå den bättre än jag.
    Underbart! Klart  att ingen annan kan gå din väg lika bra som du! <3
  • Heloise

Jag vill verkligen verkligen verkligen inte alls gå och jobba

• passionsblomman

Heloise, jag läste det här igår:

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fel-att-neka-gravida-sjukpenning_5428105.svd

Exakt samma ämne, men fokus på att det blev fällande dom och att FK fick på näsan.
    Så jag tog det som en positiv nyhet och att äntligen kanske man börjar ta hela grejen på allvar.

För det BORDE verkligen vara så att likaväl som vi värnar barns rätt till sina föräldrar genom en fantatikst generös föräldraförsäkrning i det här landet, så borde vi också värna dem innan de föds genom att vara rädda om deras mödrar.
    För jagser det här ganska mycket som en baksida ipå jämställdhetsmyntet som istället gör allt HELT snatt. Jo, för numera ska kvinnor bevisa att de minsann kan allt, orkar allt och klarar allt-precis som männen. Fast med ett barn i magen-eller två-och med alla de krämpor som ofta kommer med det.

Ytterligar galet är att man-som vanligt-i vårt land så himla ofta är helt utlämnad åt VEM man råkar få som handläggare på F-kassan, A-kassan, AF, MVC, VC, CSN eller vilken av alla de avgörande förkortningsinstanserna som helst i samhället.

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans