• passionsblomman

I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans

Allra käraste trådvänner.
    Vi går mot brons och guld september. Nya planer, nya val, nya möjligheter.
    Nu har vi följts åt så länge, så nu går det inte att släppa taget. Nu måste vi få veta hur fortsättningen som följer blir. För oss alla.

Det är mer värt att ha varandra i de tuffa tiderna än vad ord räcker att beskriva. Det är mer glädje än någon kan fatta att få dela alla skratt och det goda som händer med vänner tvärs över alla avstånd.

Det är med förväntan jag ser fram emot vår gemensamma höst.

Ros

"Det är inte så svårt att vara modig om man inte är rädd."/Mumintrollet

Förra tråden:www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-17 19:16
    Försöker lägga länken till gamla tråden igen då: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3749736.html
  • Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans
  • Heloise

Hemma igen efter en informativ tur till förlossningen, allt är bra med Jullan hon ligger som ett j-vla miffo bara, så sparkarna tar antingen i moderkakan eller mot ryggraden. Varför då? Ska hon sparka så ska hon sparka så det känns *mutter* skrämma slag på en så där, men hon viftade så glatt med tossingar och händer på ultraljudet.

Jag har förvärkar men det är ingen fara, däremot tror de att jag kan ha uvi, och därför har jag fått muff-snor och mer sd än vanligt, snabbprov( på typ 1h kiss) visade på vita blodkroppar. Ska lämna morgonurin på måndag.

Känner mig lite fjollig som ringde, men jag hade verkligen inte känt henne på 24h när jag ringde och sen var det BM som hetsade upp sig när hon fick höra om muff-snoret.

• Daa

*andas ut*

Det var inte fjolligt att ringa, Heloise. *kramar om*

• Hvidbrud

Åh, tack gode Gud för att allt är bra! Nu kan jag somna tryggt. *pust* . självklart skulle du ringa och åka in och kolla, hellre tjugo ggr för mycket än en gång för lite.

• Hvidbrud

Sov gott alla, jag stupar o säng! Tur att jag haft min beskärda fel av festliga lördagskvällar som inte innebar sänggående kl elva annars skulle jag nog bli lätt klaustrofobisk!

• passionsblomman

Åh shit vad skönt att höra att allt är bra Heloise, eller, allt är ju inte det om du har uvi, men sett i sammanhanget är det ju en baggis jämfört med vad som kunde ha varit.
    HUGA!
    Skit i att känna dig fjollig-den främsta orsaken till våra låga dödlighetstal för både mödrar och barn i vårt land är den vård vi har. SJÄLVKLART ska du ringa om det finns saker du funderar över!

• Norrskensflamman

Puuuuuuuh... *pustar ut och drar en lång lättnandets suck*

Heloise, så sköööönt att höra att Jullan mår bra!! Vad hon skrämdes...

Nu hoppas vi att du får bukt med uvi om det är så.

Klart att du gjorde rätt som ringde! Fattas bara annat. Jag skulle också ha ringt.

Nu kan man gå och sova och sluta oroa sig.

Kraaaaam!!!

• Aleta

Vilken pärs det var att läsa ikapp här. Min man kom in och frågade vad som hade hänt när jag satt och höll andan med uppskrämd min. Tack och lov att allt var väl med Jullan! 
    Sorry alla andra, nu har jag totalt glömt allt vad ni har skrivit.

Heloise, om det (hoppas verkligen inte) händer något liknande igen så åk in direkt. Chefen får väl komma in och jobba eller också får de stänga butiken. Det går, tror mig, jag har haft ett superduperviktigt jobb vad gäller att vara på plats och jag har varit gravid och varit tvungen att lämna jobbet mitt i.

Jag tar mig friheten att skälla lite på Jullan. Hör du Jullan, gör inte om det där! Passa på att sparka där det känns, för det lär du inte få göra när du kommer ut. Du kan alltså passa på att ta ut all tonårsfrustration på din mamma redan nu så är det avklarat sedan.

Kram på er allihop!

• Villemoa

Heloise: höll på att få en hjärtinfarkt när jag läste om Jullan!!! BRA att du ringde och att allt är väl!!! Fy fan vad rädd jag blev!!

Svar på tråden I vått & torrt, genom allt & inget -tillsammans